beantwoord

Wachtruimte station Zoetermeer Lansingerland

• 12 december 2019
  • 13 reacties
  • 368 Bekeken

Wat een prachtig nieuw station Zoetermeer Lansingerland! Echt een aanwinst voor Zoetermeer e.o. 

Ondanks het mooie design mis ik als reiziger wel wat comfort met deze harde wind en lage temperaturen. Is het mogelijk om wachtruimtes op het perron te plaatsen?

icon

Beste antwoord door Mark NS 22 mei 2020, 13:34

Update: ik heb inmiddels een reactie en daarnaast heb ik ook telefonisch contact gehad met ProRail. Het streven is om voor de komende herfst de aandachtspunten rondom wind- en tochthinder op te lossen, zodat reizigers meer comfort zullen ervaren. Het is de bedoeling dat er tegen die tijd doorzichtige windschermen geplaatst zijn. Op dit moment is men nog bezig met het ontwerp, verdere details daarover heb ik niet. Het is in ieder geval de bedoeling dat het ontwerp in overeenstemming is met de architectuur van het station en geen afbreuk doet aan de open ruimte, maar tegelijkertijd het comfort aanzienlijk vergroot.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge

Helemaal met je eens @Mike82 

Prachtig design station, alleen ze zijn compleet het comfort voor de reiziger vergeten, op deze tochtige wat desolate plek midden in een open gebied.

Geen prettig station om te vertoeven tijdens dit soort herfst/winter weer.

Je hoeft er maar een enkele keer te komen voordat het duidelijk is: het waait op Lansingerland enorm hard. Zo koud als dat het is op Sloterdijk, zo hard waait het op Lansingerland.

Hoi Mike82, welkom op de NS Community. 

Het is inderdaad een erg mooi station geworden! Gezien de architectuur van het station, kan ik me echter ook goed voorstellen dat het daar behoorlijk kan tochten. Fijn op een warme zomermiddag, maar erg onprettig op een grauwe decemberochtend. Ik heb je verzoek voor een wachtruimte of een andere maatregel tegen de toch doorgezet, maar ik kan je helaas niet beloven dat er op (korte) termijn een dergelijke voorziening komt. 

Beste Mark,

Goedemorgen.

Ik heb hier over het Station Lansingerland ivm ontbreken van een fatsoenlijke wachtruimte een klacht bij Prorail over ingediend 3 maanden geleden. 

Er is nog steeds geen Duidelijkheid of er wat gaat veranderen in deze zeer matige situatie. Tocht, koude en wind / regen is in de herfst en wintermaanden mede door de open vlakte erg onplezierig. Dit terwijl er 1 station verder op deze lijn richting den Haag in Zoetermeer wel allerlei voorzieningen zijn. Dat station is een stuk kleiner zelfs.

Zou jr alstublieft navraag kunnen doen bij de partijen die hier over gaan en hier een terugkoppeling over kunnen geven?

Alvast bedankt

Hoi Martijn Br, welkom op de NS Community. 

Jammer om te lezen dat de situatie nog niet verbeterd is. Ik heb de stationsmanager gemaild met de vraag of er plannen zijn het station aangenamer te maken en zo ja, op welke termijn. Zodra ik reactie heb, zal ik dat hier laten weten. 

Beste Mark,

Goedemiddag.

Bedankt voor je snelle reactie:)

Hierbij ( ter info)  onderstaande de reactie van Prorail (2x) de 1e reactie is van 9 september 2019 en de 2e reactie is van 6 november 2019:

Ik hoop dat je contact op kan nemen met ProRail ivm de voortdurende situatie en weinig / géén vooruitgang. 

1e reactie Prorail: (9 september 2019)

geachte heer xxxx,

Op 19 augustus 2019 heeft u contact opgenomen met ProRail, vanwege de wachtvoorzieningen op Station Zoetermeer Lansingerland. Zoals afgesproken heb ik uw melding doorgestuurd naar het project. Omdat ik afhankelijk ben van de reactie van het projectteam heeft mijn antwoord even op zich laten wachten. Mijn excuses daarvoor. 

