beantwoord

Wanneer komen er voorzieningen voor mindervaliden op station Haarlem Spaarnwoude?

  • 11 december 2015
  • 42 reacties
  • 1971 Bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

@HendrikJan
De gehandicapte medemens eist van de gemeente een auto of taxivervoer zelfs als overal haltes en bussen voor hem/haar zijn aangepakt. Zie de discussie over de wmo-regeling.


Zo zijn eenmaal de regels in Nederland Tamzin, en als het je niet zint ga dan naar de PVV of naar Turkije waar net zo'n matennaaier zit als de NEP leider van de PVV!
Reputatie 6
Badge
Ik ben met met Tamzin eens. De mindervaliden krijgen van mij geen cent extra. NS Moet dat maar lekker uit eigen zak betalen, of die groep mensen als klanten zien verdwijnen.
I lugged 80 kg up and down those steps the last 2 days, and then, even in Sloterdijk the lift was out of service. Ikea doesn't care if you come by train or car, but if NS want to get us off the roads they need to do more.
I don't think NS is aiming at passengers who want to transport their furniture by train. If you don't have a car IKEA can deliver your furniture at home for a reasonable price.


yep, 40 € when all you need is a lift.
Reputatie 7
Badge +3
@HendrikJan
De gehandicapte medemens eist van de gemeente een auto of taxivervoer zelfs als overal haltes en bussen voor hem/haar zijn aangepakt. Zie de discussie over de wmo-regeling.
Reputatie 7
Badge +3
Leuk allemaal, maar zonder financiele paragraaf zijn al dit soort verdragen gebakken lucht die de overheid inderdaad beter niet kan ondertekenen. En roepen dat de overheid maar geld beschikbaar moet stellen klinkt typisch SP/GL: er moet maar onbeperkt geld zijn en zo niet dan verhogen toch gewoon de belastingen weer.

Wat betreft materieel: bussen hebben een levensduur van 12 jaar maar je kunt niet verwachten dat NS bijv.het VIRM na amper 15 gaat slopen. En als NS straks dubbeldekkers vervangt door enkeldekkers i.v.m. de toegankelijkheiseisen begint weer iedereen moord en brand te schreeuwen omdat er dan minder zitplaatsen zijn. Graag dus ook enige realiteitszin, er is niet onbeperkt geld.
Badge +3
De Nederlandse overheid heeft zich verplicht tot het toegankelijk maken van het openbaar vervoer door het ondertekenen van het VN-verdrag. Als de kosten een probleem zijn, had men het verdrag niet moeten ondertekenen.

Door het ondertekenen van het verdrag is een inspanningsverplichting ontstaan. De Nederlandse overheid moet een schop onder het achterwerk krijgen en tot uitvoering overgaan. Daar is het manifest voor bedoeld.

De spoorwegen (en met name NS) lopen hopeloos achter bij andere vormen van openbaar vervoer. Hier in het dorp zijn de meeste bushaltes al aangepast en rijden er bussen die zelfstandig toegankelijk zijn voor rolstoelers.

Wat vaak vergeten wordt is dat alle reizigers profiteren van beter toegankelijk stations. Ook reizigers met kinderwagens, rollators, scootmobielen, fietsen, zware bagage of reizigers die slecht ter been zijn kunnen gebruik maken van liften. Een gelijkvloerse instap tussen perron en trein is ook voor iedereen prettig.
Een manifest ondertekenen heeft weinig zin als je er niet bij vertelt wie de kosten (en dan moet je denken aan miljarden voor een handjevol reizigers) gaat betalen. Tarieven maar 10% extra omhoog zo?

Ik hoop voor jouw dat jezelf daar zelf nooit in terecht komt want je begint er net zo dom:? erover te praten als de NS (zie reactie:@ van Inge NS eerder in deze topic) zelf Tamzin!

Want ook gehandicapte medemens🆒 heeft RECHT om GEBRUIK TE MAKEN VAN HET OV net zoals jij:@ en ik🆒!

En als je je zorgen over de kosten maakt, geef dan zelf wat meer geld aan de mindere bedeelde medemens en zeur verder er niet over!
Reputatie 7
Badge +3
I lugged 80 kg up and down those steps the last 2 days, and then, even in Sloterdijk the lift was out of service. Ikea doesn't care if you come by train or car, but if NS want to get us off the roads they need to do more.
I don't think NS is aiming at passengers who want to transport their furniture by train. If you don't have a car IKEA can deliver your furniture at home for a reasonable price.
Reputatie 7
Badge +3
Een manifest ondertekenen heeft weinig zin als je er niet bij vertelt wie de kosten (en dan moet je denken aan miljarden voor een handjevol reizigers) gaat betalen. Tarieven maar 10% extra omhoog zo?
Badge +3
In Radar werd gisteren ruim aandacht besteed aan de schandalig trage manier waarop in Nederland het spoorwegnet toegankelijk wordt gemaakt voor mensen met een functiebeperking die zelfstandig willen reizen.
http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/13-02-2017/op-303-treinstations-geen-assistentie-mogelijk-voor-mensen-in-een-rolstoel/

Ik stel voor dat we allemaal het manifest ondertekenen om tot toegankelijke stations te komen. En NS moet natuurlijk met treinen gaan rijden die zonder hulpmiddelen toegankelijk zijn.
http://www.wijstaanop.nl
I lugged 80 kg up and down those steps the last 2 days, and then, even in Sloterdijk the lift was out of service. Ikea doesn't care if you come by train or car, but if NS want to get us off the roads they need to do more.
Reputatie 6
Badge
Je hoort toch ook niemand zeggen dat de IKEA het Stadhuis is, of wel?
Reputatie 7
Badge +3
Tamzin, hij bedoelt dat de Ikea er pal naast staat, en het station daardoor interessant is voor families die naar de IKEA willen. Ik vind hem een goed punt hebben.
Dat maakt het nog geen een IKEA-station. Als het een "IKEA-station" zou zijn zou IKEA ook meebetalen aan de voorzieningen zoals IKEA in het buitenland trouwens wel vaak doet (zowel in Keulen bij de U-bahn als benoorden Hamburg heeft IKEA zelfs de hele aanlegkosten van stations betaald). In dit geval is IKEA echter niets anders dan de lokale AH of friettent bij het station.
Reputatie 6
Badge
Tamzin, hij bedoelt dat de Ikea er pal naast staat, en het station daardoor interessant is voor families die naar de IKEA willen. Ik vind hem een goed punt hebben.

Zo hebben de IKEA's in Delft en Barendrecht/Rotterdam zelfs aparte IKEA haltes.
Reputatie 7
Badge +3
It's not an Ikea station.
An Ikea train station with no lift. Brilliant!
Op dit moment zijn niet alle 410 stations in Nederland toegankelijk voor mindervaliden. Er zijn momenteel geen plannen om extra voorzieningen voor mindervaliden op station Haarlem Spaarnwoude aan te brengen. Ik zal echter ook deze suggestie intern doorzetten. De stations Haarlem en Halfweg-Zwanenburg liggen overigens naast Haarlem Spaarnwoude en zijn wel voor mindervaliden toegankelijk. Je zou voor nu naar 1 van deze twee stations kunnen uitwijken.

Reageer