beantwoord

Zwervers station Schiedam

Reputatie 2
Goedemorgen,

Elke keer als ik snel door het station ren erger ik me eraan dat er mensen (zwervers of dronken lui) slapen naast de automaten. Sinds de verplaatsing van de poortjes zijn er 2 automaten verplaatst. Op zich geen probleem, alleen de onderbouw is afgetimmert met een houten plaat en nu zijn er naast 2 automaten hang/slaapplekken ontstaan. Kan de NS er bijvoorbeeld een strip opzetten zodat zitten onaantrekkelijk word? S'avonds een kaartje halen is niet echt prettig met een groep jongeren om je heen of een zwerver die een slaapplekje heeft gevonden.
icon

Beste antwoord door Sivan NS 18 juli 2016, 14:10

Ik heb inmiddels begrepen dat deze zogenoemde sokkels half augustus op meerdere stations worden verwijderd. Eerder is helaas niet mogelijk.
Bekijk origineel

11 reacties

Hoi mbo405, jammer om te lezen dat je je onveilig voelt op het station. Om welk station gaat het precies? In principe zorgen de medewerkers van Service en Veiligheid ervoor dat zwervers of dronken lui niet voor overlast zorgen op stations. Deze medewerkers zijn vooral aanwezig op de grote stations zoals Utrecht, Amsterdam en Den Haag. Op kleinere stations zorgt de politie ervoor dat mensen niet voor overlast zorgen. Verder gaat ProRail over de stationsgebouwen. Eventueel zouden zij aanpassingen kunnen doen. Hier vind je de contactgegevens van ProRail.
Badge +3
Me dunkt dat de Stationsmanager de aangewezen persoon is om deze problematiek te onderzoeken. Stationsbeheer is ondergebracht bij NS en niet bij ProRail.
http://www.nsstations.nl/ns-stations/organisatie.html

Het lijkt me dan ook logisch dat een moderator contact opneemt met de stationsmanager om de situatie in Schiedam Centrum onder de aandacht te brengen en niet verwijst naar ProRail.
Dat is zo, maar het kan geen kwaad om signaleringen te melden bij mijn collega's bij Service en Veiligheid. Desalniettemin zal ik de melding van Mbo405 doorgeven aan de locatiemanager van Schiedam.

Edit: ik heb je vragen op 15 juni uitgezet maar op 21 juni nog geen terugkoppeling gehad. Vanwege mijn vakantie zal een terugkoppeling niet vóór 30 juni door mij gegeven kunnen worden.
Badge +3
"Schoonmaak, onderhoud en veiligheid zijn hierbij belangrijke thema's, net als de optimale balans tussen de looproutes, service en voorzieningen rond en op het station."
Het lijkt me dat er iets niet helemaal goed is gegaan bij de herinrichting van het station.
Update: 18 juli een reminder gestuurd.
Ik heb inmiddels begrepen dat deze zogenoemde sokkels half augustus op meerdere stations worden verwijderd. Eerder is helaas niet mogelijk.
Reputatie 2
Toch even een reminder deze sokkels staan er nog, nu is de overlast wat minder laatste tijd o.a. door extra RET toezicht.
Bedankt! Ik zet het meteen door.
Een snelle respons: het project start over twee weken. Schiedam CS staat ook op de planning voor tussen de twee en vier weken voor verwijdering.
Reputatie 2
Afgelopen week zijn de zitjes weggehaald!
Kijk aan! Fijn dat je dit even terugkoppelt 🙂.

Reageer