beantwoord

Zwerver op station Voorschoten

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 5

Je kan hem wegsturen maar hij kan ook weer terugkomen. Of hij gaat elders zitten.Is dat mijn taak Vareo?

Nee, dat is niet uw taak. Ik bedoel er mee te zeggen dat V&S of politie zo'n man kunnen wegsturen maar dat het in feite dweilen met de kraan open is. Daklozen liggen ook niet wakker van boetes.
Reputatie 7
@martin.67 de spoorwegpolitie bestaat al jaren niet meer en ik heb geen idee waar dat telefoonnummer je naar door verbind. Via de meldkamer van de politie komt zoiets ook gewoon bij de NS terecht 🙂

Verder is het naar mijn idee niet nodig dat medereizigers (en ik) met deze zwerver worden geconfronteerd en de wachtruimte worden uitgejaagd door o.a. een rokende zwerver.Maar wil je nu dat deze man ergens anders gaat roken, of dat hij ergens anders dakloos mag spelen?

Het zou hoe dan ook geen kwaad kunnen om hem in contact te brengen met bevoegde instanties, wie dat zou moeten doen laat ik in het midden ;)
Bryan, op doordeweekse dagen kom ik op het station om naar en van mijn werk te reizen. Hierbij zit ik niet te wachten om op enige wijze in contact te komen met types zoals deze. Op geen enkele wijze voel ik mij geroepen dit 'heerschap' aan te spreken of terecht te wijzen, dit lijkt mij een uitstekende taak voor de mensen van de NS en/of Prorail die hier in getraind zijn om met dit soort mensen om te gaan. Wat ze verder met deze man gaan doen zal mij evenmin een zorg zijn, ik wil er niet mee geconfronteerd worden.

Kom dus alsjeblieft niet aan met de vraag wat ik wil, want dat lijkt mij inmiddels wel duidelijk, en maak het ook niet mijn probleem.

Dank u

Het is inderdaad niet jouw probleem, het is ONS probleem, een maatschappelijk probleem.
Reputatie 1

Verder is het naar mijn idee niet nodig dat medereizigers (en ik) met deze zwerver worden geconfronteerd en de wachtruimte worden uitgejaagd door o.a. een rokende zwerver.Maar wil je nu dat deze man ergens anders gaat roken, of dat hij ergens anders dakloos mag spelen?

Het zou hoe dan ook geen kwaad kunnen om hem in contact te brengen met bevoegde instanties, wie dat zou moeten doen laat ik in het midden ;)
Bryan, op doordeweekse dagen kom ik op het station om naar en van mijn werk te reizen. Hierbij zit ik niet te wachten om op enige wijze in contact te komen met types zoals deze. Op geen enkele wijze voel ik mij geroepen dit 'heerschap' aan te spreken of terecht te wijzen, dit lijkt mij een uitstekende taak voor de mensen van de NS en/of Prorail die hier in getraind zijn om met dit soort mensen om te gaan. Wat ze verder met deze man gaan doen zal mij evenmin een zorg zijn, ik wil er niet mee geconfronteerd worden.

Kom dus alsjeblieft niet aan met de vraag wat ik wil, want dat lijkt mij inmiddels wel duidelijk, en maak het ook niet mijn probleem.

Dank u
Het is inderdaad niet jouw probleem, het is ONS probleem, een maatschappelijk probleem.

Dank voor uw mening.
Reputatie 1
@martin.67 de spoorwegpolitie bestaat al jaren niet meer en ik heb geen idee waar dat telefoonnummer je naar door verbind. Via de meldkamer van de politie komt zoiets ook gewoon bij de NS terecht :)

Dat is fijn te horen, ik vond het nummer via Google, Dank voor de toelichting.
Misschien is het slim om deze zwerver in contact te brengen met bepaalde maatschappelijke opvangen zodat hij ook niet meer voor overlast kan zorgen, hem wegsturen lost niks op maar je verplaatst het probleem gewoon...
Reputatie 5
Ik lees al een maand niks meer over die zwerver, is hij al weg?
Reputatie 1
Ik lees al een maand niks meer over die zwerver, is hij al weg?

Dat is correct!

Reageer