beantwoord

Weigeren kaartautomaten Visa kaarten afgegeven door Nieuw Zeelandse banken.

• 22 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 303 Bekeken

Ik heb begrepen dat NS-kaartautomaten Visa Credit Cards zouden moeten accepteren, op voorwaarde dat ze een chip bevatten en werken met een pincode. Mijn Visa kaart, afgegeven door mijn Nieuw Zeelandse bank, voldoet aan beide voorwaarden. Echter, toen ik op 10 augustus op het station in Groningen probeerde te betalen met mijn Visa kaart werd de transactie gecancelled. Gisteren overkwam me hetzelfde op het station in Haren, ondanks dat de NS-Klantenservice me had verzekerd dat betaling met mijn Visa kaart nu zou moeten werken. Is het misschien zo dat credit cards afgegeven door Nieuw Zeelandse banken niet worden geaccepteerd? Ik begin dat haast te vermoeden omdat betalingen met mijn door mijn franse bank afgegeven Visa kaart wel lukken.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 23 oktober 2014, 09:34

Rob, welkom op het forum,
Jammer dat je creditcard niet werkt. Het probleem is bij mij nog niet bekend, aangezien ik de info heb dat alle creditcards met chip en pincode gewoon moeten werken. Kun je aangeven om welke bank het gaat (desnoods in een privébericht)? Dan ga ik even bij de beheerder van de kaartautomaten aangeven dat jouw kaart niet geaccepteerd wordt.
Bekijk origineel

7 reacties

Beste RobMA,

Ik denk dat je deze vraag het beste even bij je eigen bank kunt neerleggen want sinds 30 september zou je bij alle kaartautomaten met zowel VISA als Mastercard moeten kunnen betalen. Wellicht is er de een of andere blokkering actief?

Fijne avond!
Beste TreinTrainer,
Beste TreinTrainer,

Ik heb net mijn bank gebeld. Zij vertelden me dat mijn kaart op geen enkele manier is geblokkeerd en prima werkt. Naar mijn mening is deze informatie correct, omdat mijn Visa kaart bij al mijn andere betalingen in Nederland keurig heeft gefunctioneerd, ook b.v. bij het opwaarderen van het saldo op mijn OV-Chipkaart aan de NS-Servicebalie. Alleen betalingen bij de NS Kaartautomaat zijn een problem.

Met vriendelijke groet
Rob
Sorry Rob,

maar dan gaat het mijn pet te boven 😉 Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen. Wellicht heeft NS nog een idee waar het aan zou kunnen liggen, even afwachten op hun antwoord.

Fijne avond!
Rob, welkom op het forum,
Jammer dat je creditcard niet werkt. Het probleem is bij mij nog niet bekend, aangezien ik de info heb dat alle creditcards met chip en pincode gewoon moeten werken. Kun je aangeven om welke bank het gaat (desnoods in een privébericht)? Dan ga ik even bij de beheerder van de kaartautomaten aangeven dat jouw kaart niet geaccepteerd wordt.
Hallo Thijs,

Ik gebruik een bankkaart van de ANZ bank. Alvast bedankt.

Rob
Bedankt, ik ga het hier aangeven.
Hallo Thijs,

Dank je voor het doorgeven van mijn problem aan de beheerder van de kaartautomaten. Als gebruiker van deze automaten ben ik natuurlijk nieuwsgierig of de beheerder al dan niet het probleem zal weten op te lossen en/of ik daar bericht van zal krijgen. Kan jij me daarover informeren?

Rob

Reageer