beantwoord

zonder dat je het wilde toch zonder fietskaartje op het perron staan

Toon eerste bericht

31 reacties

Oh, dat is nieuw voor mij ... Thanks
Ideaal is het niet Pe_pe. We vervoeren ook het liefst mensen zonder fiets, maar buiten de spits staan we het toch toe. Gelukkig zal het buiten de spits niet snel voorkomen dat het aantal in- en uitstappers zo groot is dat er geen ruimte en tijd meer is voor een reiziger mét fiets om 'in te laden'.
[quoPe_pe schreef:
In de AVR-NS is gewoon na te lezen dat waar die geldig is (namelijk zowel in de trein als op het station) de fiets alleen gestald mag worden op de speciale fietsplekken in de trein en dat u er zicht op moet houden. Bovendien mag er in de trein en op het station geen bagage op de fiets zitten.
te=Klaas-Jan NS]Onbeheerd is het niet toegestaan, beheerd wel.[/quote]
@Klaas-Jan NS
Daarin moet ik je ongelijk geven. Helaas zijn op diverse trajecten sta-plaatsen ook buiten de spits gebruikelijk. Je mag soms al blij zijn als de mensen die op het balkon staan en niet uit willen stappen tegelijk een doorgang naar de deur kunnen vrijmaken voor de uitstappers die van boven en van beneden komen.
Reputatie 7
Badge +4
Wat KJ beschrijft is ook de praktijk voor de fietskampeerder. De bagage van je fiets halen voor je het perron op gaat is ondoenlijk en onredelijk. In Nederland staan de treinen doorgaans heel kort stil, dus het moet wel zo.
Uiteraard heb je van te voren een kaartje en je fiets onbeheerd laten staan, lijkt me niet verstandig. Dat dan weer los van het dreigingsniveau, veroorzaakt door fascistoïde idioten.

Rekening houden met dit latente gevaar vind ik althans 'normaal'. Een samenleving mag best eens iets van je vragen.
Badge +3
Maar inhoudelijk is nog steeds niet ingegaan op het feit dat een SLT toch echt veel geschikter is voor het vervoeren van fietsen dan welke andere trein van NS dan ook. En dat het AVR-NS mogelijk een wijziging dan wel verduidelijking verdient.

Misschien dat we ooit nog gaan meemaken dat alle treinen van NS voldoen aan de eisen van het Programma Toegankelijkheid. Dat zal de mogelijke overlast van het meenemen van fietsen ook beperken.
N.B. De treinen van de overige vervoerders in NL voldoen al aan alle eisen.

Reageer