Weinig paaltjes op de stations Purmerend en Weidevenne

• 15 juli 2014
  • 5 reacties
  • 192 Bekeken

Ik gebruik sinds 1 juli een Business kaart waarmee ik bij het paaltje op station Purmerend of Weidevenne moet uitchecken. In de spits staat er vaak een behoorlijke rij voor het paaltje en ik vraag me af of er niet wat meer paaltjes op de perrons geinstalleerd kunnen worden.

Groeten, Richard B

5 reacties

Reputatie 6
Ik ga er van uit dat NS het aanbod van de paaltjes goed heeft afgestemd op de vraag. Het is op een gegeven moment niet meer rendabel om maar meer en meer poortjes bij te plaatsen voor die halve minuut dat het druk is als er net een spitstrein is aangekomen.

Als U in de spits reist is kan het eens voorkomen dat u moet wachten om uit te checken. Net zoals het eens voor kan komen dat U moet staan in de trein.
Beste Richard B, Welkom op het NS Service Forum. Leuk dat erbij bent! Zoals wsm aangeeft stemmen we onze paaltjes altijd zo goed mogelijk af op de reizigersstroom. Gaat het hierbij om reizen in de spits of maak je dit ook buiten de spits mee? Ik heb je topic verplaatst naar 'Op het Station' om de vindbaaheid van dit topic te vergroten.
Ik ga er niet van uit dat NS het aanbod van de paaltjes goed heeft afgestemd. Op stations waar ook in de spits zeer weinig reizigers zijn, staan soms tot wel 8 paaltjes (voorbeeld Voorburg). Ook op Veenendaal de Klomp staat op spoor 2 één paaltje. Dat is dus 's middags in spits enkele minuten in de rij staan om een keer uit te kunnen checken, zeker nu iedereen moet uitchecken. Zeer hinderlijk en ergerlijk. Kan er daar ook een paaltje bij geplaatst worden?
Reputatie 6
Uit uw bericht blijkt dat hier wel degelijk goed over is nagedacht. U geeft aan dat u voor het paaltje enkele minuten moet wachten. Op station De Klomp stoppen twee treinen per uur, dit betekent dus dat het paaltje 2x per uur enkele minuten gebruikt wordt. De rest van dat uur is er geen klandizie voor het paaltje. Het is derhalve dan ook niet rendabel om hier extra paaltjes bij te plaatsen.

Staat er op spoor 1 niet ook een paaltje?
Ja, op spoor 1 staat ook een paaltje. En één in Den Helder. En één in Valkenburg. En één in ......

Reageer