beantwoord

Wat kost uitzwaaien?

• 28 mei 2014
  • 4 reacties
  • 1465 Bekeken

Worden er kosten in rekening gebracht wanneer ik met mijn OV-chip kaart in- en uitcheck op hetzelfde station? Bijvoorbeeld omdat ik op het perron iemand wil uitzwaaien (of opwachten), maar zelf niet met de trein reis?
(het station waar ik op doel, wordt binnenkort met poortjes afgesloten, dus kan ik alleen op het perron uitzwaaien door in te checken)
icon

Beste antwoord door Thom 28 mei 2014, 18:49

Nee Forensss, het kost niks. Met uitzwaaien is rekening gehouden. U checkt in met de ov-chipkaart en als u binnen een uur weer uitcheckt, wordt er niets berekend. Zorg dat dat uitchecken wel echt binnen een uur gebeurt, anders bent u het instaptarief kwijt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Nee Forensss, het kost niks. Met uitzwaaien is rekening gehouden. U checkt in met de ov-chipkaart en als u binnen een uur weer uitcheckt, wordt er niets berekend. Zorg dat dat uitchecken wel echt binnen een uur gebeurt, anders bent u het instaptarief kwijt.
Reputatie 1
Als je binnen een bepaalde tijd (volgens mij 30 minuten) op hetzelfde station in- en uitcheckt worden er geen kosten in rekening gebracht.
Als je binnen een bepaalde tijd (volgens mij 30 minuten) op hetzelfde station in- en uitcheckt worden er geen kosten in rekening gebracht.
60 zelfs! Tijd zat dus 🙂
Badge
Forensss, welkom op het forum. Wat Thom schrijft klopt helemaal. Bezoekers die op een station binnen een uur in- en uitchecken betalen niets. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'op het station'.

Reageer