beantwoord

Wekelijks problemen met Bewaakte zelfservice fietsenstalling Gouda

• 23 januari 2018
  • 19 reacties
  • 899 Bekeken

Werkelijk bijna elke dag heb ik problemen om mijn fiets in de stalling te zetten in Gouda aan de stadskant. Regelmatig moet ik contact opnemen met de intercom.
Volgens mij ben ik niet de enige, want ik zie met regelmaat fietsen in het gangetje staan.
Ik heb een abonnement voor de fietsenstalling. Ik heb onlangs een nieuwe kaart gekregen. Maar ik heb zowel het probleem met mijn nieuwe kaart als met mijn oude kaart, die tot 12 februari geldig zou zijn. Soms werken de poortjes wel, soms niet.

Het 2e probleem is dat de intercom ook niet altijd even duidelijk te verstaan is, dus dan weet je helemaal niet hoe het opgelost kan worden.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 23 januari 2018, 20:52

Goedenavond Arno Smeehuyzen. Ik vind het vervelend om te lezen dat deze selfservice fietsenstalling zo vaak problemen oplevert, maar ik vrees dat ik daar zelf weinig aan kan veranderen 🙂 Ik zal in ieder geval een melding doorzetten naar mijn collega's van onze fietsafdeling! Hopelijk wordt er snel naar gekeken.
Bekijk origineel

19 reacties

Goedenavond Arno Smeehuyzen. Ik vind het vervelend om te lezen dat deze selfservice fietsenstalling zo vaak problemen oplevert, maar ik vrees dat ik daar zelf weinig aan kan veranderen 🙂 Ik zal in ieder geval een melding doorzetten naar mijn collega's van onze fietsafdeling! Hopelijk wordt er snel naar gekeken.
Vandaag had ik weer problemen. Vandaag was het ook weer slecht weer. Dus misschien is dat een factor van belang. Ik zie ook regelmatig gelijksoortige fietsen in het halletje staan.

Ik dacht eerst dat het aan mijn abonnement lag. Ik had namelijk 2 verschillende fietsenstalling abonnementen op mijn kaart staan. Zowel eentje voor stallen op rekening maar ook een jaarabonnenment. Ik heb nu alleen nog maar een jaarabonnement. Het leek een tijdje (een week) goed te gaan. Maar vandaag was het volledig mis.
Ik kon vanochtend niet mijn fiets stallen. De intercom deed het niet. Uiteindelijk is het toch gelukt om mijn fiets te stallen. Maar vanavond kon ik mijn fiets niet ophalen. Deed de intercom het weer niet. Wat een drama. Kan er alsjeblieft iemand naar dat systeem kijken.:@
Nee toch?! :(

Ik heb de betreffende afdeling een bericht gestuurd met het verzoek actie te ondernemen. Zodra ik een reactie heb ontvangen zal ik deze hier posten.
Ik heb nog geen reactie ontvangen dus ik heb er opnieuw een bericht achteraan gestuurd! Wordt vervolgd!
Ik weet niet of het systeem in Gouda hetzelfde is als in Hoofddorp maar...
Die onbemande stallingen zijn een ramp. Als je de stalling wil betreden zonder fiets zal het systeem melden dat je geen fiets heb staan (en je kan dan ook niet naar binnen).
Dit systeem is nogal eens van slag, zo moet je opletten dat aan de andere kant van de poort niemand staat tegelijk staat te scannen en scan pas als de poort helemaal dicht is en er geen rood licht brand.
Doe je dat niet dan kan het gebeuren dat de automatische poort op tilt gaat en niemand (voorlopig) in of uit kan..
Hier zou het systeem op aangepast moeten worden, immers bij ov chipkaart poortjes gebeurd dit ook niet.
Is de situatie soortgelijk met Hoofddorp, Arno?

Ik heb zojuist een bericht ontvangen van de betreffende afdeling. Ze willen graag concreter weten tegen welke problemen je aanloopt. Kortom, zou je de situatie willen schetsen zoals je deze (regelmatig) meemaakt? (Welke handelingen doe je precies, krijg je foutmeldingen, blijven de poortjes dicht).
Ik vraag me altijd af wie er aan de andere kant van de intercom zitten, zei moeten de problemen toch ook signaleren?
De poorten zijn in beheer van de leverancier. Wanneer zij geen storing vernemen zal er ook geen actie ondernomen worden. Vandaar de vraag naar meer details zodat we dit kunnen delen met de leverancier van de poorten.

Ik heb van Arno tot op heden niks vernomen. Mocht hij alsnog een toelichting sturen dan gaan we uiteraard actie ondernemen 🙂
Is de situatie soortgelijk met Hoofddorp, Arno?

Ik heb zojuist een bericht ontvangen van de betreffende afdeling. Ze willen graag concreter weten tegen welke problemen je aanloopt. Kortom, zou je de situatie willen schetsen zoals je deze (regelmatig) meemaakt? (Welke handelingen doe je precies, krijg je foutmeldingen, blijven de poortjes dicht).

