Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10540 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die op Laan van NOI is ook nog defect, maar dat is deze pas sinds een week of 3. Zal wel onderaan de lijst staan.
Reputatie 7
Badge +3
Stationsklok op entree station Utrecht Lunetten doet het nog steeds niet
Badge +3
Hadden we 10498 al (Haarlem Spaarnwoude) :?


@NS_online dit bord is nu al ruim 3 maanden zo. Als t niet langer is. Wordt tijd voor verandering

Nou ja, er zit in ieder geval een sticker op... 😃

 

Een beetje een trieste aanblik op station Kruiningen-Yerseke gisteren.

Het kleine beeldschermpje is nummer 15420, welke een wit beeld toont. (Dit deed hij een paar weken geleden ook, ik heb geen idee of hij het in de tussentijd weer gedaan heeft.) Er rijden wel gewoon treinen dus hij heeft geen reden om wit te zijn.

Van de grote beeldschermen op het perron is van allebei enkel één zijde defect, die in de lengte van het perron wijst. De linker (31301) toont een zwart beeld, flikkert soms naar wit en gaat dan na een halve seconde snel weer uit. De rechter heeft een grote (ingebrande?) oranje plek in beeld en is nummer 31302.

Ik heb hem voor de zekerheid nog even doorgezet Robert 🙂
Badge +3

Off-topic ik kreeg een hele dikke, (3 echte postzegels er op!) A4 enevelop van mijn inboedel+aansprakelijkheid verzekeraar!

Over cyber nogwat dekking…. https://www.nn.nl/Zakelijk/Schadeverzekeringen/cyberverzekering.htm

Neuh, voor dat soort dingen ga ik geen € 18,35 per jaar betalen, per kwartaal € 4,54 en per maand € 1,51 Goh, ze kunnen rekenen!

De TCA's die er in de jaren '80 waren, waren zelden defect, ja af en toe bleef er een rolletje hangen of sloeg een cijferblad niet goed om. Maar dat waren uitzonderingen. Die waren natuurlijk niet digitaal, maar "ouderwets". Maar waarom een "ouderwets" systeem dat eigenlijk altijd OK werkte, inwisselen voor een digitaal systeem dat om de haverklap storing vertoont? Kan iemand mij dat uitleggen?
Reputatie 3

Dit heeft er gewon mee te maken of je 1,4 of 12 keer per jaar betaald.

Veel bedrijven geven korting als je een heel jaar in 1 keer betaald.

Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Badge +3
Stationsklok op entree station Utrecht Lunetten doet het nog steeds niet
Mjah, die blijft ook voorbij komen op Twitter en zo. Heeft iemand een nummertje vraagt men dan vanuit de NS? Is al tig keer aangemeld..

Erg lastig natuurlijk, misschien maar gewoon door ProRail laten verwijderen? Probleem ook opgelost!
Reputatie 3

Maar raar is dan dat jaarbetaling nu juist duurder is.

Ik snap het niet.

Reputatie 7
Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd 😉
Badge +3

Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.

 


Precies! Mijn vorige auto (tot 2015 mee gereden) was een Audi 80 uit 1988 (kenteken TK-47-XL) en daarvoor een Misubishi Lancer uit 1989 (TX-31-XG) en daarvoor een Toyota Starlet uit 1979 (FD-65-JN) dat was lachen, voor 10 gulden LPG er in en met 5 man op en neer Eindhoven - Amsterdam eind jaren 90!

En mijn eerste auto in 1990 was een DAF 66 uit 1975 (28-GD-79) voor 500 gulden. 6 jaar plezier van gehad!

Ideaal, het kost niets qua verzekering (na 20 jaar oldtimer zolang je maar niet meer dan 15.000 km per jaar doet), onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop en je kunt alles zelf doen met wat handigheid (dus de bumper hoeft er niet af bij de garage om een koplampje te wisselen en zo).

De Witte Reus of Mastodont noem ik hem... Kost een beetje (wat meer water en stroom) maar wast een boel.. en is pure nostalgie dus waarom zou ik die weg doen 😛

 

Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd ;)
Geloof dat Bram vooral de foto's verzamelt :?
https://twitter.com/ConducteurBram/status/984837760040210432
Badge +3

Even nieuw leven in dit topic blazen (gaat tegenwoordig meer om liften en roltrappen)

 

Reputatie 7
Badge +3
Maar neem aan met de bedoeling dat ze een keer gerepareerd worden. Dan kunnen ze van het lijstje af.
Reputatie 7
Badge +2

Dat lijkt haast wel een intrinsiek probleem van die platte schermen, waarbij het display ooit vervangen is naar iets soortgelijks als de andere schermen. Onvoldoende koeling wellicht bij schermen die vrijwel constant aan staan?

Je ziet het in Hilversum in elk geval ook, maar alleen bij de platte schermen die oorspronkelijk werden gebruikt voor borden die niet onder een perronkap hingen.

Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. 🙂
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. :)


De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
OK, de NS dus.

Ik vermoed dat de medewerker die die kaarten verving niet door had dat er meer dan een kaart op dat station hing.

NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. 😛
Badge +3
Nog eentje.. https://twitter.com/dafne6/status/985505494591856640

@NS_online de scherm bij spoor 3 op breukelen station is nog steeds kapot aan 1 kant vandaag aan twee kanten. Je ziet dus geen enkele informatie.graag wat aan doen.

Ah... zie https://twitter.com/ConducteurBram/status/985509045623717888

Ja, zeker een bekende. Al héél lang kapot (denk al wel bijna een jaar). Misschien dat de eigenaar van bord 10770 al weet wanneer het vervangen gaat worden? >@ProRail


Badge +3
Hatsekidee, vier erbij op Bilthoven (foto's in de tweet van Hermine..)

https://twitter.com/HermineBroggel/status/985533217565495296
De klok aan de voorgevel van station Vlissingen is ook al enige tijd defect. 23 februari al en afgelopen zondag nogsteeds zelfde tijd 8.10 en was er rond 12.00 uur.
Reputatie 7
Badge
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat stationOK, de NS dus. NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. :P
Ik vraag me af of NS verantwoordelijk is voor de spoorkaarten op stations waar NS niet rijdt... maar goed dat je t meldt. Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
Reputatie 7
Badge +3
NS had dan wel die betreffende Hoek van Holland weg kunnen halen,

Reageer