beantwoord

Zwerver op station Voorschoten

Reputatie 1
Sinds afgelopen week huist er weer een zwerver op station Voorschoten in de ruimte tussen spoor 1 en 2. Vorige trof ik hem slapend aan op een bankje. En vanmorgen tref ik hem aan al rokend in dezelfde ruimte.

Omdat de beugels, die moeten verhinderen dat er op de bankje gelegen kan worden ontbreken, kan er ook op de bankjes geslapen worden.

Ik neem aan dat ook hier de NS gaat ingrijpen?
icon

Beste antwoord door Thomas NS 28 april 2018, 14:09

Wat ik heb afgesproken met de Stationsmanager is het volgende:
De Securitymanager gaat kijken of er 1x per avond op een willekeurig moment een V&S medewerker kan kijken of de zwerver aanwezig is. Het is lastig om V&S een complete avond te laten surveilleren, maar zo tackelen we toch een gedeelte van het probleem.

Nogmaals bedankt voor de melding, ik hoop dat de overlast snel verholpen wordt.
Bekijk origineel

33 reacties

Even melden via de info en alarmzuil op het station.

Verder doet je accountnaam (onbedoeld) vermoeden dat je een moderator bent door NS er achter te zetten.
Reputatie 1
Verder doet je accountnaam (onbedoeld) vermoeden dat je een moderator bent door NS er achter te zetten.

Het is inderdaad onbedoeld. Het liefste had ik mijn eigen naam martin gewoon gebruikt, maar er zijn meer hondjes die fikkie heten.... Dus plak ik er .ns achter....
Ik kan het ook niet meer veranderen.

Ben geen moderator!
Reputatie 7

Het is inderdaad onbedoeld. Het liefste had ik mijn eigen naam martin gewoon gebruikt, maar er zijn meer hondjes die fikkie heten.... Dus plak ik er .ns achter....
Ik kan het ook niet meer veranderen.

Ben geen moderator!

Hier kan je een moderator voor benaderen. En dan vraag je hem of hij jouw user-naam wil veranderen naar iets anders.
Vandaag is Thoms NS (volgens mij) online. Dus benader hem dan zou ik zeggen. Klik op zijn profiel en daarna op het rechter blauwe vlakje waarop stuur bericht staat en daar klik je dan op. En daarna stuur je een verzoek of hij je naam wil veranderen naar iets anders. 🙂
Of nog makkelijker, maak een nieuw account aan, misschien is klant-martin nog vrij.
Reputatie 1
En daarna stuur je een verzoek of hij je naam wil veranderen naar iets anders. :)

Het is al in behandeling. Dank
Reputatie 1
Of nog makkelijker, maak een nieuw account aan, misschien is klant-martin nog vrij.

De discussie over mijn accountnaam lijkt nu het werkelijke probleem te oversneeuwen! Ik had gepost over de zwever, remember? 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Misschien kan een moderator het aan de hand van deze melding doorzetten. Op station Voorschoten is normaal geen NS personeel aanwezig dus zou er een V&S heen moeten worden gestuurd. Heb je ook een tijd waarop je deze zwerver daar zag?

Misschien heeft deze zwerver eerder overnacht in de wachtruimte van station De Vink, daar heb ik namelijk regelmatig 's morgens sigarettenpeuken, lege bierflesjes en ander afval gezien, maar die wachtruimtes zijn sinds ergens vorige week afgesloten en men is bezig daar een nieuwe tegelvloer te leggen.
Reputatie 7
Goed dat jij het topic weer terugdraait naar de belangrijkere zaken, Martin. De naam is aangepast.

Ik heb de Stationsmanager ingelicht dat er een zwerver op het station vertoeft. Dat is niet de bedoeling en simpelweg een overtreding op de wet. Bedankt voor het aankaarten, dit wordt door de afdeling NS Stations opgepakt!
Reputatie 1
@Thomas NS: dankjewel en ik hoop dat die stationsmamager er iets gaat doen. Afwachen maar want zojuist lag hij er weer.

Voor @Momo en @Thomas NS: de zwerver ligt er al de hele week in de ochtend. Ik kom aan rond 06:15 en vertrek rond 06:26. Hij slaapt dan meestal.
Reputatie 1
Het is vandaag dag 4 dat de zwerver er weer ligt te slapen. Het zou zijn doorgegeven aan de stationsmanager maar ik zie nog geen actie.

