beantwoord

waarom zijn die meldingen zo laat ?

  • 15 september 2017
  • 1 reactie
  • 87 Bekeken

Voorbeeldje: de ICD van 6.37 wordt aangekondigd op de electronische borden. In plaats daarvan verschijnt op dat perron de 6.42 naar Dordrecht vijf minuten te vroeg. Frequente ICD reizigers zien aan het soort trein al dat dit nooit hun trein kan zijn. Andere reizigers hebben geen idee. De trein blijft vijf minuten staan. Na een paar minuten wordt alleen binnen de trein gemeld dat deze naar Dordrecht gaat. Intussen blijven de borden een ICD melden. Als om 6.42 de deuren gesloten zijn en de trein vertrekt wordt ook op het perron omgeroepen dat op spoor 5 de sneltrein naar Dordrecht staat. Nutteloos en irritant want deze vertrekt op dat moment. De ICD heeft vertraging van 8 minuten. Kan gebeuren, maar wordt niet gemeld. Wel heet men ons welkom en vertelt men dat er een toeslag geldt op het traject, die je goedkoop op je plastic chipkaart kunt laden. Maar ja, dan zijn de deuren al dicht......
NS/Prorail: beseffen jullie je niet hoe vervelend het is als het bij vertrek aankomst telkens braaf omgeroepen wordt dat de trein "geheel volgens dienstregeling" gereden heeft, als er bij de eerste onregelmatigheid niets of veel te laat wat wordt gemeld ?
icon

Beste antwoord door Slidestops 15 september 2017, 08:05

Normaal gezien hoort een conducteur bij vertrek met vertraging dit om te roepen en als hij/zij de reden weet dat ook te delen.

De schermen op het perron zijn automatisch en daarom heel lastig om bij te sturen als er iets fout gaat.

Dat betekent niet dat in deze situatie de communicatie niet veel beter kon, dan ben ik met je eens.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Normaal gezien hoort een conducteur bij vertrek met vertraging dit om te roepen en als hij/zij de reden weet dat ook te delen.

De schermen op het perron zijn automatisch en daarom heel lastig om bij te sturen als er iets fout gaat.

Dat betekent niet dat in deze situatie de communicatie niet veel beter kon, dan ben ik met je eens.

Reageer