Weer geen trein tussen Leiden en Alphen

  • 20 november 2019
  • 33 reacties
  • 568 Bekeken


Toon eerste bericht

33 reacties

Badge

Zoveel klachten over de NS. En de meeste mensen die geen waar voor hun geld krijgen (niet of te laat op hun bestemming komen) klagen niet eens op dit forum.

Wat een ellende!

Het wordt eigenlijk tijd voor een ‘vakbond’ voor reizigers/klanten. Die dus de belangen van klanten behartigt en die met de NS kan communiceren. En die de NS kan verplichten problemen op te lossen en gedupeerden te compenseren.

De NS is de laatste tijd machtiger geworden ten koste van reizigers/klanten. Die macht moet weer worden teruggedraaid.


www.LOCOV.nl

Zoveel klachten over de NS. En de meeste mensen die geen waar voor hun geld krijgen (niet of te laat op hun bestemming komen) klagen niet eens op dit forum.

Wat een ellende!

Het wordt eigenlijk tijd voor een ‘vakbond’ voor reizigers/klanten. Die dus de belangen van klanten behartigt en die met de NS kan communiceren. En die de NS kan verplichten problemen op te lossen en gedupeerden te compenseren.

De NS is de laatste tijd machtiger geworden ten koste van reizigers/klanten. Die macht moet weer worden teruggedraaid.


www.LOCOV.nl


Hebben ze enige invloed en macht?

De NS is de laatste tijd machtiger geworden ten koste van reizigers/klanten. Die macht moet weer worden teruggedraaid.

 

Ik zie dat er ook een https://www.ovombudsman.nl/ is waar je je kunt beklagen over de ns.

Badge

Nu weer een grote ellende op de terugweg van Alphen naar Leiden. Vanaf morgen maar met de auto. De Ns kan helemaal niets, week in week uit, op het traject leiden alphen. Eerste 🥇 voor dit grote pruts bedrijf? Hoop dat jullie ook niet naar de wc konden, gedurende 3 uur. 


Tja, we hebben natuurlijk heel bewust de bovenleiding stukgemaakt vandaag en gezorgd dat de reizigers verplicht in de trein moesten blijven.  Dat noemen we dan ook klantenbinding, want we hebben dan toch mooi maar even 3 uur lang deze reizigers in de trein zitten.

En u dacht dat er niet serieus gekeken was om de reizigers te evacueren?  U weet natuurlijk als geen ander dat deze trein op het meest ongunstige stukje stond met aan 2 kanten een sloot, daar hadden we de reizigers uiteraard gewoon over heen kunnen laten springen en dan door het weiland naar de bus kunnen laten lopen. 

U heeft echt helemaal gelijk dat wij dat bewust veroorzaken, hebben wij ook een lolletje bij de NS.

Maar gaat u gewoon lekker met de auto vanaf morgen en ervaar hoe Rijkswaterstaat elke dag maar weer file’s veroorzaakt op de wegen en als het hun uitkomt ook og zorgt voor een aanrijding waardoor er weer vele automobilisten langer dan noodzakelijk op de weg staan met hun auto.  Ook een soort van klantenbinding want tja het is gewoon heel erg druk op de weg gedurende die file’s en het fijnste daaraan is voor Rijkswaterstaat dat ze zo kunnen zien dat er meer auto's op een stukje snelweg passen als er langzamer gereden wordt.

En inmiddels is het behaalde resultaat van Rijkswaterstaat dat we binnenkort niet meer 130 km/uur mogen rijden maar slechts 110 km/uur zodat er meer auto’s op de weg passen, uiteraard wil Rijkswaterstaat eigenlijk dat we nog maar 50 km/uur mogen op de snelweg want dan passen er nog meer auto’s achter elkaar op deze wegen. De winst is dat er dan voorlopig geen nieuwe wegen aangelegd hoeven te worden, een echte WIN - WIN situatie.

(uiteraard staat bovenstaand vol met sarcasme, voor wie het nog niet begrepen had 😉 )

 

Oh en uiteraard horen we graag hoe de vele ritjes met de auto naar het werk u gaan bevallen.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen

Reizigers kunnen niet bij het Locov terecht, alleen organisaties.

Reizigers kunnen wel bij het OV-loket terecht maar dat is meer voor juridische geschillen dan voor de kwaliteit van de dienstverlening.

Reizigers kunnen wel een klacht bij NS indienen via de Klantenservice maar die zijn natuurlijk niet onafhankelijk.

Vroeger kon je een klacht indienen bij de Inspectie V&W. Dat werkte wel erg goed maar die optie bestaat niet meer.

De enige echte optie anno 2019 om te protesteren is je abonnement opzeggen.

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt als reiziger wel dingen melden bij Rover.  Rover neemt deel aan het Landelijk Overleg Consumentenbelangen Openbaar Vervoer (Locov). 

https://www.rover.nl/activiteiten/overlegorganen

Badge +3

OV Ombudsman is ook nog een optie.

Niet dat die veel te zeggen hebben, maar ze sturen wel brieven en posten blogs en zo over ‘misstanden’.

Reputatie 7
Badge +3

Intussen meldde NS rond 10 uur op Twitter vrolijk dat de treinen op het traject Leiden - Utrecht weer gaan rijden. De eerste trein (8885) moest echter weer terug naar Leiden omdat in Alphen bleek dat de storing toch niet opgelost was.  

Waar zit die storing dan precies? De melding vanmiddag was een defecte bovenleiding tussen Alphen a/d Rijn en Bodegraven, kan er dan niet tot aan Alphen worden gereden vanaf Leiden? Of is de storing zo dicht bij Alphen dat daar de spanning eraf moest?  Er werd in ieder geval alleen tussen Leiden Centraal en Lammenschans gependeld.

Nog even een laatste berichtje na een week geen ns ellende: neem maar de auto, iedereen die dagelijks van leiden naar Alphen moet. Je komt dan weer gewoon op tijd op je werk en hebt niets te maken met de ns prutsers. Lange leve geen NS. 

Reageer