vraag

Welke fietsenstallingen is 10-rittenkaart geldig?

• 11 juni 2021
  • 6 reacties
  • 93 Bekeken

Beste allemaal,

Heeft iemand een overzicht kunnen vinden waar de 10-rittenkaart voor de fietsenstalling geldig is? Ik heb er niet al te lang geleden een gekocht voor de stalling op Ede-Wageningen Zuid, maar die werd tot mijn verbazing vandaag geweigerd, omdat de regels veranderd zouden zijn. Geldigheid op mijn rittenkaart is midden 2022! Nu waren die eerste 5 stallingen wel erg duur als ik ze nu niet meer mag gebruiken… kan ik mijn geld ergens terugvorderen?

Meer ervaringen?

6 reacties

Reputatie 4

Beste allemaal,

Heeft iemand een overzicht kunnen vinden waar de 10-rittenkaart voor de fietsenstalling geldig is? Ik heb er niet al te lang geleden een gekocht voor de stalling op Ede-Wageningen Zuid, maar die werd tot mijn verbazing vandaag geweigerd, omdat de regels veranderd zouden zijn. Geldigheid op mijn rittenkaart is midden 2022! Nu waren die eerste 5 stallingen wel erg duur als ik ze nu niet meer mag gebruiken… kan ik mijn geld ergens terugvorderen?

Meer ervaringen?

De regels zomaar eenzijdig veranderen lijkt mij niet echt te kunnen. Al heeft NS met de facturatie van OV-fiets ook plots de spelregels in haar voordeel veranderd. Ik ben zeer benieuwd naar een reactie van NS op dit topic. Ik vind het een vreemd verhaal, misschien was de medewerker op Ede Wageningen niet op de hoogte van de 10 rittenkaart. Indien e.e.a. toch het geval is, zou je de kaart moeten kunnen retourneren en de niet gebruikte "ritten”  terugkrijgen.  

Hi ChantalFiets en welkom bij de NS Community.

Ik kan me voorstellen dat je hiervan opkijkt! Wanneer heb je de 10-rittenkaart aangeschaft?

Reputatie 4

Hi ChantalFiets en welkom bij de NS Community.

Ik kan me voorstellen dat je hiervan opkijkt! Wanneer heb je de 10-rittenkaart aangeschaft?

Dat is niet van belang want hij is tot midden 2022 geldig.

Reputatie 6
Badge

Is die stalling toch voorheen privaat uitgebaat en nu van NS met het algemene systeem? Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring

Ik moet helaas eerlijk bekennen dat ik niet wist dat dat bestond, een 10-rittenkaart. Bij de stalling hebben ze dit totaal niet gecommuniceerd en je kan hiervoor geen restitutie krijgen bij de stalling? 

Badge +3

Kan goed zijn dat @bahnrider gelijk heeft en de stalling eerder een uitbater had. Zie ook 

voor Eindhoven. Die stalling is bij mijn weten nog steeds privaat uitgebaat en heeft ook andere tarieven (dus geen eerste 24 uur gratis). Zonder stallen op rekening op een ov-chipkaart betaal je daar ook gewoon 2 dagen als je ‘s avonds je fiets stalt en de volgende ochtend ophaalt.

Reageer