beantwoord

10 euro ten onrechte afgeschreven

  • 31 maart 2015
  • 2 reacties
  • 244 Bekeken

Op maandagochtend op station Delft ingechekt. Daar staan nu poortjes en het poortje ging open, dus ik weet zeker dat ik het gedaan heb. Voor het inchecken stond er ongeveer 25 euro op mijn pasje. Omdat ik nog tijd had, besloot ik om toch nog even mijn saldo op te laden bij een automaat. Voor zover ik kon zien, stonden er automaten alleen buiten de poortjes; daarom ging ik weer naar buiten. Bij het uitchecken is 10 euro van mijn tegoed afgeschreven. Daarna ging alles weer normaal met (terug-) inchecken en uitchecken bij mijn bestemming. Aan het einde van de rit was ik dus 10 euro meer kwijt.

Wat deed ik verkeerd?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen? Er staat overal dat ik het bij Mijn NS moet doen, maar daar zag ik alleen de mogelijkheid om geld terug te vragen bij vertraging. Is er een verborgen link ergens?

Alvast bedankt.

PS - die poortjes zijn eigenlijk best wel onhandig en zorgen alleen maar voor ellende..
icon

Beste antwoord door Janou NS 1 april 2015, 08:27

Op maandagochtend op station Delft ingechekt. Daar staan nu poortjes en het poortje ging open, dus ik weet zeker dat ik het gedaan heb. Voor het inchecken stond er ongeveer 25 euro op mijn pasje. Omdat ik nog tijd had, besloot ik om toch nog even mijn saldo op te laden bij een automaat. Voor zover ik kon zien, stonden er automaten alleen buiten de poortjes; daarom ging ik weer naar buiten. Bij het uitchecken is 10 euro van mijn tegoed afgeschreven. Daarna ging alles weer normaal met (terug-) inchecken en uitchecken bij mijn bestemming. Aan het einde van de rit was ik dus 10 euro meer kwijt.

Wat deed ik verkeerd?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen? Er staat overal dat ik het bij Mijn NS moet doen, maar daar zag ik alleen de mogelijkheid om geld terug te vragen bij vertraging. Is er een verborgen link ergens?

Alvast bedankt.

PS - die poortjes zijn eigenlijk best wel onhandig en zorgen alleen maar voor ellende..


Goedemorgen localhost! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met je mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".
Bekijk origineel

2 reacties

Bij het eerste uitchecken had er niets vanaf mogen gaan, vermoedelijk is daar iets fout gegaan, als u binnen het uur uitcheckt op hetzelfde station wordt er geen tarief gerekend, na 1 uur wel 10 euro.
Op maandagochtend op station Delft ingechekt. Daar staan nu poortjes en het poortje ging open, dus ik weet zeker dat ik het gedaan heb. Voor het inchecken stond er ongeveer 25 euro op mijn pasje. Omdat ik nog tijd had, besloot ik om toch nog even mijn saldo op te laden bij een automaat. Voor zover ik kon zien, stonden er automaten alleen buiten de poortjes; daarom ging ik weer naar buiten. Bij het uitchecken is 10 euro van mijn tegoed afgeschreven. Daarna ging alles weer normaal met (terug-) inchecken en uitchecken bij mijn bestemming. Aan het einde van de rit was ik dus 10 euro meer kwijt.

Wat deed ik verkeerd?

Hoe kan ik mijn geld terugvragen? Er staat overal dat ik het bij Mijn NS moet doen, maar daar zag ik alleen de mogelijkheid om geld terug te vragen bij vertraging. Is er een verborgen link ergens?

Alvast bedankt.

PS - die poortjes zijn eigenlijk best wel onhandig en zorgen alleen maar voor ellende..


Goedemorgen localhost! Welkom op het NS Forum. Ik kijk graag met je mee. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens "stuur bericht".

Reageer