beantwoord

10 euro eraf door 'tot ziens' melding met mijn ov kaart.

Beste forum,

Gisteren 7-7 werd er bij het apparaat op centraal amsterdam niet normaal uitgecheckt. Weer wat nieuws. Ik scan mijn kaart en er staat tot ziens'Wat nou weer???? Er ging 10 euro vanaf(blijkbaar is dat een technisch instaptarief op station Hoorn) en dus niet de prijs voor mijn rit van 4,90. (ik heb een 40 % kortingkaart) . Hoe vraag ik mijn geld terug. Ik vind dit echt héél erg vervelend. Onlangs ging het ook al mis, dus word wel kwaad nu. Het is duur genoeg. Geef me svp de juiste info, want het is geen kwestie van vergeten uit te checken of zoiets. Op dat formulier kan je niets toelichten, dus daar heb ik niks aan.

grtjs, Wyoming
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 13 juli 2016, 10:28

Ik heb haar inmiddels via een privébericht geholpen Sivan 🆒

TS heeft restitutie ontvangen van het te veel betaalde bedrag.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 4
Ik denk dat U eerst even in uw reishistorie moet kijken wat daar voor transacties staan. Als er in Amsterdam €10 wordt afgeboekt lijkt het er op dat U in Hoorn niet goed bent ingecheckt.
Welkom op het NS Serviceforum wyoming. Ik zal geen aannames doen over je reis. Ik kan beter even kijken, zodat we kunnen concluderen wat er (eventueel) mis is gegaan. Ik ga er uiteraard voor zorgen dat je niet meer betaalt voor je reis dan nodig is. Wanneer je op mijn naam klikt kun je een privébericht sturen. Noteer in ieder geval NAW-gegevens en ov-chipkaartnummer.
Hallo, bedankt voor je reactie.

Jawel, zeker heb ik goed ingechekt in Hoorn. Ik had nog nooit zo'n vreemde melding gezien op het scanapparaat.
sorry had geen naw gegevens en ov kaart nummer aan je gstuurd. Ga je alsnog het juiste privébericht sturen. alvast dank,

vr, gr
Reputatie 1
Badge
Mee eens-had dit zelf ook een half uur geleden, met weekendvrij, terwijl anders altijd wordt getoond het saldo en gebruikte ''produkt''. Het betreft de poortjes geheel links bij het bagagedepot-al weet ik uiteraard niet of dit voor alle geldt. bedacht om bij terugreis dus eerst goed reishistorie te bekijken wat NS nu weer heeft weten te wanpresteren.
Hai, goeiemorgen,

ja inderdaad, het was een poortje vanaf perron gezien aan de rechterkant. Voor jouw vanaf centraal/amsterdam links gezien. Nog nooit eerder een melding gezien van 'tot ziens' . je snapt wel wat ik toen dacht.... Dag ervoor 20 euro geladen op ov, en Hoorn kost bij elkaar 9,80 heen en terug. Dag ervoor van purmerend met de bus dat kost ongeveer 4 euro. Dus er moet nog ruim 5 a 6 euro op kaart staan. En dat dat stond er niet op dus.
Beste Klaas-Jan,

ik hoop dat je mijn vraag/klacht niet bent vergeten. Het zal druk zijn denk ik, maar wil wel graag mijn geld terug, ik kan me het niet veroorloven zoveel geld verloren te zijn.

vr,gr
Jalisca Mannaert
Reputatie 6
Badge +2
Ik had nog nooit zo'n vreemde melding gezien op het scanapparaat.
Het is voor een bepaalde situatie (''U heeft al uitgecheckt bij een paal, maar moet nog de poort passeren'') wel een reguliere melding, maar dan zonder kosten, en hier niet van toepassing, zie http://www.ns.nl/binaries/_ht_1457423857324/content/assets/ns-nl/reisinformatie/webdemopalenenpoorten.pdf#page=9.
bijdragevandennis
Jalisca, ik stuur Klaas-Jan even een reminder.
Ik heb haar inmiddels via een privébericht geholpen Sivan 🆒

TS heeft restitutie ontvangen van het te veel betaalde bedrag.
Nogmaals allen dank,

vr,gr
Jalisca
Wat was dan de oorzaak van dit probleem ?

Reageer