Skip to main content

Wat is er aan de hand op het traject Zwolle-Meppel


Op dit traject zijn in de afgelopen jaren meermaals werkzaamheden geweest. Niet voor de eerste keer lees ik op twitter dat er sein- en wisselstoringen zijn op dit traject. Vanavond schijnen er weer geen treinen te gaan rijden. Hoe kan het dat het hier nu al een behoorlijke tijd een puinhoop is met het spoor.

Dit is voor de reiziger toch niet meer te doen op deze manier.

 

Zit nu in trein 657, er is ALWEER van alles gecancelled omdat er politie ingezet is tussen Zwolle en Meppel….

 

Lijkt wel een dagelijks tafereel tot nu toe dit jaar.


Het was in ieder geval voldoende druk op Zwolle. Het halve station was afgesloten.

Alles lijkt nu onder controle en perrons zijn vrijgegeven. Nu is het de vraag wat er wel en niet gaat rijden. Ik hoorde iemand zeggen dat er een man is aangehouden, maar of dat klopt weet ik niet.

Het kleurt de kaart mooi rood in ieder geval.


En nu weer deze op dit traject.

 

 


En na een paar weken werkzaamheden bij Apeldoorn hedenochtend.

 

 


@Henkpeetersen 

Dat kon je wel van te voren vermoeden. Vervelend dat Amersfoort-Zwolle nu ook buiten gebruik is.


Mogelijk dat personeelstekorten hier een rol spelen? De laatste tijd kwam het meerdere keren voor dat projecten uitgesteld werden of uitliepen door tekort aan technisch personeel. En personeelstekort wordt vaak gevolgd door een periode waarin er veel onervaren personeel is dat nog ingewerkt moet worden.


@Henkpeetersen

Dat kon je wel van te voren vermoeden. Vervelend dat Amersfoort-Zwolle nu ook buiten gebruik is.

Storing schijnt vooral Apeldoorn-Zutphen te treffen. Daar tot vanmiddag geen treinen. Dus het valt misschien nog wel mee. Maar het is inderdaad opvallend dat het na afloop van de werkzaamheden bijna altijd mis gaat.


Nog even 9 jaar wachten mensen, dan kan prorail eens kijken of er iets mogelijk is in Meppel!

https://www.sikkom.nl/actueel/ProRail-maakt-de-middelvinger-naar-het-Noorden-nog-een-stukkie-dikker-28849722.html


Vaak zie je na ingrijpende werkzaamheden in de weken daarna nog allerlei storingen. Maar het kan ook gewoon toeval zijn.


En vandaag ook dus weer een defect spoor tussen Zwolle en Meppel. Zo te zien zijn de stations Hoogeveen, Beilen en Haren dus nu onbereikbaar geworden want er rijden alleen nog maar intercity's tussen Zwolle en Groningen. https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-01-10/zwolle

 

Het aantal storingen op deze lijn is echt niet normaal meer. 2024 kent wel een heel zwart begin voor NS/Prorail,


En vandaag ook dus weer een defect spoor tussen Zwolle en Meppel. 

Rail gebroken door de kou.


En vandaag ook dus weer een defect spoor tussen Zwolle en Meppel. 

Rail gebroken door de kou.

Tsja bij Prorail kan alles tegenwoordig in 2021 was de temperatuur nog -15 graden celsius in December. Toen echt geen problemen. Moet echt wat gebeuren in de OV-sector. Zat net het journaal te kijken. Zowel topics over de falende spoorwegen als het falende busvervoer (EBS).


Afgelopen zondag waren er al problemen op dat stuk spoor. Er werden ‘s avonds snelbussen tussen Meppel en Zwolle ingezet. Ik had het geluk dat ik in de 2e bus kon stappen en uiteindelijk 3 kwartier vertraging had ipv minimaal 60 minuten zoals vermeld werd.

Vandaag kwam een familielid uit Friesland door deze spoorproblemen te laat bij een crematie.


En vandaag ook dus weer een defect spoor tussen Zwolle en Meppel. 

Rail gebroken door de kou.

Tsja bij Prorail kan alles tegenwoordig in 2021 was de temperatuur nog -15 graden celsius in December. Toen echt geen problemen. Moet echt wat gebeuren in de OV-sector. Zat net het journaal te kijken. Zowel topics over de falende spoorwegen als het falende busvervoer (EBS).

Wat ben ik blij dat ik niet in Zaandam woon! En dat er een betere optie qua ov voor de trein is.


En vandaag ook dus weer een defect spoor tussen Zwolle en Meppel. Zo te zien zijn de stations Hoogeveen, Beilen en Haren dus nu onbereikbaar geworden want er rijden alleen nog maar intercity's tussen Zwolle en Groningen. https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-01-10/zwolle

 

Het aantal storingen op deze lijn is echt niet normaal meer. 2024 kent wel een heel zwart begin voor NS/Prorail,

 

Beetje stemmingmakerij weer, zou je sieren daar eens mee op te houden. De storing heeft effect op het traject Zwolle - Meppel en de enige maatregel is dat de 8100 (SPR Groningen - Zwolle) niet rijdt tussen Zwolle en Meppel. Hoogeveen, Beilen en Haren worden dus gewoon bediend en ook vanaf Meppel naar Zwolle rijden gewoon treinen, alleen dus niet de genoemde 8100.


Is het niet een idee om nog een spoorlijn naar het noorden te maken? Dan kunnen reizigers in ieder geval omreizen. Via de afsluitdijk bijvoorbeeld, of Emmen-Veendam. 


Reageer