Voortschrijdend inzicht leert ons dat de geluid- en tochthinder in werkelijkheid groter is dan hetgeen ten tijde van het ontwerp op basis van onderzoek werd verwacht. Uiteraard vinden ook wij dit een vervelende situatie. Momenteel zijn we samen met de ontwerpers aan het onderzoeken hoe we deze hinder (integraal) verder kunnen beperken. 

Kortom, we hebben hier zeker aandacht voor en zullen nog de nodige maatregelen nemen om de verblijfskwaliteit op de perrons te verbeteren. 

Ik vertrouw erop dat ik u met bovenstaande informatie van dienst ben geweest. Als u nog vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik het graag.

Graag vraag ik uw aandacht voor het volgende. ProRail is constant bezig om haar publieke dienstverlening te verbeteren. In het kader hiervan ontvangt u volgende week van Forum Marketing Research per e-mail een klanttevredenheidsonderzoek dat bestaat uit een aantal vragen over hoe ik u van dienst ben geweest. Ik zou het zeer waarderen wanneer u de tijd (maximaal 3 minuten) neemt om uw tevredenheid over mijn dienstverlening in dit onderzoek aan te geven. Ik wil u hier alvast voor danken.

Met vriendelijke groet,

Petra Hoogendoorn | Medewerker Publieksvoorlichting | Communicatie

0800 - 776 72 45 (gratis nummer) | www.prorail.nl/contact

Postbus 2038, 3500 GA UTRECHT

2e reactie Prorail (6 november 2019)

Geachte heer xxx,

Bedankt voor uw vraag over wanneer de wachtvoorzieningen op Station Zoetermeer Lansingerland worden aangepast. 

Ik kan uw vraag goed begrijpen. We gaan zeker nog de nodige maatregelen nemen om de verblijfskwaliteit op de perrons te verbeteren. Helaas kan ik nog geen prognose geven wanneer dit precies gaat gebeuren.

Ik vertrouw erop dat ik u met bovenstaande informatie van dienst ben geweest. Als u nog vragen of opmerkingen hebt, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Petra Hoogendoorn | Medewerker Publieksvoorlichting | Communicatie

0800 - 776 72 45 (gratis nummer) | www.prorail.nl/contact

Postbus 2038, 3500 GA UTRECHT

Badge +3

Dan hoop ik niet dat je situaties krijgt zoals in Breda, waar bij de winkels geen vertrekschermen waren en die er ook niet kwamen… omdat de architect dat niet mooi vond of hoe zat dat ook alweer?

Helaas is de stationsmanager deze week afwezig. Ik hoop in de loop van komende week iets te vernemen. 

Dank voor de terugkoppeling Mark. Ik hoop dan volgende week een reactie van je te mogen ontvangen.

Update: ik heb helaas nog geen reactie mogen ontvangen en heb een reminder verzonden. 

Beste Mark.

Bedankt voor de update.

Heb je geprobeerd hem ook te bellen of de afdeling? Wie weet is hij daar niet meer werkzaam oid.

Update: ik heb inmiddels een reactie en daarnaast heb ik ook telefonisch contact gehad met ProRail. Het streven is om voor de komende herfst de aandachtspunten rondom wind- en tochthinder op te lossen, zodat reizigers meer comfort zullen ervaren. Het is de bedoeling dat er tegen die tijd doorzichtige windschermen geplaatst zijn. Op dit moment is men nog bezig met het ontwerp, verdere details daarover heb ik niet. Het is in ieder geval de bedoeling dat het ontwerp in overeenstemming is met de architectuur van het station en geen afbreuk doet aan de open ruimte, maar tegelijkertijd het comfort aanzienlijk vergroot.

Hoi Mark,

Dat is een leuk antwoord! Netjes en fijn dat je er nog op terugkomt zoals beloofd!

Het duurt nog wel even maar als dit voor de komende Hersft dan in orde gemaakt wordt is het probleem denk opgelost.

Reageer