Zeer slechte informatie voorziening voor de zoveelste keer

• 21 november 2014
  • 7 reacties
  • 306 Bekeken

Waarom wordt er niet omgeroepen dat er geen treinen rijden tussen purmerend weidevenne en hoorn. Maar dat er bussen ingezet worden. Het is de zoveelste keer dat jullie falen informatie te verstrekken en begin het nu echt spuugzat te worden. Hoe moeilijk is het nou ik het even om te laten roepen. Als het voor jullie echt te moeilijk is om het om te roepen waarom worden er dan geen digitale borden geplaatst met de reisinformatie.

7 reacties

Ik denk uit veiligheid van de politie. Er blijkt er wat aan de hand te zijn. Omreizen is in dit soortgelijke situaties noodzakelijk.
NS heeft ook niet op tijd bussen kunnen regelen die rechtstreeks gaan. Zo moest ik paar weken terug via Almere naar Hilversum vanwege de werkzaamheden. En ik toen niet rechtstreeks.

Tussen Zaandam en Overwhere rijden geen treinen door inzet van de politie. Er rijden stopbussen tussen Zaandam en Overwhere.

Verwachting

Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 11:00 uur verholpen.

Reisadvies

Reizigers tussen Hoorn en Zaandam kunnen omreizen via Alkmaar.Plan uw reis
Daar kwam ik idd na ruim een half uur wachten en 2 gemiste treinen achter maar dat was niet mijn vraag. Mijn vraag is waarom dit soort informatie nooit op het station wordt omgeroepen.
Dan horen de daders ook. Maar meestal word er in de trein wel iets omgeroepen. Echt in details kan zowel de NS als de politie niet altijd geven. Op het station wordt er ook niet altijd omgeroepen. Misschien is de NS en vooral de politie bang voor eventuele represailles. Ik denk dat er iets ergs aan de hand is.
Ze hadden op zijn minst moeten omroep dat er geen treinen reden maar bussen. Als je op het station staat te wachten op de trein dan kan je niet ruiken dat doe niet rijden. Ik snap dat ze niet in details kunnen treden maar geen informatie verstrekken is ook schandalig
Hallo Triple,

We doen ons best de reiziger zo goed mogelijk te informeren. Vervelend dat het niet duidelijk was dat er geen treinen reden en dat er bussen werden ingezet. Was er ook geen personeel aanwezig op het station waar je reisinformatie kon vragen? Wat je dan nog zou kunnen doen is de reisplanner raadplegen. De verstoring wordt zo snel mogelijk meegenomen in het reisadvies in de reisplanner.

Groet,
Marjan
Heb er ruim een half uur gezeten en er was niemand van de ns te bekennen. Er wordt niks omgeroepen en er staan geen digitale borden met reisinformatie of vertragingen. Je mag er toch van uitgaan dat wanneer de treinen niet rijden dat er dan op zijn minst wordt omgeroepen hoelang het gaat duren en wat de alternatieve zijn.
Toevallig heb ik op dat traject gezeten, tussen Hoorn en Purmerend Overwhere gependeld met een trein. Ik weet niet om welk tijdstip de TS doelt, toen ik op Overwhere stond om te keren, werd er zelfs omgeroepen vanwaar de stopbussen vertrokken, was ik erg blij mee, want dat was voor mij ook fijne info.
Het is verder lastig om op elk stopstation personeel te krijgen, natuurlijk wel erg fijn, maar niet haalbaar, bij werkzaamheden zijn daar extra diensten voor gesteld en bij calamiteiten probeert men de inzet toch optimaal te realiseren.
Ik heb verder vernomen dat er op het traject Zaandam-Purmerend een stoffelijk overschot was gevonden, vandaar dat het treinverkeer werd stilgelegd.

Ik kan dus niet aangeven hoe het op de andere stations is geweest, alleen waar ikzelf was. Zelf kreeg ik de verstoring snel door en heb dat in al mijn treinen doorgegeven, ik ga er ook vanuit dat mijn collega's dat gedaan hebben.
Hoe dan ook, het is en blijft vervelend als je ergens staat en niets hoort. Het is dus toch ergens niet soepel gelopen helaas.

Reageer