beantwoord

Wat moet je doen als je E-tickets of Internationale trein ticket hebt op station Weesp?

• 24 april 2015
  • 1 reactie
  • 203 Bekeken

Assalamualeykum, ik reis vaak van Amsterdam naar Weesp en weer terug. Ik las ergens dat op station Weesp alleen mogelijk is om met een ov chip kaart te gebruiken om de poortjes te passeren. Van horen zeggen zijn er ook passagepassen op de markt. Maar wat moet je doen als je E-tickets of Internationale trein ticket hebt?

Af en toe zijn bij de Hema en Albert Heijn alleen E-tickets dagkaarten te koop. Maar op welke wijze kan je door de poortjes?

Hetzelfde voor een internationale trein ticket als je bijvoorbeeld van Weesp met de Thalys naar Frankrijk wilt? Ik heb zelf een Dal Voordeel abonnement maar als er aanbiedingen zijn wil ik ook best van profiteren. Betekent ook dat de E-tickets helemaal gaat verdwijnen? En hoe zit het als je een trein ticket naar het buitenland hebt? Ik vraag het ook namens mijn vriend die in Weesp woont. Hij wil naar Frankrijk met de trein samen met zijn vriendin.
icon

Beste antwoord door Thom 24 april 2015, 20:00

Op een e-ticket staat rechts onderaan een soort vierkante barcode met blokjes, daarmee kun je een poortje met 'Scan ticket' er op gewoon openen. Vaak aan de rechterkant en bij een brede uitgang. Bij een lezer in de vorm van een glazen raampje voor een verdiept deel zelfs altijd.

E-tickets naar het buitenland verdwijnen niet. Dat kan ook niet. Je opent de poortjes met deze tickets op dezelfde wijze als hierboven beschreven.

Als u met een internationaal kaartje reist, kunt u er op aangeven dat u 40 procent korting heeft met een dalvoordeelabonnement.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Op een e-ticket staat rechts onderaan een soort vierkante barcode met blokjes, daarmee kun je een poortje met 'Scan ticket' er op gewoon openen. Vaak aan de rechterkant en bij een brede uitgang. Bij een lezer in de vorm van een glazen raampje voor een verdiept deel zelfs altijd.

E-tickets naar het buitenland verdwijnen niet. Dat kan ook niet. Je opent de poortjes met deze tickets op dezelfde wijze als hierboven beschreven.

Als u met een internationaal kaartje reist, kunt u er op aangeven dat u 40 procent korting heeft met een dalvoordeelabonnement.

Reageer