Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Een beetje een trieste aanblik op station Kruiningen-Yerseke gisteren.
Het kleine beeldschermpje is nummer 15420, welke een wit beeld toont. (Dit deed hij een paar weken geleden ook, ik heb geen idee of hij het in de tussentijd weer gedaan heeft.) Er rijden wel gewoon treinen dus hij heeft geen reden om wit te zijn.
Van de grote beeldschermen op het perron is van allebei enkel één zijde defect, die in de lengte van het perron wijst. De linker (31301) toont een zwart beeld, flikkert soms naar wit en gaat dan na een halve seconde snel weer uit. De rechter heeft een grote (ingebrande?) oranje plek in beeld en is nummer 31302.
Off-topic ik kreeg een hele dikke, (3 echte postzegels er op!) A4 enevelop van mijn inboedel+aansprakelijkheid verzekeraar!
Over cyber nogwat dekking…. https://www.nn.nl/Zakelijk/Schadeverzekeringen/cyberverzekering.htm
Neuh, voor dat soort dingen ga ik geen € 18,35 per jaar betalen, per kwartaal € 4,54 en per maand € 1,51 Goh, ze kunnen rekenen!
Dit heeft er gewon mee te maken of je 1,4 of 12 keer per jaar betaald.
Veel bedrijven geven korting als je een heel jaar in 1 keer betaald.
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Mjah, die blijft ook voorbij komen op Twitter en zo. Heeft iemand een nummertje vraagt men dan vanuit de NS? Is al tig keer aangemeld..
Erg lastig natuurlijk, misschien maar gewoon door ProRail laten verwijderen? Probleem ook opgelost!
Maar raar is dan dat jaarbetaling nu juist duurder is.
Ik snap het niet.
Dat geld toch voor heel veel ? TV's, auto's etc etc
Ik heb de TV van mijn ouders nog staan, ding is 27 jaar oud, doet het prima.
Precies! Mijn vorige auto (tot 2015 mee gereden) was een Audi 80 uit 1988 (kenteken TK-47-XL) en daarvoor een Misubishi Lancer uit 1989 (TX-31-XG) en daarvoor een Toyota Starlet uit 1979 (FD-65-JN) dat was lachen, voor 10 gulden LPG er in en met 5 man op en neer Eindhoven - Amsterdam eind jaren 90!
En mijn eerste auto in 1990 was een DAF 66 uit 1975 (28-GD-79) voor 500 gulden. 6 jaar plezier van gehad!
Ideaal, het kost niets qua verzekering (na 20 jaar oldtimer zolang je maar niet meer dan 15.000 km per jaar doet), onderdelen zijn spotgoedkoop op de sloop en je kunt alles zelf doen met wat handigheid (dus de bumper hoeft er niet af bij de garage om een koplampje te wisselen en zo).
De Witte Reus of Mastodont noem ik hem... Kost een beetje (wat meer water en stroom) maar wast een boel.. en is pure nostalgie dus waarom zou ik die weg doen
Geloof dat Bram vooral de foto's verzamelt :?
https://twitter.com/ConducteurBram/status/984837760040210432
Dat lijkt haast wel een intrinsiek probleem van die platte schermen, waarbij het display ooit vervangen is naar iets soortgelijks als de andere schermen. Onvoldoende koeling wellicht bij schermen die vrijwel constant aan staan?
Je ziet het in Hilversum in elk geval ook, maar alleen bij de platte schermen die oorspronkelijk werden gebruikt voor borden die niet onder een perronkap hingen.
Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.
Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. 🙂
Volgens een spoorkaart die ik vandaag gezien heb, rijden er nog treinen van Veolia en Synthus in Nederland rond. Het ergste in dit geval is dat deze kaart tegenover de in/uitgang van een Servicecenter hangt.
Volgens een spoorkaart op een andere locatie kan ik nog met de trein naar Hoek van Holland. Was het maar waar. :)
De info in de borden zijn de verantwoordelijkheid van de vervoerder van dat station
OK, de NS dus.
Ik vermoed dat de medewerker die die kaarten verving niet door had dat er meer dan een kaart op dat station hing.
NS-medewerkers, kijk dus maar eens goed op de stations rond. Het is toch niet de bedoelingen dat reizigers dit onbezoldigd moeten doorgeven. 😛
@NS_online de scherm bij spoor 3 op breukelen station is nog steeds kapot aan 1 kant vandaag aan twee kanten. Je ziet dus geen enkele informatie.graag wat aan doen.
Ah... zie https://twitter.com/ConducteurBram/status/985509045623717888
Ja, zeker een bekende. Al héél lang kapot (denk al wel bijna een jaar). Misschien dat de eigenaar van bord 10770 al weet wanneer het vervangen gaat worden? >@ProRail
https://twitter.com/HermineBroggel/status/985533217565495296
Ik vraag me af of NS verantwoordelijk is voor de spoorkaarten op stations waar NS niet rijdt... maar goed dat je t meldt. Alleen is t wel handig dat je de stations en perrons met name noemt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.