Ik kom nu wekelijks op station Alkmaar Noord maar deze frequentie is te laag om alle veranderingen bij te houden. Tot mijn grote verbazing kon ik vandaag vanaf p+r terrein Drechterwaard naar spoor 1 niet meer inchecken. De incheckpaal was uitgeschakeld. Alle andere palen op het perron zijn weg. Ik heb er gelukkig één gevonden bij een andere trap. Er stond nergens een melding vanaf de p+r. Lijkt me wel handig als je alle palen weggehaald.
Vervolgens zie ik dat de tunnel om van spoor 1 naar 2 te komen dicht is. Volgens de klantenservice tot medio 2021. Hoe kom ik dan weer terug bij de auto? Want je komt altijd terug op een ander spoor dan vertrek. Ik heb een omloopadvies gekregen. Wat in ieder geval betekent stuk lopen. Voor een auto is dat niet zo erg, voor het halen van een trein kan dat onhandig zijn. Zeker als je nergens van te voren online kan vinden dat je dus die tunnel niet door kan. Ik heb zowel op de site van NS als Pro Rail gekeken. Waarschijnlijk kan ik ergens tussendoor nog een parkeerplaats over bij punt A dus kan dit advies wel wat ingekort worden, maar toch. Misschien even ergens aangeven.. sommige mensen kiezen ervoor de auto te zetten daar waar ze s avonds weer aankomen ipv zoals ik het doe andersom.
Ps de Google maps staat op "auto" omdat je via wandelen de route onder station door krijgt. Het is bij elkaar 1 kilometer.

Beste antwoord door Deventer
De omlooproute te Alkmaar Noord is natuurlijk bizar lang, als de reizigerstunnel dicht is. Dit kan natuurkijk zo niet, zeker niet als het straks weer vroeg donker is, door de lange fietstunnel bij de overweg.
De lenigen onder ons zullen zeker de korte route nemen, direct over de sporen. Hier had natuurlijk een tijdelijke brug gebouwd moeten worden over de sporen.