beantwoord

Wachthokjes station Utrecht Overvecht verdwenen

• 26 februari 2018
  • 37 reacties
  • 1020 Bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

Reputatie 7
Badge
Dus alles is eraan gedaan om het station gezelliger en prettiger te maken, tot de poortjes en de afscheidingen werden geplaatst, toen was het afgelopen...
Culemborg idem dito. Een fort is er niets bij. En de gein is dat de zwartrijders in Culemborg er geen last van hebben omdat ze een toegangspaadje aan het eind van elk perron hebben :-)

Al die poortjes, hekken, camera's en "hufterproof" stationsmeubilair is niets meer dan domme symbool-politiek van mensen die zelf nooit per trein reizen.
Badge +3
Helmond heeft geld teveel en 4 (vier!) stations inmidddels? Wereldstad...

Wel een leuke webcam overigens, met stereo-geluid erg rustgevend..
De ultieme mindfulness (vind je inner self en waar wil je niet gevonden worden)?

Nou.. ehh... daar ongeveer dus! :D
https://railcam.nl
Helmond heeft geld teveel en 4 (vier!) stations inmidddels? Wereldstad...

Wel een leuke webcam overigens, met stereo-geluid erg rustgevend..
De ultieme mindfulness (vind je inner self en waar wil je niet gevonden worden)?

Nou.. ehh... daar ongeveer dus! :D
https://railcam.nl

Ik vind 4 stations voor een stad als Helmond ook overdreven. Maar blijkbaar vond NS dat niet.

Waar mijn opmerking over ging, is dat in het gloednieuwe hoofdstation van Helmond een leuke lunchroom (à la voormalige stationsrestauratie) en een leuke bloemenwinkel zijn plaats had gevonden, maar nu zitten die achter muren in verband met de poortjes. Dus niks meer lekker op een terrasje met een kop koffie op je trein wachten, want het perron een meter verderop ligt nu achter een muur...
Badge +3
Voor wat betreft Overvecht een antwoord van ProRail:

Dag Robert, binnen circa 2 weken wordt er nieuw meubilair geplaatst.
^LM
Reputatie 7
Badge
Voor wat betreft Overvecht een antwoord van ProRail:

Dag Robert, binnen circa 2 weken wordt er nieuw meubilair geplaatst.
^LM

alweer??? Kan het nog slechter dan een betonnenbank in de open lucht?
Badge +3
Ze zijn vandaag begonnen zo te zien.
Zie ook https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1746784

op overvecht is nog steeds niets van beschutting te zien. reizigers schuilen voor de regen in de lift.
de enige bank onder de erg open overkapping op het centrale deel staat in de rokerszone. het lijkt er sterk op dat iemand hier wat heeft geschetst zonder ooit op dit station geweest te zijn. zoals al in de krant vermeld is. SPARTAAN.
kan iemand zinvol zeggen wanneer er een beschutte rookvrije wachtplek op de perrons komt?
Ik ben er persoonlijk nog niet geweest afgelopen maand, maar zoals Robert aangaf waren ze er wel bezig. Ik zal je klacht intern doorgeven zodat je signaal bij ons bekend is. Ik durf niet te zeggen of er nog wat gaat gebeuren. ProRail is uiteindelijk de beslissende partij die hierover gaat.
Badge +3
Ik mag hopen dat de nieuwe (houten) banken wel 'leuningen' hebben, want anders krijg je natuurlijk weer dat je er languit op kunt liggen (wat daklozen wel prettig vinden blijkbaar)...
die foto is bijna een maand geleden. de vooruitgang is niet te bespeuren.
gelukkig, er gebeurt nu iets op perron 1.
ondanks de affiche van pro-rail die meldt dat de zaak is uitgesteld tot juli.
die affiche is inmiddels een soort klachtenbord geworden. ik plaats binnenkort wel een foto.
er is in ieder geval een beschutting geplaats waar de kaartautomaat onder kan schuilen.
en misschien komt er zelfs een afdakje voor reizigers op perron 1, wie weet?
is er trouwens niet ergens iemand die kan vertellen hoe het er straks uit zal gaan zien?
Fijn om te lezen dat er inmiddels enig schot in de zaak zit. Hoe het er uiteindelijk uit komt te zien blijft een verrassing 😉 Al vermoed ik dat ProRail daar wel meer vanaf weet.

Reageer