beantwoord

Werkzaamheden Amersfoort - Putten

• 21 maart 2015
  • 4 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 3
Vanochtend was het weer een zooitje op Amersfoort Schothorst. Door perronverlenging op station Schothorst rijden er geen stoptreinen maar wel intercities tussen Amersfoort en Putten.

Vraag 1: waarom kunnen de stoptreinen niet tot Vathorst doorrijden en daar keren ipv in Putten?

Toen ik vanochtend aankwam op Schothorst was er geen servicemedewerker te bekennen. Onderaan de trap stond een bordje (met te kleine teksten waar iedereen overheen keen) en daarbij voetstappen naar de NS bus aan het Inputplein. Na een uur wachten bij deze halte in de regen en wind kwam er eindelijk een bus naar Amersfoort aanrijden! Het bleek dus dat door slechte instructies alle bussen aan de andere kant van het station langsreden. Na dit gemeld te hebben werd er gelukkig direct actie ondernomen door de NS medewerker op station Amersfoort waardoor het nu hopelijk wel vlekkeloos verloopt. Nu een aantal vragen.

Vraag 2: waarom stond er geen service medewerker op Schothorst en op Amersfoort minstens 5? Nu hebben de bussen tot 13u verkeerd gereden en reizigers im de kou laten staan. Een medewerker had dit probleem veel eerder op kunnen lossen!

Vraag 3: Ik had door dit gedoe 60 min vertraging. Hoe kan ik nu gtbv aanvragen zonder dat ik krijg te horen dat er werkzaamheden waren en daarom geen geld terug krijg?
icon

Beste antwoord door Janou NS 23 maart 2015, 09:20

Zou het kunnen zijn dat die servicemedewerkers ook aan de verkeerde kant van het station stonden? - Wellicht waren die zelf met de eerste bus daar gearriveerd.

Er was geen enkele medewerker aanwezig op Schothorst en er werd verwacht dat je met de bewegwijzering uit de voeten kon. Vandaar dat ik tot 11:40 tot 12:40 heb moeten wachten op een bus die naar Amersfoort ging.

Ik hoop inderdaad dat een NS moderator aanwezig is om te zorgen dat mijn gtbv claim met nr 40853244 wordt geaccepteerd.

Hallo wiskunde123. Je mag mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en dan help ik jou daar graag verder. Dan kan ik je verder helpen met je afgewezen claim.
Bekijk origineel

4 reacties

Vraag 2: waarom stond er geen service medewerker op Schothorst en op Amersfoort minstens 5? Nu hebben de bussen tot 13u verkeerd gereden en reizigers im de kou laten staan. Een medewerker had dit probleem veel eerder op kunnen lossen!
Zou het kunnen zijn dat die servicemedewerkers ook aan de verkeerde kant van het station stonden? - Wellicht waren die zelf met de eerste bus daar gearriveerd.
Reputatie 7
Badge +3

Vraag 3: Ik had door dit gedoe 60 min vertraging. Hoe kan ik nu gtbv aanvragen zonder dat ik krijg te horen dat er werkzaamheden waren en daarom geen geld terug krijg?

GTBV kun je toch ook aanvragen bij werkzaamheden wanneer de vertraging meer is dan de aangegeven extra reistijd? BV, de aangeven extra reistijd vanwege omreizen of NS busvervoer is 30 minuten en je hebt 60 minuten vertraging, dan je de 30 minuten meer dan de aangeven extra tijd claimen. Dit was tenminste wel het geval bij de Delft werkzaamheden.
Misschien gaan ze in dit geval wel moeilijk doen omdat er op zich wel bussen reden (en waarschijnlijk ook gewoon op de aangegeven tijd), al stopten die dan aan de verkeerde kant van het station. Ipv via Mijn NS uw GTBV in te dienen, kunt u dit misschien beter dmv een papieren formulier GTBV doen, of wacht op de moderators van dit forum
Reputatie 3

Er was geen enkele medewerker aanwezig op Schothorst en er werd verwacht dat je met de bewegwijzering uit de voeten kon. Vandaar dat ik tot 11:40 tot 12:40 heb moeten wachten op een bus die naar Amersfoort ging.

Ik hoop inderdaad dat een NS moderator aanwezig is om te zorgen dat mijn gtbv claim met nr 40853244 wordt geaccepteerd.

Hallo wiskunde123. Je mag mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en dan help ik jou daar graag verder. Dan kan ik je verder helpen met je afgewezen claim.

Reageer