wisselen perrons in Amersfoort?

• 17 november 2014
  • 4 reacties
  • 430 Bekeken

Is het wellicht een idee de treinen op spoor 2/3 en 4/5 om te wisselen?
Ondermeer om 8.04 uur komen de treinen uit Rotterdam en Amsterdam tegelijkertijd aan. De mensen uit twee overvolle intercity's over een roltrap en een smalle trap het perron af, waarover bij de tweede ook nog eens mensen naar beneden komen.
Als de treinen op 4a/b en 6a/b zouden kunnen staan heb je nog veel meer trap ter beschikking.

4 reacties

Reputatie 3
Is het wellicht een idee de treinen op spoor 2/3 en 4/5 om te wisselen?
Ondermeer om 8.04 uur komen de treinen uit Rotterdam en Amsterdam tegelijkertijd aan. De mensen uit twee overvolle intercity's over een roltrap en een smalle trap het perron af, waarover bij de tweede ook nog eens mensen naar beneden komen.
Als de treinen op 4a/b en 6a/b zouden kunnen staan heb je nog veel meer trap ter beschikking.

Beste Bastiaan,

Twee opmerkingen: waarschijnlijk bedoel je spoor 1/2 in plaats van spoor 2/3, spoor 3 is een doorrijspoor.
Spoor 4b kun je sowieso niet gebruiken, want daar staan de Connexxiontreinen. Dan zouden de treinen niet de volle lengte van het perron kunnen gebruiken. Ook is het voor de treinen uit Utrecht handiger om op spoor 1/2 te staan, want anders moeten over een boel wissels heen en wat sporen passeren, wat dus niet sneller gaat. Op spoor 1/2 kun je trouwens ook nog aan de achterkant van het perron via een trap naar de andere sporen. Overigens je hebt wel gelijk dat het heel druk is 's ochtends.
Inderdaad 1/2.
Aan de oostkant moeten de treinen van Connexxion toch ook beide intercity's kruisen. Ik zit al vanaf Rotterdam in de trein en stap daar altijd al helemaal achterin de gereed staande intercity, waarmee ik altijd mooi vooraan in Amersfoort ben. En de mensen die zoals ik richting centrum moeten zullen niet graag eerst tegen de bestemming in naar het andere uiteinde van het perron lopen voor de trap...
Reputatie 3
Inderdaad 1/2.
Aan de oostkant moeten de treinen van Connexxion toch ook beide intercity's kruisen. Ik zit al vanaf Rotterdam in de trein en stap daar altijd al helemaal achterin de gereed staande intercity, waarmee ik altijd mooi vooraan in Amersfoort ben. En de mensen die zoals ik richting centrum moeten zullen niet graag eerst tegen de bestemming in naar het andere uiteinde van het perron lopen voor de trap...

Ok, ik wist niet dat je het station uit moest, dan is de voorkant natuurlijk handiger. Helaas kunnen de trappen op 1/2 niet breder worden gemaakt, dat zou wel helpen.
Tja... dan moet ik maar een andere bestemming kiezen 😉

Reageer