De fout lijkt er wel op. Dat is herkenbaar. Dat speelt ook.
Meestal heb ik er dan last van, als ik 's avonds mijn fiets ophaal, dat ie dan aangeeft dat er geen fiets staat. en als ik binnen mijn fiets heb opgehaald en ik sta voor het poortje, dat ie problemen heeft om me weer buiten te laten.

Daarnaast heb ik zelf nog specifiek het probleem, dat ik een wat lichtere fiets heb met brede banden (puch), die vaak niet gezien wordt. Tenminste 1 keer in de week krijg ik de melding, dat ik dan geen fiets in de stalling heb staan, terwijl ik juist aankom om mijn fiets te stallen.
Wat het verder nog erger maakt, is dat ze via de intercom ook niet kunnen helpen dan. Als ik de intercom gebruik om te vragen om de stalling open te maken, gaat alleen de draaideur voor de persoon open en niet de hek voor mijn fiets.
Vandaag heb ik noodgedwongen mijn fiets in de gang moeten zetten, dus voor de poort, waar in grote letters staat, hier stallen verboden.
Soms kan ik achter iemand aan naar binnen (Is letterlijk geopperd door degene die ik toen aan de intercom had.

Voor mij is het 's ochtends het grootste probleem, als ik aankom met mijn fiets, omdat ik dan een trein wil halen, die maar 1`keer in het uur gaat. Omdat het oplossen via de intercom lang duurt, ontstaat er een rij en kan ik de trein gaan missen.

Kortom: deels zijn de problemen denk ik hetzelfde als in Hoofddorp, maar daarnaast heb ik specifiek problemen door de soort fiets, licht met brede banden, die soms slecht gescand wordt als die in de goot staat.
Dankjewel voor je toelichting, Arno. Ik heb deze doorgezet. Hopelijk valt dit snel op te lossen!
Ik heb nog steeds elke welke week wel een keer dat ik er niet in éém keer inkom.
Meestal 's ochtends als ik met mijn fiets kom. Het moet iets zijn met het type fiets.
Het vervelende is, dat het erg lang duurt (halve minuut) voordat iemand me te woord kan staan.
Elke keer als ze dan de poort openen is het alleen voor mij en niet de fiets.
Vervolgens moet het hele systeem gereset worden of zo en werkt het nog niet.
Dat is kostbare tijd, omdat ik zo de trein kan missen.

Als ik 's avonds het probleem heb is het minder urgent, omdat ik dan natuurlijk meer tijd heb.
Het probleem speelt nog steeds. Zoals vanochtend. Vanochtend stond er een klein laagje water in de goot waar je je fiets in moet zetten. Ik had wel het probleem. Iemand anders niet.
Wederom deed de intercom het niet. Ik hoorde alleen een lange pieptoon en daarna niks.
Ik kon vandaag niet anders, dan maar snel achter iemand anders naar binnen gaan.

Het probleem lijkt de combinatie van water in de goot, soort fiets (lichte fiets met brede banden).
Wanneer kan er iets aan gedaan worden?
Ontzettend vervelend dat dit nog speelt Arno Smeehuyzen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is als je dit dagelijks ervaart.

Ik ga dit nogmaals aankaarten bij mijn collega's van NS Fiets. Mocht ik hier nog verder informatie ontvangen dan zal ik je dit laten weten.
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Het blijkt inderdaad een bekend probleem te zijn en ligt aan het type fiets. Sommige fietsen worden niet herkend en dan opent de poort niet bij aanbieden van de pas. Er word gezocht naar een oplossing hiervoor, maar ik durf ik niet aan te geven binnen welke termijn dit zal worden opgelost.
Update: Ik heb een terugkoppeling ontvangen. Het blijkt inderdaad een bekend probleem te zijn en ligt aan het type fiets. Sommige fietsen worden niet herkend en dan opent de poort niet bij aanbieden van de pas. Er word gezocht naar een oplossing hiervoor, maar ik durf ik niet aan te geven binnen welke termijn dit zal worden opgelost.
Bedankt iig, dat ik nu weet waar het probleem aan ligt en waarom het mij wel overkomt en anderen niet.
Ik hoop dat er een oplossing voor gevonden kan worden. Dan weet ik iig wat ik kan zeggen tegen de persoon achter de intercom als het weer voorkomt.
Sinds we een nieuw systeem hebben heb ik geen probleem meer ondervonden.
Dat nieuwe systeem werkt veel fijner met een aparte in en uitgang.
Mijn probleem is daarmee opgelost.
Het werkt ook gewoon bij mijn fiets.
Wat fijn om te horen Arno, bedankt dat je de moeite hebt genomen dat hier ook nog even aan te geven!
Ik verlang opeens terug naar de fietsenstallingen waar gewoon een persoon zat, en soms kwam je dan aan met een lekke band, omdat je onderweg in een stukje glas gereden was of een spijker, en dan zei die (meestal oudere) man: Ga maar gewoon naar je werk, laat je fiets hier maar staan, dan is je band vanavond geplakt... en dan kon je in de avond weer gewoon naar huis fietsen, gaf je die man 5 euro ofzo, want dat kostte het dan, en probleem opgelost... Vraag me wel eens af of die poortjes die service ook bieden.

Reageer