beantwoord

Wie bepaalt stalligsbeleid?

• 22 juli 2017
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
In Veenendaal, een plaats met zo'n 70.000 inwoners, zijn drie treinstations. Op géén van de drie is een bewaakte fietsenstalling te vinden. Wie bepaalt of ergens een bewaakte stalling is? Ofwel: wie moet ik vragen waarom dit zo is?

Ik stel deze vraag omdat ik eigenlijk de mogelijkheden onderzoek om een bakfiets te stallen op het station. Die past natuurlijk niet in een regulier rek; en laten staan in de hoop dat de gemeenteambtenaren (of dieven) 'm niet weghalen lijkt me niet prettig.
icon

Beste antwoord door Miriam NS 25 juli 2017, 14:03

UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen Keuzereiziger. Dit gaat altijd in opdracht van een gemeente of provincie. Zij geven hiertoe de opdracht en vervolgens geven wij hier de uitvoering en invulling aan. In dit geval kun je dit dus het beste even bij de gemeente nagaan.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Naast de fietsenstalling De Klomp (zuidzijde) is er nog wel wat ruimte. Of vraag het aan één van de bedrijven aan de overkant van de straat, of je die bakfiets daar mag 'parkeren'?

Vinden ze waarschijnlijk geen enkel probleem, als je ze af en toe trakteert op iets lekkers. En reken maar dat die bedrijven cameratoezicht hebben!

Proberen waard, toch?
Hoi Keuzereiziger, begrijpelijk dat je dit wilt weten. Het is natuurlijk niet handig als je je bakfiets nergens veilig kunt stallen. Ik ga eens even wat navraag voor je doen, want durf hier zo geen antwoord op te geven. Met name het waarom moet ik even goed uitzoeken. Ik kom hier later even op terug.
UPDATE: Ik heb de volgende terugkoppeling ontvangen Keuzereiziger. Dit gaat altijd in opdracht van een gemeente of provincie. Zij geven hiertoe de opdracht en vervolgens geven wij hier de uitvoering en invulling aan. In dit geval kun je dit dus het beste even bij de gemeente nagaan.
Reputatie 7
Badge +3
Sommige stallingen hebben een gedeelte voor " buitenmodel" fietsen. Denk aan bakfietsen, maar ook fietsen met kratten en kinderzitjes.

http://www.ikzegookmaarwat.nl/2014/08/buitenmodel-fietsen/

Je kan kijken of dit in Veenendaal ook het geval is.
Reputatie 6
Badge +1
Hoi Miriam, bedankt voor je antwoord. Ik ga het navragen bij de gemeente. Wellicht is men niet bereid mee te betalen aan het beheer van zo'n stalling.

@Momo: er is helemaal geen stalling in Veenendaal, slechts een standaard dakje boven het fietsenrek. Dus ook geen speciaal plekje voor buienmodel fietsen. Als je ziet hoe mensen hun fiets over het algemeen parkeren (dwars midden voor de 'ingang' (begin van pad tussen twee rekken)), dan zou je denken dat je alles zomaar overal neer mag zetten, maar dat is het idee natuurlijk niet.

Reageer