Zelf ook geprobeerd de NS klantenservice te bellen maar de laatste 3 dagen krijg ik na het keuzemenu steevast te horen “u bent de eerst wachtende”. Na ongeveer 10 minuten geef ik het dan maar weer op (nu al 3 dagen achter elkaar!)

Het lijkt niemand te interesseren dus ik stop nu ook met het melden. Ik begrijp dat de NS prioriteiten moet stellen maar dit slaat nergens op. Sorry
Reputatie 7
Badge
Heb je je melding gedaan hij ProRail? Meldingen van defecten of problemen op stations via NS Klantenservice blijken niet aan te komen bij de ProRail verantwoordelijken.
Nadrukkelijk is gevraagd om storingen en defecten op stations en het spoor NIET via NS te melden, maar rechtstreeks aan ProRail. Van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 18.30 uur kunt u terecht met vragen, klachten, complimenten en meldingen over stations en het spoor via (gratis) telefoon 0800 - 776 72 45 of via Twitter https://twitter.com/ProRail.

Constateert u acute storingen, mankementen of gevaarlijke situaties op of bij stations (denk aan overlast door vuil, kapotte lamp of ruit, stilstaande roltrap, defecte lift, losse stoeptegel, etc.)? Neem dan contact op met de afdeling Service & Storingen via 030 235 59 00 of servicedesk@nsstation.nl of via het contactformulier op http://www.stations.nl/contact .

Prorail hanteert een oplostijd van 4 uur na melding. Het helpt ProRail in snelheid als de locatie zo exact mogelijk wordt aangegeven. Een foto helpt daarbij. Ook het doorgeven van nummer van defect apparaat (als dat er op staat) is prettig maar niet noodzakelijk.
Reputatie 5
Maar wat kan je doen tegen zo'n zwerver? Je kan hem wegsturen maar hij zal waarschijnlijk terugkeren.
Reputatie 7
Ik ga kijken of ik de Stationsmanager nogmaals te pakken kan krijgen, om aan te geven dat het probleem nog steeds speelt.

Toevoeging: De Stationsmanager is niet aanwezig tot 17 april, dus heb ik dit geëscaleerd via een andere weg.
Reputatie 7
De stationsmanager heeft mij aangegeven dat zij dit in de gaten gaan houden. Mochten jullie als ervaringsdeskundigen nog extra informatie hebben, dan helpt dat om het z.s.m. op te lossen.
Wat mij gevraagd wordt: Weet je ook de tijdstippen van de meldingen. Zo kunnen we gerichter sturen.
Mochten jullie mij kunnen voorzien van deze informatie, dan breng ik de managers op de hoogte zodat dit snel kan worden verholpen.
Hmmmm.....een zwerver op het station? Ik vraag mij af of hij dan teveel overlast kan veroorzaken, en hoe hij op het station is gekomen? Misschien helpt dat ook om met de wijkagent over te praten telefoonnummer 0900-8844. Ik denk dat de NS namelijk niet altijd veel kan doen. Maar als je de wijkagent belt dan kunnen zij de boel dan makkelijker gaan patrouilleren.
Reputatie 7
Wat ik heb afgesproken met de Stationsmanager is het volgende:
De Securitymanager gaat kijken of er 1x per avond op een willekeurig moment een V&S medewerker kan kijken of de zwerver aanwezig is. Het is lastig om V&S een complete avond te laten surveilleren, maar zo tackelen we toch een gedeelte van het probleem.

Nogmaals bedankt voor de melding, ik hoop dat de overlast snel verholpen wordt.
Reputatie 1

Sinds afgelopen week huist er weer een zwerver op station Voorschoten in de ruimte tussen spoor 1 en 2. Vorige trof ik hem slapend aan op een bankje. En vanmorgen tref ik hem aan al rokend in dezelfde ruimte.

Omdat de beugels, die moeten verhinderen dat er op de bankje gelegen kan worden ontbreken, kan er ook op de bankjes geslapen worden.

Ik neem aan dat ook hier de NS gaat ingrijpen?

Helaas is hij er al weer. Sinds begin deze week is dezelfde zwerver weer aanwezig op station Voorschoten. Heb elke dag melding gemaakt naar de NS via twitter maar kennelijk werkt dat niet voldoende want vanmorgen lag hij er nog steeds. Wat mij het meeste stoort is dat, als hij wakker is, staat te roken in de wachtruimte. Ik voel persoonlijk totaal niet geroepen deze persoon aan te spreken.

