beantwoord

WC Hilversum

• 31 maart 2016
  • 7 reacties
  • 583 Bekeken

Wordt de wc op station Hilversum überhaupt ooit schoongemaakt? Wilde vandaag gebruik maken van het toilet dus heb 50 cent betaald om de deur te kunnen openen om deze vervolgens snel geschrokken weer dicht te doen.
Wat ik zag:
- een tot de rand toe gevulde wc met water (of urine) en wc papier
- een plas water er om heen met daarin drijvende stukken wc papier

Het water van de wc stond zo hoog dat het praktisch onmogelijk was om er gebruik van te maken.

Het zou niet verkeerd zijn om het geld dat er voor gevraagd wordt ook te besteden aan schoonmaak. Het kan bijna niet dat dit van een paar uur was namelijk.

Wel makkelijk verdienen natuurlijk zo aan iedereen die 50 cent er in gooit en vervolgens weer snel weg gaat.

Ik weet niet of dit onder de verantwoordelijkheid van NS hoort, maar zo ja: doe er wat aan. Zo nee spreek de verantwoordelijke aan
icon

Beste antwoord door Bezemsteel 31 maart 2016, 21:33

Hoi Lisa,

Een vervelende ervaring, dat is die 50 eurocent natuurlijk niet waard.

De reiniging van de toiletten op stations is uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf (Asito).
Zij lopen een bepaalde ronde op het station en reinigen volgens een bepaalde structuur het toilet. Zoals je de situatie omschrijft, gaat het waarschijnlijk om een verstopt toilet. Dit kan niet in alle gevallen direct worden opgelost. Het beste was natuurlijk geweest als je wist dat het toilet niet bruikbaar was voordat je je geld er aan uitgaf.

Melding maken van een defect toilet kan bijvoorbeeld via dit forum of een ander medium zoals Twitter.

Groeten,
Bezemsteel
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Hoi Lisa,

Een vervelende ervaring, dat is die 50 eurocent natuurlijk niet waard.

De reiniging van de toiletten op stations is uitbesteed aan een schoonmaakbedrijf (Asito).
Zij lopen een bepaalde ronde op het station en reinigen volgens een bepaalde structuur het toilet. Zoals je de situatie omschrijft, gaat het waarschijnlijk om een verstopt toilet. Dit kan niet in alle gevallen direct worden opgelost. Het beste was natuurlijk geweest als je wist dat het toilet niet bruikbaar was voordat je je geld er aan uitgaf.

Melding maken van een defect toilet kan bijvoorbeeld via dit forum of een ander medium zoals Twitter.

Groeten,
Bezemsteel
Welkom op het Serviceforum Lisa94. Erg vervelend dat je deze vieze toilet aantrof op Hilversum. Vermoedelijk gaat dit, zoals Bezemsteel aangeeft, om een defect toilet. Ik zal hier een melding van maken bij de betreffende afdeling zodat er zo spoedig mogelijk naar kan worden gekeken. Bedankt voor het doorgeven.
Ik vind het zeer kwalijk dat er op het station Hilversum maar 1 toilet is en die is al ruim een week defect. Ook is het vreemd dat je daarvoor door de poortjes van spoor 1 moet gaan om daar te komen. Ok, het station is een middel groot station. Maar je mag toch wel verwachten dat dit word geregeld en er tenminste 2 toiletten aanwezig zijn. Heb hier ook een keer hetzelfde probleem gehad toen 1 van mijn kinderen naar het toilet moest... Echt ongelooflijk slecht dit. OV is duur zat en dit kan er niet eens vanaf???
Ook is er ruimte genoeg in mijn optiek. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.

Een gefrustreerde reiziger
Hallo Valentijn1308, ik begrijp dat dit vervelend is.
Ik heb dit direct aangemeld en hier zal zo spoedig mogelijk naar worden gekeken. Ik verwacht niet dat het plaatsen van een tweede toilet op korte termijn zal plaatsvinden. In de situatie van een defect toilet begrijp ik dat dit wenselijk is daarom zal ik je suggestie wel doorzetten. Wellicht kan hierin naar de mogelijkheden worden gekeken.
Update: Ik heb al heel snel een bericht terug ontvangen. Het toilet op Hilversum wordt op dit moment vervangen en er staat tijdelijk een Dixie toilet bij de AH to Go.
Hoi,

Staat niet aangegeven hoor dat er een dixie is... en kom op een Dixie, daar ga je toch niet op zitten en helemaal niet met kinderen...die is gewoon voor de beste man die het toilet komt verbouwen en het personeel dat daar misschien werkt en geen toilet in het kantoor heeft. Zal hem zo eens opzoeken :)
Klopt dat hij idd gerenoveerd word...Mag ook wel als hij al zo lang defect is. Maar kom het is toch een beetje vreemd dat er geen goeie voorziening is. Iedereen gaat naar de stad daar als hij naar het toilet moet. Je staat daar midden op het perron te hannesen met een sms-je versturen zodat hij open gaat :(
Want wie heeft er tegenwoordig nou nog contant geld bij zich.

Ik begrijp dat een Dixie geen ideale oplossing is, maar gelukkig is dit maar tijdelijk. Zo is er toch een mogelijkheid om bij hoge nood naar het toilet te gaan. Hoe het er straks allemaal uit komt te zien durf ik niet aan te geven, dat is even afwachten.

Reageer