NS propageert het gebruik van de NS app als basis voor alle informatie. De gele vertrekposters en stationsklokken kunnen verdwijnen. Alles vindt de reiziger in de "app". Voor de digibeten blijft er voorlopig op elk station een beeldscherm met vertrektijden, en op grotere stations een beeldscherm bij elk perron. Treinkaartjes zitten ook in de "app".
Ik ben geen digibeet, maar ik heb en wil geen telefoon met "alles erin" en dus ook geen "app". Evenmin ben ik blij met virtuele treinkaartjes voor een fysieke reis. Mijn zintuigen en hersens hebben behoefte aan fysieke informatie op het station/perron en in de trein.
Daaraan schort het steeds vaker, met name als de electronica kuren heeft. In de afgelopen weken trof ik bij 23 treinreizen via 62 begin-, overstap- en eindstations maar liefst 12 defecte electronische (z/w) beeldschermborden op stations, 4 defecte beeldschermen in de trein, 1 defect (oranje) matrixbord op station, 1 stilstaande klok, en 4x storing bij de online reisplanner. De onjuist aanwijzende displays bij het spoor op het perron tel ik mee, maar de defecte chippalen en poortjes laat ik bij deze vraag buiten beschouwing, want die laatste groep bepalen niet essentieel mijn reis(plan). Onder "defect" versta ik "niet functionerend zoals verwacht".
Het blijkt uit reacties op dit forum dat defect-meldingen niet veel zin hebben, want volgens de moderatoren mogen ze die meldingen pas "doorzetten" naar de verantwoordelijke storingsdienst, als ze voorzien zijn van de code van het defecte apparaat. Die moeten wij als reiziger kennelijk gaan zoeken. Speurtocht van NS, op kosten van de reiziger?
Het NS personeel, inclusief de virtuele stationsmanager, blijken niet in staat om dagelijks bij te houden of alle reizigersinformatiesystemen nog goed werken. Naar wij als reiziger zijn daarvan afhankelijk! Ik ben benieuwd naar de ernst van dit probleem.
Hoeveel electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nu - eind 2017- nog steeds DEFECT? En op welke plaats/locatie?
Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?
Bladzijde 8 / 12
Bijna alles wat ik hier meld komt via Twitter (uit mijn TweetDeck @NS_online kolommetje als ik het toevallig voorbij zie komen, ik ga er zoals gezegd echt niet naar zoeken!)
Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet
Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet
@NS_online @ProRail @NS_Stations CTA 10203 op Hm, spoor 1 is al weken aan 1 zijde defect.... Ik heb 'm al aangemeld bij de Mijn NS Stations App maar reparatie laat erg lang op zich wachten. Kunnen jullie nog iets betekenen?
Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Om het topic levend te houden...
Bron: https://twitter.com/Eleni92725794/status/1183062790438871041
Ik zie weer een gevalletje kastje-muur want
My job here is done... en de NS hoeven er ook niets aan te doen! 😂
Station Glanerbrug heeft 1 perron en daar staat 1 NS-klok. Om 15.44 stond dat ding op 15.40. Als je vanaf het wachthuisje richting Duitsland kijkt. Andere kant van de wijzerplaat niet bekeken.
Bron: https://twitter.com/Eleni92725794/status/1183062790438871041
Ik zie weer een gevalletje kastje-muur want
Nou dacht ik dat de klokken onder @ProRail vielen. De ov-paal is trouwens van @KeolisBlauwnet en er rijdt idd @DB_Bahn
My job here is done... en de NS hoeven er ook niets aan te doen! 😂
Schermen aan beide kanten spoor 1a op Amersfoort doen disco...
https://twitter.com/twitter/statuses/1019980507751346176 (met video)
https://twitter.com/twitter/statuses/1019980507751346176 (met video)
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.
Ik zag het eerder voorbij komen op Twitter en daar is dus de 'schuldige' :P
Dank dus Rens voor die info.
Dank dus Rens voor die info.
Reputatie 1
Delft, perron 2b. Scherm is al zo’n week op zwart.
