Skip to main content
beantwoord

Werkzaamheden fietskluizen station Deventer Comlmschate

• April 16, 2025
  • 7 reacties
  • 85 Bekeken

Hoekb03

Dag,

Ik ontving een brief ergens in februari. "Op 24 februari worden de fietskluizen van het Titus Brandsmapelin verplaatst naar de Oostriklaan. [...] In de week van 31 maart worden ze weer teruggplaatst." Zie bijlage voor de hele brief. Het verhaal klopt niet. In de week van 24 februari is gestart met werkzaamheden aan de Oostriklaan. Vanaf 14 april wordt er gewerkt aan het Titus Brandsmaplein. Vooralsnog is mijn fietskluis onbereikbaar omdat er een hek omheen is geplaatst.

Worden deze fietskluizen nog verplaatst? Of blijven ze nu weken lang onbruikbaar? In dat geval denk ik dat er iets van financiële compensatie moet komen. Ik betaal voor een dienst die tijdelijk niet wordt geleverd.

Gezien mijn ervaringen van een aantal jaren geleden met dezelfde fietskluis waar NS Fiets indertijd 10 pogingen nodig had om mij een werkende sleutel te sturen heb ik er weinig vertrouwen in dat dit goed komt.

Storend is ook dat in de brief het nummer van de NS klantenservice vermeld wordt. De 5 opties die ik daar kan kiezen gaan niet over fietskluizen. Als ik dan maar een optie kies wordt mij doorleuk verteld: "Ja meneer, die fietskluizen, dat doen we niet meer, dat is een ander proces".

Bart Hoekstra.

Beste antwoord door Daniël NS

Goedemiddag Hoekb03. Het is erg raar dat je dit antwoord gekregen hebt over de telefoon, dit wordt zeker nog opgepakt via dit nummer namelijk. De kluizen dienen nog verplaatst te worden. Voor een verdere vraag over je persoonlijke situatie nu kan je alsnog contact op zoeken met onze klantenservice.

7 reacties

Daniël NS
Moderator
  • Moderator
  • 1451 reacties
  • Antwoord
  • April 16, 2025

Goedemiddag Hoekb03. Het is erg raar dat je dit antwoord gekregen hebt over de telefoon, dit wordt zeker nog opgepakt via dit nummer namelijk. De kluizen dienen nog verplaatst te worden. Voor een verdere vraag over je persoonlijke situatie nu kan je alsnog contact op zoeken met onze klantenservice.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • April 16, 2025

Het andere topic (uit het archief) is deze… met inderdaad 10 sleutels en 7 maanden verder voordat de kluis werkte…

Dat topic werd door ​@Thomas NS afgesloten met: 

En dan krijgen we nu dit? Déjà vu! Kluis niet bereikbaar want er staat een hek omheen 🙄

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16737 reacties
  • April 16, 2025

Ook wel weer bijzonder dat er in de brief wordt gesproken over het NS service forum, het heet toch al heel wat jaartjes NS Community. Ik had dit al eerder eens hier gemeld toen dit ook in een brief bij een nieuwe OV-chipkaart met NS Flex stond, dit zou worden doorgegeven zodat het aangepast kon worden. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30589 reacties
  • April 16, 2025

Ook wel weer bijzonder dat er in de brief wordt gesproken over het NS service forum, het heet toch al heel wat jaartjes NS Community. Ik had dit al eerder eens hier gemeld toen dit ook in een brief bij een nieuwe OV-chipkaart met NS Flex stond, dit zou worden doorgegeven zodat het aangepast kon worden. 

Ze hebben in ieder geval Twitter vervangen door X, (en Facebook doen ze niet meer aan?) 🤣
Dag en nacht klopt ook niet, alleen telefonisch voor (zeer) dringende zaken.

Hoekb03
  • Auteur
  • Intercity
  • 22 reacties
  • April 17, 2025

Voor een verdere vraag over je persoonlijke situatie nu kan je alsnog contact op zoeken met onze klantenservice.

Dat lukt dus niet zoals ik meldde. Ik zou doorverbonden worden met de juiste afdeling. Daar heb ik de moed na 15 minuten in de wacht maar opgegeven.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 326 reacties
  • April 18, 2025

Hi Hoekb03! Afhankelijk van de beschikbare collega's met de juiste expertise kan het wat langer duren voordat je een collega te spreken krijgt. Ik raad je aan om nogmaals telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice

Hoekb03
  • Auteur
  • Intercity
  • 22 reacties
  • April 22, 2025

Update: donderdag was het hek weer verdwenen. Toen ik dinsdagochtend keek waren de kluizen enkele tientallen meters verplaatst, waarmee de brief die NS stuurde dus op twee punten onjuist is: de datum klopt niet en de lokatie niet. Weer een fraai staaltje klantcommunicatie. Waarom uberhaupt de moeite nemen om een brief te sturen als die helemaal klopt qua inhoud?

En nee ​@Floor NS ik ga niet nog een keer bellen, tussen de 5 opties die ik kan gebruiken is er niet één voor fietskluizen. En zeker ik bij een andere optie iemand aan de lijn krijg die vertelt dat ik voor fietskluizen niet bij de klantenservice moet zijn geef ik moed op.