beantwoord

Zouden niet op alle stations poortjes kunnen komen?

• 24 mei 2019
  • 6 reacties
  • 239 Bekeken

Hallo,

Zojuist van Driebergen Zeist naar Amsterdam Bijlmer Arena gereisd.

Ik had mijn fiets mee en gewoon een kaartje ervoor gekocht.

Helaas had ik vergeten in te checken.
Ik reis 90% van de keren tussen stations met poortjes, dus in combinatie met het kopen van een fietskaartje was het erbij in geschoten.

Dat was vervelend voor zowel mij als de conducteur, die ook wel snapte dat ik niet zwart wilde rijden met alleen een fiets kaartje.

Nu ben ik dan wel tegen een tientje (ongeveer dezelfde rit prijs) uitgecheckt op Bijlmer.

Maar met poortjes op Driebergen was ik echt niet vergeten in te checken.

Andere oplossing: leuningen zodanig dat je niet om de incheck zuilen heen kan.
icon

Beste antwoord door Thom 24 mei 2019, 17:02

Alle stations worden niet van poortjes voorzien. Vooral waar het aantal reizigers gering is, is de investering dan te hoog. Uiteindelijk heeft ongeveer 85 procent van de reizigers met poortjes te maken. Dat is dus wat anders dan 85 procent van de stations. Het is aannemelijk dat in Driebergen-Zeist dat na de verbouwing wel zo zal zijn.

Poortjes zijn natuurlijk ideaal als het gaat om mensen die echt vergeten in- of uit te checken 😉
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 1
Ik weet niet wat de plannen zijn omtrent het voorzien van alle stations met poortjes. Ik kan me wel voorstellen dat er op het uiteindelijke station Driebergen-Zeist wel poortjes komen. Hoewel de werkzaamheden daar best hard gaan zal dat nog wel even duren. Op een 'tijdelijk' station zoals het huidige Driebergen-Zeist is een eenvoudige en makkelijker verplaatsbare paal natuurlijk praktischer.
Reputatie 7
Badge +4
Alle stations worden niet van poortjes voorzien. Vooral waar het aantal reizigers gering is, is de investering dan te hoog. Uiteindelijk heeft ongeveer 85 procent van de reizigers met poortjes te maken. Dat is dus wat anders dan 85 procent van de stations. Het is aannemelijk dat in Driebergen-Zeist dat na de verbouwing wel zo zal zijn.

Poortjes zijn natuurlijk ideaal als het gaat om mensen die echt vergeten in- of uit te checken 😉
Welkom bij onze NS Community, Simon 1973 :)

Op de meeste, vooral grotere stations, zijn de poortjes inderdaad gesloten. Het is de bedoeling om dit toe te passen op zoveel mogelijk stations. Hier vind je daar wat meer uitleg over. Vooral voor de veiligheid is het prettig, maar het is inderdaad ook erg handig omdat je dan niet vergeet om in en uit te checken.

Fijn om te lezen dat de conducteur er zo coulant mee omgegaan is. Eventueel zou je voor je vergeten check-in een claim kunnen indienen via je MijnNS-account (via je reishistorie). Ook kun je dit na ongeveer 2 weken in orde maken via www.uitcheckgemist.nl.

Wat bedoel je precies met leuningen? Bedoel je dan een soort van looproute met hekjes naar de incheckpaal toe?
Met leuningen bedoel ik inderdaad looproutes zodanig dat je met geen mogelijkheid om de incheck zuilen heen kan. Dan vergeet ik ook niet meer in te checken, wat ik wel zo prettig zou vinden
Leuk dat je met ons meedenkt hierover, Simon! Hierdoor poppen er ook meteen soortgelijke ideeën in mijn hoofd op. Bijvoorbeeld tegels met een andere kleur of stickers op de grond. Of voor 's avonds een grote spotlight met discolichtjes, gericht op de palen (grapje 😉!).

Ik zet je suggestie in ieder geval door!
Bedankt!

Reageer