Ik heb vandaag 07-08-2014 een dagretour ov-chipkaart gekocht, voor het traject Leerdam/Rotterdam Centraal. Bij het ontvangen van de kaartjes uit de automaat schrok ik heftig toen ik zag dat ze alleen vandaag geldig waren. Ik ging ervan uit dat je het traject betaal en je de kaart dan niet direct hoeft te gebruiken. Aangezien het best een flink bedrag is welke ik nu niet kan gebruiken omdat ik morgen pas met de trein ga, vraag ik me af of er misschien een oplossing is?
Ik hoop op een reactie,
alvast bedankt,
Met vriendelijke groeten,
Mariska Molders
Beste antwoord door Stephan NS
Dag Francijna,
Welkom op het NS Serviceforum. Indien er een loket aanwezig is, kun je deze inderdaad binnen 30 minuten retourneren. Als er geen loket aanwezig is, adviseer ik je de eenmalige ov-chipkaart op te sturen naar de Klantenservice, met een kort begeleidend schrijven waarom je het kaartje niet hebt gebruikt. Hier vind je de contactgegevens van de Klantenservice. Vermeld tevens je NAW-gegevens en bankrekeningnummer, zodat mijn collega's dit in behandeling kunnen nemen. Voor de volgende keer adviseer ik je de eenmalige ov-chipkaart te kopen op de dag dat je reist, omdat deze alleen op de dag van aankoop gebruikt kan worden. Ik heb je titel aangepast en je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.
Groet,
Stephan
Bekijk origineel
Welkom op het NS Serviceforum. Indien er een loket aanwezig is, kun je deze inderdaad binnen 30 minuten retourneren. Als er geen loket aanwezig is, adviseer ik je de eenmalige ov-chipkaart op te sturen naar de Klantenservice, met een kort begeleidend schrijven waarom je het kaartje niet hebt gebruikt. Hier vind je de contactgegevens van de Klantenservice. Vermeld tevens je NAW-gegevens en bankrekeningnummer, zodat mijn collega's dit in behandeling kunnen nemen. Voor de volgende keer adviseer ik je de eenmalige ov-chipkaart te kopen op de dag dat je reist, omdat deze alleen op de dag van aankoop gebruikt kan worden. Ik heb je titel aangepast en je topic verplaatst naar "Op het station", zodat het beter vindbaar wordt.
Groet,
Stephan