beantwoord

Welke stations tussen Naarden-Bussum en Schiphol hebben een lift?

• 20 maart 2014
  • 8 reacties
  • 329 Bekeken

Welke station tussen Naarden-bussum en Schiphol hebt lift?
icon

Beste antwoord door Inge NS 20 maart 2014, 19:00

Welkom op het forum saara.reinius!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Op de meeste stations op dit traject een lift aanwezig. Klik hier om voor specifieke stations na te gaan welke voorzieningen er precies aanwezig zijn.
Bekijk origineel

8 reacties

Allemaal
Welkom op het forum saara.reinius!

Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Op het station en de titel iets aangepast om de vindbaarheid te vergroten.

Op de meeste stations op dit traject een lift aanwezig. Klik hier om voor specifieke stations na te gaan welke voorzieningen er precies aanwezig zijn.

Een van de problemen met internet links. Er verandert vaak zoveel en snel dat een link niet helpt. Hierboven was de link http://www.ns.nl/reizigers/reisinformatie/stationsvoorzieningen?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral&_ga=2.260106703.398510544.1578222712-84781727.1547758041

Die levert nu ‘vanzelfsprekend’ niets op.

• Naarden-Bussum - naast de trappen bij de tunnel. 
  • Weesp - op beide perrons.
  • Diemen Zuid - aan de Diemerdreef zijde van het station.
  • Duivendrecht - in de stationshal. 
  • Amsterdam RAI - op beide perrons.
  • Amsterdam Zuid - op beide perrons en bij de GVB poorten.
  • Schiphol - verscheidene liften.

Dank voor het lijstje. Als ik een koffer of boodschappenwagentje bij me heb maak ik graag gebruik van de lift. Intussen weet ik uit eigen ervaring dat Naarden-Bussum, Weesp, Duivendrecht, Amsterdam Rai en Schiphol een lift hebben.

Helaas hebben niet alle stations een roltrap naar beneden. Dus is dan de lift de enige optie. Buiten de rolbanen op Schiphol natuurlijk. Wat wel jammer is dat lang niet op alle stations goed is aangegeven waar roltrappen of liften zich bevinden. Voor de vaste reizigers natuurlijk geen probleem maar als je graag zoveel mogelijk van de trein gebruik maakt is het soms aardig zoeken.

Je komt soms wel voor verrassingen te staan. In Arnhem is een gigantische tunnel. Maar je kunt er niet uit aan de Sonsbeekzijde. Dan weer naar boven het perron op en verderop naar boven om er uit te kunnen. Er doen de wildste verhalen de ronde waarom deze idiote situatie is ontstaan. Bewoners van het Burgemeesterkwartier zouden niet graag zien dat er teveel verkeer en rekizigers komen. De uitgang was vergeten bij de plannen. De problemen met de oorspronkelijke aannemer zouden dit monstrum hebben veroorzaakt. Er was zogenaamd te weinig plaats voor een uitgang. Een tunnel onder de weg door en daar een uitgang zou natuurlikjk goed hebben gekund. Maar een projectontwikkelaar wilde daar herenhuizen of villa's neerzetten en dan telt elke vierkante meter. De bouw daar was deze zomer, na zoveel jaar, nog niet begonnen. Ik blijf benieuwd wat de werkelijke reden(en) is/zijn voor dit klantonvriendelijke onding.

Oh, vreemd. Is het niet meer mogelijk om via het koepelgebouwtje het station te verlaten? 

Het koepelgebouwtje is daar al een hele tijd geleden verdwenen. Het is wel weer opnieuw opgebouwd bij Velperpoort, dacht ik. Er is nu een nieuw fantasieloos gebouw als ingang op de plaats van het karakteristieke koepeltje. Vanaf die ingang ga je over een hoge brug met enorme trappen naar de perrons. Bij het in- en uitchecken enorm goed opletten dat je het juiste poortje neemt omdat er twee maatschappijen zijn. O ja, via die brug kun je er niet uit aan de stadszijde. Dus moet je altijd over een perron lopen om de tunnel in te kunnen komen of de hoge brug te bestijgen. De liften bij de brug zijn  heel strategisch verborgen achter de massale trappen.

Wat jammer dat het koepelgebouwtje ondanks protest toch is verwijderd. Ik heb flink lopen googelen maar ik ben bang dat ik geen degelijk advies kan geven omtrent de situatie op Arnhem Centraal. Zo ver ik weet is Arnhem Centraal "van” ProRail dus misschien kan je daar nog terecht met je feedback. Zie: https://www.prorail.nl/reizigers/contact-3 .

Reageer