beantwoord

wederom slechte reisinformatie Heemstede-Aerdenhout

• 10 september 2019
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Reputatie 5
Omstreeks 17.50 verscheen het bericht op Heemstede-Aerdenhout dat er sprake is van een defect trein en daardoor minder treinverkeer tussen Haarlem en Leiden. De trein van 17.55 richting Vlissingen blijft op de borden staan bij het reguliere spoor (2). Ineens wordt deze eraf gehaald en verschijnt deze op spoor 1 met 5 minuten vertraging. Wij massaal naar spoor 1. Daarna blijft het stil. Er wordt omgeroepen dat de sprinter naar Den haag van 17.59 uitvalt en later ook de trein van 18.12 naar Den Haag maar over de trein van 17.55 horen we om 18.07 nog steeds niets.. er kwam wel een andere trein op spoor 1 naar Amsterdam. Waar ook niets over werd omgeroepen. Pas toen de trein rond 18.11 naar Vlissingen op spoor 1 stond, werd er omgeroepen dat dat de trein naar Vlissingen was. Erg onhandig omdat de trein op spoor 1 normaliter alleen richting Amsterdam gaan en omdat er wederom essentiƫle informatie te laat werd omgeroepen. Niet iedereen had gezien dat de trein naar Vlissingen ineens op spoor 1 stond ipv spoor 2. De app werkte ook niet goed. Dit gebeurt heel vaak bij storingen. Het lijkt wel alsof Heemstede-Aerdenhout wordt vergeten.
icon

Beste antwoord door Jeroen 10 september 2019, 20:19

Bij zo'n hectische situatie besluit de treindienstleider van ProRail welke treinen wel en niet door kunnen rijden en of deze treinen over een ander spoor laat rijden. Dit zijn vaak beslissingen waarbij de treindienstleider er veel in korte tijd moet maken en de informatie naar NS niet direct prioriteit heeft. Daarbij wordt dit digitaal doorgegeven en moet er dan ook nog vrij snel iemand dit verwerken om tijdig deze info te verwerken in de richting van de reizigers.

Het zijn vaak ad hoc beslissingen van de treindienstleider waardoor de informatie naar reizigers achter de feiten aanloopt en dus niet tijdig de informatie kan verwerken.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge
Bij zo'n hectische situatie besluit de treindienstleider van ProRail welke treinen wel en niet door kunnen rijden en of deze treinen over een ander spoor laat rijden. Dit zijn vaak beslissingen waarbij de treindienstleider er veel in korte tijd moet maken en de informatie naar NS niet direct prioriteit heeft. Daarbij wordt dit digitaal doorgegeven en moet er dan ook nog vrij snel iemand dit verwerken om tijdig deze info te verwerken in de richting van de reizigers.

Het zijn vaak ad hoc beslissingen van de treindienstleider waardoor de informatie naar reizigers achter de feiten aanloopt en dus niet tijdig de informatie kan verwerken.
Reputatie 5

Ik neem aan dat het verwerken van de info ook trager is richting de omroepers? Want de borden stonden blijkbaar wel goed toen de trein naar spoor 1 werd verplaatst. alleen werd dit niet omgeroepen en alle latere uitvallende treinen wel.

Mijn collega stond op hetzelfde moment op Haarlem.die wist mij te vertellen dat daar de trein naar Vlissingen voor zijn neus was weggereden en hij de omroep hoorde hierover toen hij staton binnen kwam dat de trein klaar stond. Vandaar dat ik verbaasd ben dat Heemstede-Aerdenhout dan niets hoort over diezelfde trein 🙂
Badge +3
Daarbij wordt dit digitaal doorgegeven en moet er dan ook nog vrij snel iemand dit verwerken om tijdig deze info te verwerken in de richting van de reizigers.
Digitale info doorgeven en die door 'iemand' laten verwerken is niet echt aan de orde, of zit er echt redactie een of andere feed te lezen en stellen aan de hand daarvan een berichtje op?

Dan is Rijdendetreinen wel een erg mooi bedrijf, met veel razendsnelle wakkere mensen. 🤣
Badge

Daarbij wordt dit digitaal doorgegeven en moet er dan ook nog vrij snel iemand dit verwerken om tijdig deze info te verwerken in de richting van de reizigers.Digitale info doorgeven en die door 'iemand' laten verwerken is niet echt aan de orde, of zit er echt redactie een of andere feed te lezen en stellen aan de hand daarvan een berichtje op?

Dan is Rijdendetreinen wel een erg mooi bedrijf, met veel razendsnelle wakkere mensen. 🤣

Veel wordt natuurlijk niet 1 op 1 aangedragen door ProRail en zal toch echt verwerkt moeten worden in de systemen om bruikbare informatie te kunnen verstrekken richting reizigers. En beslissingen kunnen zomaar aangepast worden op het spoor tenzij je trein is opgeheven, eenmaal opgeheven blijft meestal opgeheven.

En rijden de treinen krijgt gewoon de info uit de NS systemen niet uit de Prorail systemen. Maar Rijden de treinen doen voor zover ik weet niet in omroepen op stations en zullen niet vermelden dat trein x niet vanaf spoor 2 vertrekt maar vanaf spoor 1 en dergelijke.

Dus deze vergelijking gaat naar mijn idee in dit geval niet op.
Badge
@Lies87 ik weet niet meer exact hoe dit werkt naar de CTA bakken maar volgens mij weet @Henk_NL wel hoe deze informatie voorziening aangestuurd wordt. Misschien wil en kan hij dit toelichten.

Reageer