beantwoord

WC Amsterdam-Zuid

• 18 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 441 Bekeken

Al meer dan een maand lang rioovliegen op WCs Amsterdam-Zuid. Vandaag zelfs honderden.

Zeer onfris en onhygiënisch. Medewerkers moeten elke dag werken er in en zeggen dat ze al hebben gemeld maar dat het niet goed opgepakt wordt: klopt want ik was er vorige maand en nu ruime maand later alleen maar erger geworden. Ook slechte indruk toeristen. En ik ben er zelfs misselijk van geworden.

Graag gaan opschalen en strakker leiding nemen aangezien de gebouwbeheerder onvoldoende de spoed en ernst in ziet.

eigenlijk zouden ze toiletten in de huidige staat niet eens geopend mogen zijn. Ik zou echt serieus sluiting overwegen tot het opgelost is. Medewerker vertelt dat mensen de toiletten steeds vaker overslaan en terecht Je staat op de wc heren tussen 50 rioolvliegen om je heen.

dit kan echt niet en is al meer dan een maand aan de hand. Graag opschalen.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 18 augustus 2019, 16:45

Goedemiddag Roger89 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat deze toilet zo vies is. Helaas kan ik niets anders doen dan wat de medewerkers blijkbaar ook al hebben gedaan en er een melding over doorzetten. Dat heb ik bij deze dan ook gedaan. Ik hoop dat dit spoedig wordt opgepakt.
Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag Roger89 en welkom bij de NS Community!

Ik vind het ontzettend vervelend om te lezen dat deze toilet zo vies is. Helaas kan ik niets anders doen dan wat de medewerkers blijkbaar ook al hebben gedaan en er een melding over doorzetten. Dat heb ik bij deze dan ook gedaan. Ik hoop dat dit spoedig wordt opgepakt.
Ik heb nog even gekeken op stationsinformatie: https://www.ns.nl/stationsinformatie/asdz/amsterdam-zuid .

Daar staat:

"De SANIFAIR tevredenheidsgarantie

Wij willen dat u zich prettig voelt bij ons. SANIFAIR doet daarom geen enkel compromis wat betreft hygiëne, inrichting en servicekwaliteit."

Hoe kan deze situatie dan toch bestaan?

Ik heb inmiddels ook een klacht bij Sanifair ingediend.
Kan ik een update krijgen? We zijn nu een week verder heb ik heb nog niets gehoord van de NS klachtenservice en ook niet van Sanifair zelf, behalve ontvangstbevestigingen. Dit terwijl het een behoorlijk ernstige zaak is.

Ik kan van de week ook zelf nog wel een keer gaan kijken en een filmpje maken en op sociale media viral laten gaan, Telegraaf (“Ongedierteplaag op station Adam Zuid”) en Arbeidsinspectie etc plaatsen (vanwege medewerkers laten werken in onhygiënische en ziekeoverdragende ongedierte). En er zitten ook nog horecatentjes in het station waarvan je hoopt dat ze daar niet naar toevliegen. Maar zo ben ik niet aangelegd gelukkig. Dus dat zal ik niet doen.

dus ik hoop dat het nu toch echt snel wordt opgepakt. Het was al langer dan een maand zo de laatste keer dat ik er was.
Reputatie 2
Ik zou het nog een weekje tijd gegeven en daarna maar sociaal media er bij halen.
Dan is snel opgelost.
Ik moet zeggen dat het vrij uitzonderlijk is dát ik iets hoor na dit soort meldingen, maar toevallig heb ik hier gisteren een terugkoppeling op mogen ontvangen.

Wat ik heb begrepen is dat er door de verbouwing van dit station een wijziging is geweest in de manier van het inplannen van de schoonmaak. Hoe dit precies effect heeft gehad is mij niet toegelicht, maar blijkbaar heeft dit significante invloed gehad op de frequentie van de schoonmaak zelf. Mij is in ieder geval aangegeven dat de schoonmaak nu opgeschaald gaat worden.

Daarnaast heb ik ook begrepen dat er problemen waren of zijn met de riolering. Deze problemen worden tegelijk met de vernieuwing van het station opgepakt. Er komen dan ook nieuwe WC's.
Daarnaast heb ik ook begrepen dat er problemen waren of zijn met de riolering. Deze problemen worden tegelijk met de vernieuwing van het station opgepakt. Er komen dan ook nieuwe WC's.

Dat klopt, rioolvliegjes ontstaat door problemen met het riool. Het antwoord stemt bij echter niet tevreden. Dus ik dien opnieuw een klacht in: het oppakken van deze problemen bij de vernieuwing is VEEL TE LAAT. De situatie nu met honderden rioolvliegjes in de toiletten is onverantwoord, niet alleen qua frisheid maar ook gezondheid (ze kunnen zieke bacterieen overdragen). Het is dus of het toilet nu al oplossen of sluiten en een tijdelijke wc's neerzetten. Graag opnieuw doorgeven. Dit mag van de gemeente ook niet eens. Ik zou zeggen ga zelf eens kijken het is echt heel SMERIG tussen honderden rioolvliegjes je behoeftes te doen. Fijn dat de riolering wordt meegepakt bij de vernieuwing maar er is nu een acute onverantwoorde situatie die nu om een aanpak vraagt. En het is ondertussen ook nog eens asociale niet van te voren te waarschuwen. Dus mensen betalen nu 70 cent (voor een niet schoon en gezond toilet) en na de poortjes komen ze er pas achter dat ze misschien dan toch liever naar een ander toilet hadden willen gaan..er wordt niet eens gewaarschuwd.

En je eigen werknemers elke dag tussen ongedierte laten werken is ook niet oké.

Die pief achter het bureau dat jou het antwoord stuurde maakt waarschijnlijk nooit van het toilet daar gebruik dus hij/zij ziet het probleem niet zo. Maar dit is echt niet hoe NS haar klanten wil bedienen mag ik toch hopen.

Fijn dat jullie erkennen dat er een probleem is. Maar het is niet een of ander beeldscherm of belletje die stuk is. Het is echt niet normaal de wc's toegankelijk te houden terwijl de zittoiletten volzitten met rioovliegjes in een kleine ruimte en bij de urinoirs ook. En dit is al meer dan een maand aan de hand.
Ik kan er niets anders van maken dan dit, Roger89. Een eventuele terugkoppeling die ik krijg zal niet veranderen bij nog een melding. De schoonmaak zal opgeschaald worden, dat is het beste wat ik je kan aangeven.
Met schoonmaak krijg je die ongedierte niet weg. Fijn dat de NS er niks aan doet op korte termijn begrijp ik. Ik ga binnenkort wel een mail sturen aan de persvoorlichters van de NS want ik kan me niet voorstellen dat de NS dit een wenselijke situatie vindt.

@Karel nee zo ben ik niet aangelegd.

Reageer