wie regelt het vervangend vervoer bij werkzaamheden

• 28 februari 2020
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

Tussen Nijmegen en utrecht zijn er werkzaamheden en wordt er vervangend vervoer ingezet.  Dit klinkt niet onlogisch. Echter 26 -2 moest ik van utrecht naar veenendaal de klomp. Ik (en vele met mij) hebben drie kwartier moeten wachten voordat de buis verscheen. Er lopen veel mensen in gele hesjes rond maar niemand die informatie kon geven, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor was het antwoordt. Bij de bus perrons was het een chaos, je hebt mensen die in de rij gaan staan maar er zijn er ook die zich nergens aan storen en constant voordringen. Het is simpel te voorkomen door een dranghek neer te zetten en iedereen staat gewoon in de rij. Het antwoordt op opmerkingen hierover was, daar zijn wij niet verantwoordelijk voor. Twee dagen later moest ik van veenendaal de klomp naar utrecht, ik stond te wachten op de bus van 6:12. Is echter nooit verschenen. Ik moest uiteraard weer terug, bus komt weer niet, worden we in eens naar een ander perron gestuurd, bij de bus aangekomen geeft het ns bordje een andere bestemming aan dan verwacht. Als ik aan de chauffeur vraag of deze bus naar de klomp gaat ontsteekt hij in woede, vindt dat ik.moet doen wat er gezegd wordt. Ik zou graag willen weten met wie kan ik mijn ervaringen bespreken?

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

NS huurt bussen in bij particuliere bedrijven. De chauffeurs voeren een routeopdracht uit en hebben veelal niet zoveel kennis van de spoorwegen. Er is een schema en er is een soort busdienstregelaar die probeert het zo goed mogelijk in goede banen te leiden. Naar ik zondag begrepen en ervaren heb was er van tijd tot tijd een tekort aan beschikbare bussen en werd er aan de lopende band geïmproviseerd.

Als iemand in woede ontsteekt, gebeurt dat zelden zo maar en is er altijd sprake van actie en reactie, deze mensen zijn wel wat gewend. Kennelijk gaf u ook geen gehoor aan de instructie. We waren er niet bij, maar het is niet aannemelijk dat mensen zonder aanleiding zo maar in woede ontsteken. Of u daar een rol in had, weet u wel en wij niet. U kunt uw opmerkingen of, zo u wilt klachten, kwijt aan Klantenservice.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, en tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan ook heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans wat sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Badge +3

De Klomp is inderdaad een lastige, vandaag ook weer veel verwarring over in Utrecht.

Van de snelbussen (elke 5 minuten) naar Ede-Wageningen stoppen er 2 per uur ook bij De Klomp, althans zo staat het in de planning.

Reageer