beantwoord

10,- afgeschreven in plaats van reiskosten

• 4 oktober 2014
  • 2 reacties
  • 251 Bekeken

Ik had vandaag, zoals elke zaterdag, 10,- op mijn kaart gezet, en ben vervolgens naar rotterdam gereisd, een rit van 4,60. Na het uitchecken was de 10,- echter in zijn geheel van mijn kaart afgeschreven. Toen ik op de terugweg genoodzaakt was op te waarderen was 5,- ook niet meer voldoende om mee te reizen, maar moest er minstens 10,- op staan.

Hoe komt het dat er 10 euro was afgeschreven? Is dit geld terug te krijgen? Ook vraag ik me af waarom 5 euro op mijn kaart niet voldoende meer was om mee te reizen
icon

Beste antwoord door Herman NS 6 oktober 2014, 11:47

Beste DavidKoster,

Wellicht is er iets verkeerd gegaan met het in- en uitchecken. Je reisgegevens kun je eventueel via Mijn NS inzien. Zo kun je achterhalen wat er verkeerd is gegaan.

In dit geval kun je mij ook een privébericht sturen met je NAW-gegevens, reisdatum, traject, kaart- en IBAN-nummer. Vervolgens kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Herman NS
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge
Als je een abonnement of samenreiskorting hebt moet je minimaal 6 euro op je kaart hebben staan om de tien euro borg te betalen, dus is vijf euro logischerwijs niet genoeg.

De enige verklaring die ik heb voor de 10 euro kosten is dat je bij vertrek niet ingecheckt hebt (of dat je ingecheckt hebt en daarna pas opgewaardeerd, dan verdwijnt soms de check-in)
Beste DavidKoster,

Wellicht is er iets verkeerd gegaan met het in- en uitchecken. Je reisgegevens kun je eventueel via Mijn NS inzien. Zo kun je achterhalen wat er verkeerd is gegaan.

In dit geval kun je mij ook een privébericht sturen met je NAW-gegevens, reisdatum, traject, kaart- en IBAN-nummer. Vervolgens kijk ik graag of ik iets voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Herman NS

Reageer