Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?



Toon eerste bericht

260 reacties

Ik vrees dat hier toch echt per specifieke melding naar gekeken dient te worden om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven. Het is geen kwestie van onwil in ieder geval, dus daar kan ik je 'helaas' niet 'blij' mee maken 😉.
Reputatie 7
Badge +3
Zojuist op Twitter weer een voorbeeld, al maanden een defecte lift op station Boxtel, oostzijde
https://twitter.com/NS_online/status/976457272577740800
Ik ben altijd blij, dus dat komt vast goed :D

Op de vraag waarom de levering van onderdelen voor reisinformatieschermen maanden op zich laat wachten kunnen NS en ProRail dus geen antwoord geven?

En de specifieke meldingen uit o.a. post #50 en #27, zou je daar eens naar willen kijken?
Reputatie 7
Badge
Ik vrees dat hier toch echt per specifieke melding naar gekeken dient te worden om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven. Het is geen kwestie van onwil in ieder geval, dus daar kan ik je 'helaas' niet 'blij' mee maken 😉.
@Arnold NS
Ik kan je wel alle 238 meldingen toesturen, als jij belooft dat je ze alle 238 gaat en blijft nabellen tot er antwoord op de vraag "waarom duurt het maanden voordat het gerepareerd wordt" komt, en op het forum de uitkomst rapporteert ;)
En als Paulette je vanwege je bel-acties ontslaat, komen wij je supporten bij de draaideur, met videocam.🆒
Waarom sommige onderdelen zo lang op zich laten wachten weet ik niet exact. Ik weet wel dat sommige onderdelen uit Duitsland moeten komen en het dan een aantal dagen duren kan. Of dat het onderdeel een tijd niet leverbaar is bijvoorbeeld.
Dit gaat om meldingen uit augustus '17, dat is meer dan een paar dagen. Of meer dan een paar weken. Een paar maanden, maybe 😃
Reputatie 7
Badge +3
Duitsland is niet het andere eind van de wereld. Het bedrijf waar ik werk heeft meerdere distributiecentra in Europa. Ons standaard magazijn staat in Duitsland en wij hanteren hiervandaan voor stockitems een levertijd van 2 dagen en indien nodig kan een spoedorder met 1 dag geleverd worden.
Voor producten die in één van de andere Europese magazijn op voorraad worden gehouden hanteren we wel een langere levertijd, maar deze zijn in het algemeen binnen een week geleverd. Het wordt een andere zaak wanneer iets bv met zeevracht uit de VS moet komen of producten op aanvraag geproduceerd worden.

Wat wel het geval is, is dat veel bedrijven een zo laag mogelijke voorraad aan houden, want magazijnruimte kost geld. Dat vereist goed magazijnbeheer en planning. Plan je het niet goed dan heb je van het ene product een voorraad van een jaar en een ander product loopt in backorder. Vaak wordt er aan grote klanten een forcast gevraagd zodat de productie en voorraad hierop kan worden afgestemd. Bij sommige klanten is het zelfs zo dat wij een claim aan ons broek krijgen wanneer wij niet kunnen leveren en die klant daardoor een productiestop heeft.

Er zijn natuurlijk altijd bijzonder situaties, zoals bij ons onlangs brand in een fabriek waardoor de productie van een bepaalde productlijn even helemaal stil lag en daarna nog een lange levertijd had. En zo hebben we bij een aantal andere producten weer andere problemen.
Maar afgezien van zulke uitzonderlijke situaties zou het toch niet moeten zijn dat het leveren van een bepaald onderdeel 6 tot 9 maanden kost.
Als men openheid zou geven over de situatie, zou dat al voor veel meer begrip zorgen. 6 tot 9 maanden is dan nog steeds discutabel natuurlijk, maar het wordt al een stuk beter te begrijpen dan deze radiostilte. Niks tegen de mods verders, ze doen hun best, maar deze houding vanuit de organisatie is wel typerend.
Reputatie 7
Badge +3
Inderdaad Henk, dat is wat bij ons wel zveel mogelijk gedaan wordt. Al hoort customer service ook niet altijd een duidelijke reden waarom iets lang in backorder staat. Blijft ook wel eens bij dingen als productieprobleem, issue met grondstoffen en zo.
Het is ook een van de pijlers van reisinformatie, onder andere in de nieuwe verstoringsinformatie is dat duidelijk zichtbaar. In de eerste fase wordt er zo snel mogelijk een bericht verstuurt. Je herkent deze aan de omroep en tekst "We houden u op de hoogte". Feitelijk is er dan niet veel meer bekend dan een melding van een verstoring, soms zijn die dossiers binnen 10 minuten weer gesloten, maar de gedachte is (ongeveer) dat zo snel mogelijk _iets_ melden beter is dan niets melden.

Reageer