1: Waarom zet NS niet waar mogelijk extra capaciteit in in dit soort gevallen?
2: Waarom is het personeel op de stations altijd zo lui om klanten goed te woord te staan? Ze vluchten werkelijk waar altijd bij calamiteiten en als je wat vraagt is het standaard antwoord: Het is niet mijn keuze of ik ga er niet over.. Deze mensen zijn de spreekbuizen van de NS en dienten klantgericht te zijn!
3: Achteraf bleek dat de lege trein in Utrecht afgekoppeld moest worden. Maar door het gedoe in Den Bosch is de trein ook nog eens te laat vertrokken in Den Bosch..... Waarom besluit een HC niet voor zijn passagiers te kiezen?? Had de laatste 6 bakken gevuld en de trein later uit Utrecht laten vertrekken. Hiermee waren zowel de NS als passagiers geholpen!!! Passagiers als sardientjes in een trein stoppen is gewoon niet veilig!
4: Waarom slaan conducteurs om in negeermodus als klanten massaal klagen? Ook niet klantvriendelijk!
Zie bijgaande foto's. Het betreft dus 1 lange trein met 18 bakken.. waarvan 12 gevuld als sardientjes en de laatste 6 gewoon LEEG meegingen....
Beste antwoord door Anonymous
Beste wowder, Welkom op het NS Serviceforum. Bedankt voor je kritische feedback. Ik vind het vervelend dat dit zo gelopen is en dat je hier geen fijne ervaring aan hebt over gehouden. De planning van het treinmaterieel kan in theorie nog zo goed zijn, maar in de praktijk gaat het soms anders. Zo kan een sein- of wisselstoring of een defect ervoor zorgen dat het in de eerst vertrekkende trein drukker is dan normaal. Deze situatie heb je ook zelf meegemaakt en kunnen ervaren.Verder stappen veel mensen soms op dezelfde plek in de trein. Daardoor is het soms juist vooraan of achteraan erg vol. Ook zijn we soms gedwongen andere treinen of treintypes dan gepland in te zetten door een defect, nachtelijke werkzaamheden of een storing. Ook zijn er dagen dat het in de trein onverwacht drukker is dan normaal. Als de gegevens in de planning structureel niet blijken te kloppen (bijv. na meldingen via Twitter, meldingen bij Rover, bij onze klantenservice of bij onze medewerkers) dan passen wij de lengte van treinen aan waar mogelijk. Soms kunnen we treinen niet langer maken vanwege de lengte van de perrons en als treinen al op de maximale lengte rijden.
Met een breed aanbod aan gegevens schatten we het verwachte reizigersaantal op alle trajecten zo goed mogelijk in. Bij deze schattingen houden we rekening met onder meer gegevens van conducteurs, reizigerstellingen, OV-chip gegevens en prognoses van de reizigersgroei en bijvoorbeeld vakantieperiodes. Door deze gegevens kunnen we treinen zo goed mogelijk op maat inzetten voor de reiziger.
In het algemeen heeft NS als uitgangspunt dat reizigers een zitplaats hebben in Intercity’s waar ze langer in reizen dan 15 minuten. In de spits houdt NS in de planning in de tweede klas ook rekening met staplaatsen, net als in de bus, tram of metro. De spits is immers de drukste periode van de dag waarin we ca. 600.000 reizigers vervoeren in enkele uren. De totale vloot kan niet enkel en alleen op deze piekbelasting worden afgestemd omdat dit zowel bedrijfseconomisch als maatschappelijk (milieukosten en prijs van het treinkaartje) niet rendabel is met een gemiddelde bezetting over de dag van iets boven de 30%. Zoals je in de bovenstaande reacties kan lezen ligt het inplannen van personeel ook anders dan dat je in eerste instantie zou hebben gedacht. De reacties van Hertog, Thom en John hierover zijn dus juist.
Om nog even in te gaan op het punt over het opvragen van reisinformatie bij mijn collega's op de stations; het kan inderdaad zo zijn dat mijn collega's niet altijd gelijk op de hoogte zijn. Soms kan het even duren voordat er precies duidelijk aan de hand is en om uit te zoeken wat de impact van de desbetreffende storing is. Deze collega's op het station zullen altijd hun uiterste best doen om alle reizigers zo goed mogelijk te woord te staan, maar soms is er niet meer informatie te verspreiden. Zodra er meer duidelijkheid is over de storing en de impact hiervan, kan een collega hier al onze reizigers goed informeren. Ik vind het jammer dat je dit zo hebt ervaren, want mijn collega's zullen alles behalve in de 'negeermodus' staat, ze staan op de stations voor de reiziger en om alles zo mogelijk te laten verlopen.
Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.
Bekijk origineel
Met een breed aanbod aan gegevens schatten we het verwachte reizigersaantal op alle trajecten zo goed mogelijk in. Bij deze schattingen houden we rekening met onder meer gegevens van conducteurs, reizigerstellingen, OV-chip gegevens en prognoses van de reizigersgroei en bijvoorbeeld vakantieperiodes. Door deze gegevens kunnen we treinen zo goed mogelijk op maat inzetten voor de reiziger.
In het algemeen heeft NS als uitgangspunt dat reizigers een zitplaats hebben in Intercity’s waar ze langer in reizen dan 15 minuten. In de spits houdt NS in de planning in de tweede klas ook rekening met staplaatsen, net als in de bus, tram of metro. De spits is immers de drukste periode van de dag waarin we ca. 600.000 reizigers vervoeren in enkele uren. De totale vloot kan niet enkel en alleen op deze piekbelasting worden afgestemd omdat dit zowel bedrijfseconomisch als maatschappelijk (milieukosten en prijs van het treinkaartje) niet rendabel is met een gemiddelde bezetting over de dag van iets boven de 30%. Zoals je in de bovenstaande reacties kan lezen ligt het inplannen van personeel ook anders dan dat je in eerste instantie zou hebben gedacht. De reacties van Hertog, Thom en John hierover zijn dus juist.
Om nog even in te gaan op het punt over het opvragen van reisinformatie bij mijn collega's op de stations; het kan inderdaad zo zijn dat mijn collega's niet altijd gelijk op de hoogte zijn. Soms kan het even duren voordat er precies duidelijk aan de hand is en om uit te zoeken wat de impact van de desbetreffende storing is. Deze collega's op het station zullen altijd hun uiterste best doen om alle reizigers zo goed mogelijk te woord te staan, maar soms is er niet meer informatie te verspreiden. Zodra er meer duidelijkheid is over de storing en de impact hiervan, kan een collega hier al onze reizigers goed informeren. Ik vind het jammer dat je dit zo hebt ervaren, want mijn collega's zullen alles behalve in de 'negeermodus' staat, ze staan op de stations voor de reiziger en om alles zo mogelijk te laten verlopen.
Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het station' om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.