beantwoord

wegwijzers op station

• 6 juni 2021
  • 7 reacties
  • 131 Bekeken

Vandaag ben ik voor het eerst met de trein naar Anna Paulowna gegaan. Uitgestapt op Perron 2, ongeveer in het midden en omdat ik er niet bekend ben het perron gevolgd in de rijrichting van de trein ( met eindbestemming Den Helder). Helaas bleek al gauw dat zich daar geen uitgang bevind! Dus moest ik het hele meer dan 100 meter lange perron weer terug lopen, niet echt waar ik op zat te wachten met mijn knieklachten…

Is er niet een mogelijkheid om door middel van wegwijzers op elk perron aan te geven waar de dichtst bijzijnde uitgang is? Zeker, als er maar aan één kant een uitgang is!?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 7 juni 2021, 20:56

‘Volg je neus’ wil ook nog wel eens werken. De meeste eettentjes en dergelijke bevinden zich bij/rond de hoofdingang.

Geen gek idee, EvaEis! Ik zet de feedback door.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge

In de meeste gevallen is dat wel zo en zeker als er meer als 1 exit is. Ook eigenlijk altijd wel als naar een bushalte wordt verwezen=pictogram. Al is er net zoals overal hier in NL hele leuke jeugd die dat oso grappig vindt om bordjes om te draaien of te bekladden of weg te nemen. Let gewoon op de andere reizigers-zoals ze in UK zeggen: just follow the crowd.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou geen gek idee zijn wanneer net als bij de metro in Amsterdam aanduidingen worden geplaatst richting de uitgang van het station. Bij voorkeur onder de grote blauwe borden met de stationsnaam.

Dat zal er wel niet van komen omdat ze bij de Spoorwegen nogal last hebben van het “not invented by us”-syndroom. Bureau Spoorbouwmeester zal het wel niet vinden passen in de beeldtaal van de stations.

Hier een voorbeeld van hoe het ook kan uit Amsterdam, metrostation Vijzelgracht.

Badge +3

Je moet het soms inderdaad maar weten, maar richting de spoorwegovergang, een stationsgebouw of waar een vertrekbord hangt op een perron is meestal de juiste weg op zulke stations. Veenendaal-De Klomp precies hetzelfde.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de (ruitvormige) bakborden boven het perron of op het spoor, en dan ‘richting de 0’ lopen :sweat_smile:

Of ‘volg de andere reizigers’ inderdaad.

‘Volg je neus’ wil ook nog wel eens werken. De meeste eettentjes en dergelijke bevinden zich bij/rond de hoofdingang.

Reputatie 6

Eettentjes?

Er zijn ‘stations’ die uit niet meer bestaan dan parallel aan het spoor een stoep met een abri een bankje. 

Eettentjes?

Er zijn ‘stations’ die uit niet meer bestaan dan parallel aan het spoor een stoep met een abri een bankje. 

Daar ook dus...( althans aan die kant waar ik uitstapte)

Je moet het soms inderdaad maar weten, maar richting de spoorwegovergang, een stationsgebouw of waar een vertrekbord hangt op een perron is meestal de juiste weg op zulke stations. Veenendaal-De Klomp precies hetzelfde.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de (ruitvormige) bakborden boven het perron of op het spoor, en dan ‘richting de 0’ lopen :sweat_smile:

Of ‘volg de andere reizigers’ inderdaad.

Goeie tip met die ruitvormige borden, ik zal er eens opletten! (Stationsgebouw is aan de andere kant en door de lengte van het perron is het daar niet echt goed zichtbaar, waar de overgang zich bevindt...)

Reageer