beantwoord

Weigerende poortjes station Hoofddorp

• 9 januari 2017
  • 11 reacties
  • 289 Bekeken

In ieder geval bij spoor 4-5 weigert het brede poortje OVchipkaarten van uitcheckende reizigers, ondanks dat de pijl op groen staat.
Dit is al maanden zo, maar bij drukte ontstaat er nogal eens vertraging bij de poortjes.

Kan hier naar gekeken worden?
icon

Beste antwoord door Miriam NS 10 januari 2017, 11:23

Hallo Bob, bedankt voor de aanvullende informatie.
Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat en hoop dat dit snel is opgelost. Bedankt voor je melding!
Bekijk origineel

11 reacties

Wat vervelend dat dit poortje al een tijdje defect is. Kun je me het nummer geen wat op het poortje staat? Dan kan ik er een melding van maken.
Waar staat dat nummer precies?
Op de voorkant. Er staat een letter en een of meer cijfers op.
ik denk dat het 2.2 is, maar het is donker, en altijd ruk achter me, dus een hele studie is wat lastig.
Gaat om het grote poortje bij de perrons van de treinen richting schiphol gericht op de westzijde (stationsplein).
Hallo Bob, bedankt voor de aanvullende informatie.
Ik heb het doorgegeven aan de afdeling die hierover gaat en hoop dat dit snel is opgelost. Bedankt voor je melding!
Het euvel doet zich nog steeds voor, pijl staat op groen, schermpje staat klaar om te "ontvangen" en vervolgens slaat zodra iemand zijn kaart er langs haalt het scherm op geel met de melding dat de kaart niet goed is.

Punt is dat door het telkens opnieuw proberen er een "opstootje" ontstaat en iedereen staat te wachten.
Erg vervelend Bob. ik heb het nogmaals doorgegeven. Wellicht is het een hardnekkig probleem, er zal in ieder geval z.s.m. naar gekeken worden.
Gister zag ik waarom vaak de ovchip geweigerd wordt, aan beide zijden van het poortje staat de pijl op groen en is het scherm klaar om een ovchipkaart te ontvangen. In en uit kan natuurlijk niet tegelijk.
Waarschijnlijk zal een monteur daardoor niet ervaren dat het poortje het niet doet, hij/zij moet daar ook naar kijken.
Bedankt voor je bericht Bob. Ik zal deze aanvulling ook doorgeven en dan hoop ik dat het probleem snel is opgelost. Als dat nog niet het geval is.
Ik heb niet echt veel hoop dat er ooit wat aan het poortje wordt gedaan aangezien dit al jaren het geval is:

https://forum.ns.nl/op-station-17/defecte-poort-hoofddorp-30334
https://forum.ns.nl/op-station-17/poortje-hoofddorp-werkt-niet-8158

In Leiden is er extra controle op tailgating, zet ze een dagje neer bij dat poortje in Hoofddorp dan kunnen zei het doorgeven...
Of er is nu (goed) naar gekeken, of ik heb het poortje niet kunnen betrappen op het plagen van onschuldige reizigers, maar de laatste dagen weigert het poortje de goedwillende klant...
Mocht ik er naast zitten dan zal ik dat hier weer melden.

Reageer