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Rond welk tijdstip tref je deze meneer meestal?
Reputatie 5
Je kan hem wegsturen maar hij kan ook weer terugkomen. Of hij gaat elders zitten.
Reputatie 1
Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Rond welk tijdstip tref je deze meneer meestal?

De indruk die ik heb is dat hij er de hele dag zit. Vanavond toen ik terugkwam zat hij er nog steeds.
Ik wil niet eens nadenken waar hij zijn uitwerpselen achterlaat....

Het is erg sneu voor deze meneer om op straat te leven, maar de NS is volgens mij niet de opvang voor deze dak en thuisloze mensen. Verder is het naar mijn idee niet nodig dat medereizigers (en ik) met deze zwerver worden geconfronteerd en de wachtruimte worden uitgejaagd door o.a. een rokende zwerver.
Reputatie 1
Je kan hem wegsturen maar hij kan ook weer terugkomen. Of hij gaat elders zitten.

Is dat mijn taak Vareo?
Reputatie 5
Badge
Verder is het naar mijn idee niet nodig dat medereizigers (en ik) met deze zwerver worden geconfronteerd en de wachtruimte worden uitgejaagd door o.a. een rokende zwerver.

Maar wil je nu dat deze man ergens anders gaat roken, of dat hij ergens anders dakloos mag spelen?

Het zou hoe dan ook geen kwaad kunnen om hem in contact te brengen met bevoegde instanties, wie dat zou moeten doen laat ik in het midden 😉
Reputatie 5
Badge
Of de leuninkjes moeten weer terug komen. Alhoewel dit type bank geloof ik vervangen zou worden.

Je zou ook anders gewoon 0900-8844 bellen omdat je overlast op het station ervaart. Of anders het nummer van ProRail die eerder in dit topic genoemd is. Hoe vaker die persoon wordt weggestuurd, hoe kleiner de kans dat die terug komt (zou ik hopen).
Reputatie 1

Verder is het naar mijn idee niet nodig dat medereizigers (en ik) met deze zwerver worden geconfronteerd en de wachtruimte worden uitgejaagd door o.a. een rokende zwerver.Maar wil je nu dat deze man ergens anders gaat roken, of dat hij ergens anders dakloos mag spelen?

Het zou hoe dan ook geen kwaad kunnen om hem in contact te brengen met bevoegde instanties, wie dat zou moeten doen laat ik in het midden ;)

Bryan, op doordeweekse dagen kom ik op het station om naar en van mijn werk te reizen. Hierbij zit ik niet te wachten om op enige wijze in contact te komen met types zoals deze. Op geen enkele wijze voel ik mij geroepen dit 'heerschap' aan te spreken of terecht te wijzen, dit lijkt mij een uitstekende taak voor de mensen van de NS en/of Prorail die hier in getraind zijn om met dit soort mensen om te gaan. Wat ze verder met deze man gaan doen zal mij evenmin een zorg zijn, ik wil er niet mee geconfronteerd worden.

Kom dus alsjeblieft niet aan met de vraag wat ik wil, want dat lijkt mij inmiddels wel duidelijk, en maak het ook niet mijn probleem.

Dank u
Reputatie 1
Of de leuninkjes moeten weer terug komen. Alhoewel dit type bank geloof ik vervangen zou worden.

Je zou ook anders gewoon 0900-8844 bellen omdat je overlast op het station ervaart. Of anders het nummer van ProRail die eerder in dit topic genoemd is. Hoe vaker die persoon wordt weggestuurd, hoe kleiner de kans dat die terug komt (zou ik hopen).

In de wachtruimte staan twee gelijke bankjes. De een is voorzien van leuningen, de ander niet.

Inmiddels is het gemeld bij Prorail en bij NS, uit eerdere berichtgeving van september vorig jaar zou de stationsmanager het in de gaten houden. Mogelijk heeft hij andere prioriteiten, maar in elk geval lijkt dit nu niet een van zijn(of haar) prioriteiten te zijn.

Op zich een goed idee dat ik 0900-8844 kan bellen, maar dan krijg ik de Nationale Politie aan de telefoon. Voor zover ik weet ik het werkgebied op stations onder beheer van de spoorwegpolitie. Die zijn 24/7 bereikbaar op 0343 - 53 53 53 heb ik net uitgevonden. Dit nummer zal ik opslaan in mijn telefoon en bellen als ik hem maandag weer aantref. Dank voor het meedenken.

Reageer