beantwoord

Werken alle poortjes wel correct ?

• 16 november 2014
  • 7 reacties
  • 236 Bekeken

Verleden week Zaterdag naar Amsterdam geweest, ik vergeet nooit in en uit te checken.
Gisteren richting Utrecht gegaan, inchecken Zaandam, aankomst Utrecht uitchecken, maar
er wordt aangegeven dat ik incheck,
Nu kijk ik eigenlijk bijna nooit wat er in het beeldje staat, als het toontje gaan, dan is het
voor mij voldoende.
Weet niet waar het fout is gegaan, denk dat een poortje op het Muiderpoortstation te
Amsterdam verleden week Zaterdag niet correct heeft gewerkt.
Wat zijn eigenlijk de gevolgen hiervan ?
icon

Beste antwoord door Brian NS 17 november 2014, 12:53

Beste johnbartens,

Er waren zaterdag geen problemen met de poortjes op station Zaandam. Kan het zijn dat er iets mis is met de kaart, waardoor het niet helemaal goed gaat met het in- en uitchecken? Je kunt je kaart altijd even laten uitlezen bij een servicebalie, zij kunnen kijken of er een defect in zit. Als je reist met een Weekend Vrij abonnement in het weekend wordt er geen instaptarief berekend. Bij een gemiste check uit ben je dus niet €10 kwijt.
Bekijk origineel

7 reacties

Als u een account heeft bij ovchipkaart.nl dan kunt u precies zien wat er toen is gebeurt.
Als u dat account (nog) niet heeft, dan kunt u ook bij een kaartautomaat of als er geen station in de buurt is bij een ov-chipkaart ophaalautomaat de laatste transacties bekijken.
Reputatie 4
Badge
De gevolgen zijn afhankelijk van het type vervoersbewijs dat u heeft.
Ja, ik heb een weekend=vrij abonnement en reis practisch alleen in de weekenden.
Als u een account heeft bij ovchipkaart.nl dan kunt u precies zien wat er toen is gebeurt.
Ja, heb ik inmiddels gedaan, het is fout gegaan in Zaandam, gisteren, weet zeker dat ik daar ingecheckt ben,
heb het piepje ook gehoord, maar toch fout gegaan.
Ja, heb ik inmiddels gedaan, het is fout gegaan in Zaandam, gisteren, weet zeker dat ik daar ingecheckt ben,
heb het piepje ook gehoord, maar toch fout gegaan.

Moest dus naar Utrecht en heb toen geen controle gehad anders was het niet goed geweest, had nog even
gedacht dat ik met de kaart van mijn vrouw had ingecheckt, maar dit was ook niet het geval.
Beste johnbartens,

Er waren zaterdag geen problemen met de poortjes op station Zaandam. Kan het zijn dat er iets mis is met de kaart, waardoor het niet helemaal goed gaat met het in- en uitchecken? Je kunt je kaart altijd even laten uitlezen bij een servicebalie, zij kunnen kijken of er een defect in zit. Als je reist met een Weekend Vrij abonnement in het weekend wordt er geen instaptarief berekend. Bij een gemiste check uit ben je dus niet €10 kwijt.

Reageer