Goedemiddag allen,
Wat ik gisteravond op station Apeldoorn en Zutphen mee maakte sloeg echt nergens op. Ben om 21:32 de trein gepakt van Amsterdam Bijlmer Arena naar station Ruurlo. Hier zou ik om 23:23 aankomen maar helaas nooit aangekomen.
De trein van Utrecht centraal kwam met 2 minuten vertraging binnen op Apeldoorn en daar reed de trein van Arriva voor mijn neus weg. Omdat de laatste bus van Ruurlo naar Borculo om 23:30 vertrekt kwam ik met geen mogelijkheid meer thuis. Keurig aan een conducteur gevraagd of er nog een mogelijkheid is dat ik thuis kon komen. Eerste instantie zei hij meteen dat hij niets kon doen. Bij de tweede keer dat ik het vroeg ging hij naar station Zutphen bellen en geregeld dat er vervangend vervoer is geregeld. Met de trein van 23:31 richting Zutphen mee gereden in de hoop dat het ook daadwerkelijk vervangend vervoer is geregeld. Naar de brandwacht van station Zutphen gelopen en het verhaal uit gelegd en hij wist ervan maar kon niets regelen. Vervolgens kwam er een machinist aangelopen en die zei dat hij niets kon betekenen en dat de schuld van de vertraging bij Arriva lag terwijl de NS hier debet aan was. Van de NS medewerker kreeg ik te horen dat ik naar de machinist van Arriva moest vragen voor vervoer. De Arriva medewerker kon niets regelen.
Terug gelopen naar de NS medewerker en gezegd dat Arriva niets kon betekenen. Hij heeft van alles geprobeerd dat ik toch met de Arriva trein mee ging om van mij af te komen. Ik liep naar de trein en door alle commotie deze trein gemist. Van te voren al gezegd dat ik mijn vrouw niet kon bereiken omdat ze telefoon beneden laat liggen. Kon dus geen vervoer regelen en 6 kilometer lopen trek ik niet met mijn kapotte knie.
De NS medewerker zei nogmaals dat hij niets kon regelen voor mij waarop ik antwoordde ‘’dan ga ik op een bank slapen in het station tot er weer een trein komt'’ Dit was verboden en hij zou mij laten verwijderen op het station was zijn antwoord.
Heb tot 4 keer toe uit moeten leggen dat de NS vertraging heeft opgelopen en dat ze er voor moesten zorgen dat ik thuis zou komen.
De beste man haalde alles uit de kast om mij te frustreren en dat lukte hem niet. Hij zei dat ik gezegd heb dat het een klootzak en kakkerlak is. Deze woorden gebruik ik nooit en te nimmer. De brandwacht zei ook dat ik dat niet gezegd hebt.
De machinist heeft toen een nummer gebeld en geregeld dat er toch een taxi kwam om mij naar huis te brengen. 2 uur later toch thuis gekomen en een ervaring rijker die niet had hoeven te gebeuren.
Graag hoor ik van de NS hoe dit kan gebeuren en graag zou ik met de betreffende machinist in gesprek willen gaan waarom hij woorden op wilde leggen die ik niet heb gebruikt!
Groet Mart
Beste antwoord door Mark NS
Update: de klacht ligt inmiddels bij de juiste afdeling voor verdere opvolging. Het incident zal besproken worden met het verantwoordelijk personeel. Dit zal intern en vertrouwelijk gebeuren waardoor ik daar verder ook niet inhoudelijk op in kan gaan. Er zal daarbij uiteraard aandacht uitgaan naar het correct opvolgen van de protocollen. Gelukkig is Mart1970 uiteindelijk wel thuisgekomen met vervangend vervoer, maar dit had soepeler gemoeten.