Wanneer moet ik mijn fiets weghalen uit stalling A'dam West? | NS Community
beantwoord

Wanneer moet ik mijn fiets weghalen uit stalling A'dam West?

  • 23 January 2023
  • 3 reacties
  • 90 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik reis eens per twee weken naar Amsterdam. Mijn fiets staat, met jaarabonnement, in stalling West. Ik ontving vandaag, 23 jan, een mail dat deze stalling 26 januari gaat sluiten ivm opening nieuwe stalling.

Mijn vraag is of ik halsoverkop en ongepland (dus geen tijd) naar Amsterdam moet reizen om mijn fiets te verplaatsen naar de nieuwe stalling of dat dit ook bv volgende week nog kan? 

Het was heel fijn geweest als NS ons veel eerder had geinformeerd over deze zaken

icon

Beste antwoord door Momo 23 January 2023, 16:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Meestal is het wel zo dat je nog een bepaalde tijd krijgt om je fiets weg te halen uit een stalling die sluit, je kunt er dan alleen niet meer vanaf die datum je fiets stallen. Dat was in ieder geval zo bij de bewaakte stalling is Delft waar ik mijn fiets toendertijd had staan bij de opening van het nieuwe station en nieuwe ondergrondse stalling. Dat stond aangegeven bij de stalling en op de informatiepagina. 

Zo geeft bv de website van de gemeente Amsterdam aan dat ook de Fietsflat sluit en wel per 30 januari, maar dat fietsen nog tot 24 februari kunnen worden weggehaald. 

Wat betreft stalling West staat daar niets over aangegeven, alleen dat die ook sluit. Misschien dat er wel informatie hangt bij de stalling zelf (en al eerder hing dan vandaag), maar daar heb je nu ook niets aan. Het is inderdaad rijkelijk laat om pas 3 dagen van tevoren een mail daarover te versturen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Als gemeld is dat de stalling 26 januari 2023 sluit, dan lijkt mij dat je voor die tijd jouw fiets uit die stalling moet halen. Een gesloten stalling zul je niet meer in kunnen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat lijkt me ook.

Maar ik ben het met @Brend dat de communicatie over de sluiting niet bepaald de schoonheidsprijs verdient. Dat had ook eerder gemeld kunnen worden.

Reageer