Ziet er geinig uit. Hoe worden die ID's gegenereerd? Enig idee?
Update via Twitter:
Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook... 🤔
Hi, zou jullie nog laten weten over die nummers; de schermen waarop de vertrekkende treinen vermeld worden op hlms doen het weer aan beide kanten vd trappen. Enkel de klokken staan nog steeds stil.5:37pm · 17 Oct 2018 · Twitter for AndroidHaarlem, Nederland, Nederland
Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook... 🤔
Ach gossie, een eenzame in Groningen (12073) die maar is gaan fietsen ergens na 23-9-2018?
9:04pm · 19 Oct 2018
Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
9:04pm · 19 Oct 2018
Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
Next (zonder foto nog):
Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!
CTA 10913 op sp 4b Asd geeft geen reisinfo1:30pm · 20 Oct 2018
Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!
Maar geeft dus geniet reisinfo
Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165
Edit: Is Gouda dus
Op 30/10 is wederom gemeld dat deze kapot is....
Briljant!
Is ook een manier ja.
En dan nu eens goed nieuws, vanmiddag op weg naar huis mocht ik bij 3 eerder defecte schermen constateren dat die weer naar behoren werkten.
11355 Laan van NOI spoor 6
11354 Laan van NOI spoor 5
11343 De Vink spoor 1
Lijkt er dus op dat de onderdelen bestelling binnen is. Als dat zo is dan zullen de andere schermen ook wel gerepareerd zijn of snel volgen.
Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
En dan nu eens goed nieuws, vanmiddag op weg naar huis mocht ik bij 3 eerder defecte schermen constateren dat die weer naar behoren werkten.
11355 Laan van NOI spoor 6
11354 Laan van NOI spoor 5
11343 De Vink spoor 1
Lijkt er dus op dat de onderdelen bestelling binnen is. Als dat zo is dan zullen de andere schermen ook wel gerepareerd zijn of snel volgen.
Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
Reputatie 2
In een aantal Flirts staan de klokken op de reisschermen niet goed. Waaronder de 2220.
Kan hier naar gekeken worden?
Kan hier naar gekeken worden?
Indien je het traject, tijdstip van traject en treinstelnummer wilt vermelden dan maak ik er graag een melding van. Deze kan je ook via andere kanalen aan ons doorspelen.
Helaas vandaag moeten constateren dat deze 15317 op Delft 2b nog steeds op zwart staat. Is al weken zo.
Reputatie 2
Het was deze rit https://treinposities.nl/ritinfo/20181102/6649 met treinstel 2220.
Bedankt voor de verdere informatie, WH97! Ik heb dit bij deze doorgegeven.
Ook heb ik (nogmaals?) het scherm op Delft 2b doorgegeven. Ik ga er van uit dat dit defect al wel gewoon bekend is, maar ik kan zo snel niet terugvinden of wij het al gemeld hebben, dus bij deze alsnog. 🙂
Ook heb ik (nogmaals?) het scherm op Delft 2b doorgegeven. Ik ga er van uit dat dit defect al wel gewoon bekend is, maar ik kan zo snel niet terugvinden of wij het al gemeld hebben, dus bij deze alsnog. 🙂
Bedankt voor de de melding en foto Robert B! Begrijp ik het goed dat dit in beide treinstellen verkeerd wordt weergegeven?
Ik heb geen idee maar de tweet was aan jullie (@NS_online) gericht, en was deze https://twitter.com/happydisciple/status/1059555731609972737 volgens mij, dus kan je aan hem/ haar vragen?
Oh, sportief van de poster op Twitter dat het een oudere foto was!
Scheelt weer zoeken, maar neemt niet weg dat er iets ontbreekt (ik meld het als ik het zie, maar velen zullen hun schouders ophalen... Alweer geen info, het zal wel...)
Oh, sportief van de poster op Twitter dat het een oudere foto was!
Scheelt weer zoeken, maar neemt niet weg dat er iets ontbreekt (ik meld het als ik het zie, maar velen zullen hun schouders ophalen... Alweer geen info, het zal wel...)
Bladzijde 8 / 12
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.