Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?



Toon eerste bericht

269 reacties

De TCA's die er in de jaren '80 waren, waren zelden defect, ja af en toe bleef er een rolletje hangen of sloeg een cijferblad niet goed om. Maar dat waren uitzonderingen. Die waren natuurlijk niet digitaal, maar "ouderwets". Maar waarom een "ouderwets" systeem dat eigenlijk altijd OK werkte, inwisselen voor een digitaal systeem dat om de haverklap storing vertoont? Kan iemand mij dat uitleggen?
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Badge +3
Stationsklok op entree station Utrecht Lunetten doet het nog steeds niet
Mjah, die blijft ook voorbij komen op Twitter en zo. Heeft iemand een nummertje vraagt men dan vanuit de NS? Is al tig keer aangemeld..

Erg lastig natuurlijk, misschien maar gewoon door ProRail laten verwijderen? Probleem ook opgelost!
Reputatie 7
Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd 😉
Badge +3

Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc

Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.

 


Precies! Mijn vorige auto (tot 2015 mee gereden) was een Audi 80 uit 1988 (kenteken TK-47-XL) en daarvoor een Misubishi Lancer uit 1989 (TX-31-XG) en daarvoor een Toyota Starlet uit 1979 (FD-65-JN) dat was lachen, voor 10 gulden LPG er in en met 5 man op en neer Eindhoven - Amsterdam eind jaren 90!

En mijn eerste auto in 1990 was een DAF 66 uit 1975 (28-GD-79) voor 500 gulden. 6 jaar plezier van gehad!

Ideaal, het kost niets qua verzekering (na 20 jaar oldtimer zolang je maar niet meer dan 15.000 km per jaar doet), onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop en je kunt alles zelf doen met wat handigheid (dus de bumper hoeft er niet af bij de garage om een koplampje te wisselen en zo).

De Witte Reus of Mastodont noem ik hem... Kost een beetje (wat meer water en stroom) maar wast een boel.. en is pure nostalgie dus waarom zou ik die weg doen 😛

 

Badge +3
Meldt ze even aan Bram, Loes. Dan kan hij wat schermen van zijn verzamellijstje afstrepen en kijken hoe lang het duurt voor ze tot Groningen zijn gevorderd ;)
Geloof dat Bram vooral de foto's verzamelt :?
https://twitter.com/ConducteurBram/status/984837760040210432
Reputatie 7
Badge +3
Maar neem aan met de bedoeling dat ze een keer gerepareerd worden. Dan kunnen ze van het lijstje af.
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. 🙂
Reputatie 7
Wie is er eigenlijk verantwoordelijk voor de niet-elektronische informatievoorziening?

Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.

Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. :)


De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
OK, de NS dus.

Ik vermoed dat de medewerker die die kaarten verving niet door had dat er meer dan een kaart op dat station hing.

NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. 😛
Badge +3
Nog eentje.. https://twitter.com/dafne6/status/985505494591856640

@NS_online de scherm bij spoor 3 op breukelen station is nog steeds kapot aan 1 kant vandaag aan twee kanten. Je ziet dus geen enkele informatie.graag wat aan doen.

Ah... zie https://twitter.com/ConducteurBram/status/985509045623717888

Ja, zeker een bekende. Al héél lang kapot (denk al wel bijna een jaar). Misschien dat de eigenaar van bord 10770 al weet wanneer het vervangen gaat worden? >@ProRail


Badge +3
Hatsekidee, vier erbij op Bilthoven (foto's in de tweet van Hermine..)

https://twitter.com/HermineBroggel/status/985533217565495296
De klok aan de voorgevel van station Vlissingen is ook al enige tijd defect. 23 februari al en afgelopen zondag nogsteeds zelfde tijd 8.10 en was er rond 12.00 uur.
Reputatie 7
Badge
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat stationOK, de NS dus. NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. :P
Ik vraag me af of NS verantwoordelijk is voor de spoorkaarten op stations waar NS niet rijdt... maar goed dat je t meldt. Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
Reputatie 7
Badge +3
NS had dan wel die betreffende Hoek van Holland weg kunnen halen,
In mijn specifieke vakgebied zie ik dat nog steeds gebeuren inderdaad. Er klotsen miljoenen tegen de muur aan naar een 'nieuw en fris' project wat inmiddels al jaren uitloopt, en ieder verzoek om de oude techniek te onderhouden wordt afgewezen 'want het nieuwe project'. Dat de uitroldatum ieder jaar +1 jaar gaat, is detail.

Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.

klant_Jac,

Ik was dit nog wel van plan, maar die stationsmanagers mogen ook eens van achter hun stoel komen. 😀 Ik wou dan ook niet te snel zijn.

De spoorkaart met Veolia (december 2015?) hangt tegenover het servicecenter van Ede-Wageningen.

Op het station Rosmalen hangt op spoor 2 nog een spoorkaart met een lijntje naar Hoek van Holland.

Ook op station Vlissingen vind je nog een spoorkaart van december 2016. En blijkbaar nog eentje op de A-kant van spoor 6 - 7 in Den Bosch.
Badge +3
Positieve noot, Haarlem Spaarnwoude doet het weer, aldus deze grappige thread op Twitter

https://twitter.com/sjowhan/status/989168020810498048
Reputatie 7
Badge +3
Loes vroeg zich laatst al of of ze gewoon van Zuid naar Noord werkten.
Toen was die in Best gemaakt, eerder al Eindhoven. Vorige week die op Laan van NOI, en nu deze.

Zouden ze dan echt voor 1 mei alle schermen gerepareerd hebben?
Reputatie 7
Badge +3
Nou ja, het feit dat er iedere keer toch weer schermen het weer doen is al een goede zaak, er gebeurt nu tenminste wat. Ik zal eens checken bij stationschef Herman of zijn gemelde scherm in Leiden het weer doet.
Badge +3
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.
Ik 11 mei weer Woerden ('s avonds rond 22u). Wat was daar mis?
Badge +3
11 mei weer, maar leve het forum soms..

Reputatie 7
Badge +3
https://www.ad.nl/utrecht/vertraging-voor-groot-vertrektijdenbord-utrecht-centraal~a5386797/
Reputatie 2
Aangezien jullie aan het inventariseren zijn heb ik weer een kapot scherm gezien en een klok met een 'defect' sticker.

Details:
Rilland-Bath: Vlak voordat je perron 1 op loopt staat er een scherm met meer dan 40% dode pixelstrepen. Volgens mij is dit al sinds februari kapot. Verderop op perron 1 tussen de ruitachtige borden '4' en '6' die de stopplaats aangeven voor de trein, is het stationsbord 'Rilland-Bath' gesloopt, waarschijnlijk door vandalen.

Goes: Bij station Goes zijn ze al een aantal maanden aan vanalles en nog wat aan het rommelen. Rond eind februari kreeg de kapotte stationsklok op perron 2 een 'defect' sticker. Sindsdien is hier eigenlijk niets meer aan gebeurd. Afgelopen winter was er een scherm defect en deze was binnen een paar dagen gemaakt. De klok heeft waarschijnlijk minder prioriteit 😴
Badge +3
En ik ga snel eens kijken of Woerden ook weer up and running for 100% is.
Daar ben ik 11 mei weer, jij eerder? Hoef ik geen rondje te maken (5 minuten, zo groot is Woerden niet) 😃

Reageer