Welke electronische reisinformatieborden (RIS) en stationsklokken zijn nog steeds DEFECT?

  • 26 December 2017
  • 280 reacties
  • 10534 Bekeken


Toon eerste bericht

280 reacties

Badge +3
Bijna alles wat ik hier meld komt via Twitter (uit mijn TweetDeck @NS_online kolommetje als ik het toevallig voorbij zie komen, ik ga er zoals gezegd echt niet naar zoeken!)

Nog eentje dan.. Helaas geen foto maar hier de betreffende tweet

@NS_online @ProRail @NS_Stations CTA 10203 op Hm, spoor 1 is al weken aan 1 zijde defect.... Ik heb 'm al aangemeld bij de Mijn NS Stations App maar reparatie laat erg lang op zich wachten. Kunnen jullie nog iets betekenen?

Wel grappig dat webcare (ondanks het nummer) even wilde checken of een CTA een informatiebord was 😛
Badge +3
Om het topic levend te houden...

Station Glanerbrug heeft 1 perron en daar staat 1 NS-klok. Om 15.44 stond dat ding op 15.40. Als je vanaf het wachthuisje richting Duitsland kijkt. Andere kant van de wijzerplaat niet bekeken.

Bron: https://twitter.com/Eleni92725794/status/1183062790438871041

Ik zie weer een gevalletje kastje-muur want

Nou dacht ik dat de klokken onder @ProRail vielen. De ov-paal is trouwens van @KeolisBlauwnet en er rijdt idd @DB_Bahn

My job here is done... en de NS hoeven er ook niets aan te doen! 😂
Badge +3
Schermen aan beide kanten spoor 1a op Amersfoort doen disco...
https://twitter.com/twitter/statuses/1019980507751346176 (met video)
Reputatie 7
Badge +3
Zakdoekje hebben Henk?
Bedankt voor de heads-up Henk_NL. Ik begrijp dat dit inmiddels alsnog is opgepakt en doorgegeven.
Badge +3
Hee, dat is handig (en ziet er nog hip uit ook) :P

Scherm defect op het perron van Duivendrecht, maar grote sticker met QR-code er overheen geplakt. Werkt zo te zien goed!


De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.
Badge +3
Ik zag het eerder voorbij komen op Twitter en daar is dus de 'schuldige' :P

Dank dus Rens voor die info.
Reputatie 1
Delft, perron 2b. Scherm is al zo’n week op zwart.
Reputatie 7
Badge
De webpagina (daar is je URL) is wel net iets anders dan wat de schermen tonen, zo staat er gewoon "NS" in plaats van een logo. Het is dus niet dezelfde pagina, maar lijkt er wel op.

Ziet er geinig uit. Hoe worden die ID's gegenereerd? Enig idee?
Badge +3
Update via Twitter:

Hi, zou jullie nog laten weten over die nummers; de schermen waarop de vertrekkende treinen vermeld worden op hlms doen het weer aan beide kanten vd trappen. Enkel de klokken staan nog steeds stil.5:37pm · 17 Oct 2018 · Twitter for AndroidHaarlem, Nederland, Nederland

Gisteren Conducteur Bram nog 'blij' gemaakt met wat foto's voor zijn collectie. Het lijkt dat er weer steeds meer stuk zijn de laatste tijd.. Oh, en de nodige liften ook... 🤔
Badge +3
Ach gossie, een eenzame in Groningen (12073) die maar is gaan fietsen ergens na 23-9-2018?


9:04pm · 19 Oct 2018

Update: Vanochtend een update van ForeyeT dat die 30 oktober gefixt gaat worden
Badge +3
Next (zonder foto nog):

CTA 10913 op sp 4b Asd geeft geen reisinfo1:30pm · 20 Oct 2018

Oh, die doet het dus wel (foto nagestuurd gekregen) Never mind!

Maar geeft dus geniet reisinfo
Volgende (maar al bekend, want sticker)



Beste @NS_online dit 'bord/beeld' is nu al weken kapot, u geeft aan te werken aan spoedig herstel, wat verstaat u onder spoedig? En heeft u deze digitale borden niet op voorraad?
Bron: https://twitter.com/oscarkuip/status/1046835654531932165

Edit: Is Gouda dus



Op 30/10 is wederom gemeld dat deze kapot is....
Badge +3
In Den Bosch functioneerde de stationsklok op spoor 4a niet goed maar dat heeft ProRail.adequaat opgelost door hem definitief weg te halen.
Briljant!
Reputatie 7
Badge +3
Is ook een manier ja.

En dan nu eens goed nieuws, vanmiddag op weg naar huis mocht ik bij 3 eerder defecte schermen constateren dat die weer naar behoren werkten.

11355 Laan van NOI spoor 6
11354 Laan van NOI spoor 5
11343 De Vink spoor 1

Lijkt er dus op dat de onderdelen bestelling binnen is. Als dat zo is dan zullen de andere schermen ook wel gerepareerd zijn of snel volgen.

Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
Reputatie 2
In een aantal Flirts staan de klokken op de reisschermen niet goed. Waaronder de 2220.

Kan hier naar gekeken worden?
Indien je het traject, tijdstip van traject en treinstelnummer wilt vermelden dan maak ik er graag een melding van. Deze kan je ook via andere kanalen aan ons doorspelen.
Reputatie 7
Badge +3
Als ik één dezer dagen weer eens te vroeg op Delft ben zal ik richting het scherm op 2b lopen.
Helaas vandaag moeten constateren dat deze 15317 op Delft 2b nog steeds op zwart staat. Is al weken zo.
Reputatie 2
@Erryt NS
Het was deze rit https://treinposities.nl/ritinfo/20181102/6649 met treinstel 2220.
Bedankt voor de verdere informatie, WH97! Ik heb dit bij deze doorgegeven.

Ook heb ik (nogmaals?) het scherm op Delft 2b doorgegeven. Ik ga er van uit dat dit defect al wel gewoon bekend is, maar ik kan zo snel niet terugvinden of wij het al gemeld hebben, dus bij deze alsnog. 🙂
Badge +3
In een aantal Flirts staan de klokken op de reisschermen niet goed. Waaronder de 2220.

Kan hier naar gekeken worden?

Zojuist deze...


Is trein 4468 naar Arnhem, treinstellen FLIRT-4 2507 en FLIRT-3 2210
Bedankt voor de de melding en foto Robert B! Begrijp ik het goed dat dit in beide treinstellen verkeerd wordt weergegeven?
Badge +3
Ik heb geen idee maar de tweet was aan jullie (@NS_online) gericht, en was deze https://twitter.com/happydisciple/status/1059555731609972737 volgens mij, dus kan je aan hem/ haar vragen?


Oh, sportief van de poster op Twitter dat het een oudere foto was!

Scheelt weer zoeken, maar neemt niet weg dat er iets ontbreekt (ik meld het als ik het zie, maar velen zullen hun schouders ophalen... Alweer geen info, het zal wel...)

Reageer