weer niet

  • 7 February 2023
  • 54 reacties
  • 1315 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat de reden ook is, een aanrijding, de hevige regen of iets anders, het was blijkbaar qua impact niet ernstig genoeg voor een storingsmelding. Ook verder kon ik er niets over vinden, bv geen alarmmeldingen voor hulpdiensten. Maar er was in ieder geval iets waardoor enkele treinen uitvielen, dat doet ProRail niet zomaar voor de lol. En ja dat is vervelend, heel vervelend, en daar kun je over klagen op een normale manier. Maar hé, de laatste klacht hier van TS was alweer van 24 februari, dus is het toch al weer een hele tijd goed gegaan. 

Reputatie 7
Badge +2

Ik heb hier eerder begrepen dat er wel degelijk ‘custom’ teksten getoond kunnen worden. Ik heb sowieso de reden “i.v.m. evenement” wel eens op de borden gezien.

Het probleem is vooral dat er maar één reden aan een trein gekoppeld kan worden, en dat is de eerst gekoppelde.

Daardoor krijg je soms van die rare combi's als "Rijdt niet verder dan Woerden i.v.m. grote vertraging" met "Later vertrek i.v.m. grote vertraging".

Die laatste is altijd zo'n briljante open deur...

Zomder enige verklaring rijdt de trein van 06.38 uur vandaag weer niet. Hele vorige week met auto gegaan, deze week weer de trein proberen.

Treurige NS wat betreft communicatie en prestatie op dit traject.

Jeroen, van de NS, zal wel weer een goede verklaring hebben voor deze structurele uitval.😭😭

Jeroen, van de NS, zal wel weer een goede verklaring hebben voor deze structurele uitval.😭😭

Logistieke beperkingen, dat betekent meestal geen personeel.

Vorige week heeft de trein ook maar twee keer gereden (van de vier). 

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

Is een trein eerder of later nemen niet een optie?
 

Reputatie 3

Dat heeft hij/zij gedaan. In het beging van deze draad ging het om de trein van 6:38. En nu 5:38.

Logistieke problemen met de trein van 6.38 uur, de trein zelf rijdt later wel dus waarschijnlijk personele problemen.

Reputatie 3

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

 

@Wararak noemt toch echt 5:38

Reputatie 7
Badge +3

En weer rijdt de trein van 5.38 uur vandaag niet zonder enige reden.

NS is vergelijkbaar met Schiphol.

Structureel niet leveren wat je belooft.

Laatste week deze maand, dan gaan we maar weer met de auto.

Schande!!!!

 

Veel plezier in de file!

Reputatie 6
Badge +1

Weer? De laatste keer dat deze trein is uitgevallen voor vandaag is vorige week maandag. De week daarvoor heeft hij elke dag gereden. (Verder terug dan dat heb ik niet gekeken)

Houd er wel erg in dat deze trein een spitstrein is die niet op vrijdagen rijdt. Dan is het echter gepland, dus geen uitval.

Ik heb toch nog even wat verder doorgeklikt. Voor 30 januari was de vorige keer dat deze trein uitviel op 19 december. Toch wel schandalig, zo veel uitval… 😄

Ik roep alle vroege reizigers tussen Leiden er Utrecht op om de ns vandaag te feliciteren. Op de vierde dag deze week lukt het om de trein van 06.38 uur te laten rijden.

Een prestatie die genoemd mag worden.🥂🥂

Het blijft natuurlijk vervelend dat ondanks het massaal inkrimpen van de dienstregeling nog steeds dagelijks treinen uitvallen door personeelsgebrek. 

Reputatie 7
Badge

Hulde!

Reputatie 7
Badge +2

Wie zegt dat het aan personeelsgebrek lag? Logistieke redenen kunnen ook aan het materieel liggen immers.

Wie zegt dat het aan personeelsgebrek lag? Logistieke redenen kunnen ook aan het materieel liggen immers.

Dat kan maar bij die hele vroege treinen die om logistieke reden uitvallen draait het meestal om personeel dat zich 's morgens ziek meldt.

Reputatie 6
Badge

Op een dag als vandaag zou ik eerder denken aan rijp op de bovenleiding. Sommig materieel kan daar niet zo goed tegen. Connexxion rijdt bijvoorbeeld vandaag een groot deel van de dag al niet door rijp (en nee, niet vanwege de staking). 

Heel herkenbaar. Echt verschrikkelijk! En je staat machteloos want de NS is niet te bereiken. 
Het is mega frustrerend. Daar sta je dan. Lekker dan. Echt waardeloos heel die NS. 

Dag Daniel.

 

Ik weet niet waar jij kijkt, maar je info klopt totaal niet.

Misschien je agenda van 2022. 😁

 

Groet,

 

Jetoen

U kunt op deze pagina zelf zien hoe het de afgelopen tijd ging met deze trein. Daaruit volgt wat Daniel zei.

Ik vind dat hij toch wel behoorlijk vaak uitvalt. Als je bijv. uitgaat van 2% niet rijden dan zou dat bij deze trein maximaal 5 maal.per jaar mogen gebeuren.

Mooi Momo dat je dit naar boven wist te halen, misschien kan Tamzin nog wat van je leren voordat hij met niet onderbouwde argumenten gooit op dit forum over de oorzaak van het uitvallen van de rit.

En de oorzaak van het vaker uitvallen van dit korte sprinterlijntje zal liggen in dat het een kort ritje is waar de trein als extra trein rijdt in de spits. Als er te weinig personeel is dan is er op dit traject een alternatief welke elk halfuur rijdt. De andere ritten vanaf Leiden Centraal zijn allemaal langere ritten waar je de uitval van wilt beperken en als dat kan door dan op een kort traject (met alternatief) een trein uit te laten vallen is dat natuurlijk de keuze die je maakt.

Reputatie 7
Badge +3

Ach ja, het leuke van zo'n site als Treinposities is dat je allerlei info gewoon openbaar hebt, al verbaasde het me wel een beetje dat de die doorkomsttijd bij de werkplaats te zien is. Soms zie je dat soort dingen inderdaad maar meestal zie je dit alleen van reizigersritten. In dit geval maakte het de puzzel wel completer. 

 

Vandaag rijdt de trein van 06.38 weer niet. Wordt om 06.45 omgeroepen.

Tweede keer dus deze week.

@ Daniel: zet je het in je agenda van 2023.

 

Blijft dus uitermate vervelend hoe dit elke keer loopt, deze structurele uitval.

 

 

Reageer