Watertappunt Utrecht Centraal! | NS Community
beantwoord

Watertappunt Utrecht Centraal!

  • 2 January 2019
  • 21 reacties
  • 13095 Bekeken

Reputatie 3
Waar kan ik deze vinden?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 8 January 2019, 19:00

Bekijk origineel

21 reacties

Ik ga dit even voor je navragen!
Reputatie 3
Dank je wel! In Alkmaar heb ik hem wel weten te vinden na alle publiciteit.....
Maar in Utrecht?? Wacht je antwoord af!
Groet, Karel
Hoi Voordeelurenreiziger,

Ik heb gehoord dat deze aan de jaarbeurszijde zit, beneden bij de roltrap!

Proost!
Verwacht dat ie ivm de winter wel weggehaald zal zijn en straks in het voorjaar weer terugkomt 🙂
Ik heb een terugkoppeling, maar ik zie dat de reactie hier ook al staat.

Het tappunt stond inderdaad voor de ingang van de fietsenstalling aan de Jaarbeurszijde. In verband met de winter en bijkomende vorst is dit punt verwijderd en zal later dit jaar weer worden teruggeplaatst 🙂

Waar kan ik deze vinden?

Het waterpunt doet het niet… Waar kan ik dit melden?

 

@NS Community 

Reputatie 7
Badge +3

Waar kan ik deze vinden?

Het waterpunt doet het niet… Waar kan ik dit melden?

 

@NS Community


Kan dit niet een Corona maatregel zijn? Niet werkende Watertap punten in Utrecht kunnen gemeld worden via https://utrecht.slimmelden.nl

Het doet nog niet. Wat moeten wij doen? 

Reputatie 7
Badge

Na 11 maanden nog steeds niet gemaakt? :drooling_face:

Hoi hasan 4040, helaas zijn merendeel van de tappunten afgesloten i.v.m. corona. Utrecht is daar 1 van, ben ik bang.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is precies de reden van deze onzinnige maatregel? Dat er op een knop gedrukt moet worden om water te tappen? 

Dat was vorig jaar al onzin. In Limburg zijn in juni 2020 alle openbare watertappunten weer aangezet. Het drukken op een knop van een watertappunt is geen groter risico dan het drukken op een knop in de lift of het gebruiken van een kaartverkoopautomaat met aanraakscherm.

 

Ik ga de reden proberen te achterhalen, ik vind dit namelijk een goed punt.

Ik heb al een half antwoord, die ik nog wat probeer te verduidelijken. Alvast bedankt voor  jullie geduld!

De watertappunten die niet vorstbestendig zijn, zijn in winterperiode afgesloten i.v.m. de vorstperiode. Echter zijn de vorstbestendige watertappunten niet afgesloten geweest, ook niet in de corona-periode. De watertappunten die via waterbedrijven zijn aangebracht en in onderhoud zijn, zijn afhankelijk van het waterleidingbedrijf (of zij ze wel/niet afsluiten i.v.m. corona). De watertappunten in onderhoud bij NS zijn altijd operationeel geweest.

De vorstbestendige kranen van NS zouden het nog steeds moeten doen en de anderen niet, dit komt doordat het waterbedrijf deze beslissing heeft genomen en niet NS. De kranen die in de vorstperiode uit zijn gezet, zijn daarna niet meer aangezet.

Badge +3

In de stationshal van Utrecht Centraal, aan de Jaarbeurszijde, bevindt zich ook een watertappunt. Dat tappunt lijkt in onderhoud van NS; het heeft in ieder geval de kleuren en het logo van NS:


Volgens jouw uitleg zou deze kraan het moeten doen. Dat is echter niet het geval: er komt geen water uit.

Reputatie 7
Badge +3

Dat verhaal over de watertappunten die na de vorstperiode niet zijn teruggeplaatst door de drinkwaterbedrijven lijkt me niet helemaal te kloppen. In het verzorgingsgebied van de PWN (Noord-Holland) zijn alle watertappunten weer in bedrijf.

Dit is wat er aan ons is teruggekoppeld, iMark, helaas kan ik er ook weinig anders van maken.

Wat betreft het watertappunt bij Utrecht heb ik nog nagevraagd wat er daarmee aan de hand kan zijn, Tochjo.

Reputatie 7
Badge +3

Ik meld alleen maar dat jullie foutieve informatie teruggekoppeld krijgen.

De watertappunten bij bijvoorbeeld Bussum Zuid en Naarden-Bussum doen het gewoon. Alle watertappunten van het PWN zijn terug te vinden via Interactieve kaart | PWN

Het is inmiddels dik 2 maanden verder. Tochjo, is dit nog steeds het geval op Utrecht C?

Reputatie 6

Gewoon, naar het stationstoilet, je flesje onder de kraan, is gewoon zuiver water, et voilà, je hebt een flesje water.

Badge +3

Inmiddels functioneren zowel het tappunt in de stationshal (op mijn foto hierboven) als het tappunt op het plein voor de ingang van de fietsenstalling Jaarbeursplein weer.

Reageer