beantwoord

19/1 GEEN NS TREIN NAAR SCHIPHOL WEL 20 EURO PP BETALEN

• 29 januari 2019
  • 2 reacties
  • 126 Bekeken

Graag zouden mijn zoon en ik 40 euro, ieder 20 euro, retour ontvangen op onze OV chipkaarten.

Op zaterdag 19/1 waren wij onderweg naar Schiphol.
Wij wonen aan de overkant van het Centraal Station, en vertrekken ruim op tijd,
klaar voor een trein naar Schiphol. Maar al snel wordt het duidelijk, door de hoeveelheid toeristen die roekeloos rondlopen, rennen, en op borden staren, ER RIJDEN GEEN NS TREINEN NAAR SCHIPHOL die dag. (Staat trouwens alleen in het nederlands op zo'n bord vermeld. Super handig voor degene die geen Nederlands spreken.) Maar hoe komen wij dan met het openbaar vervoer naar schiphol? Normaal is dit de snelste en goedkoopste manier om bij schiphol te komen.

NIEMAND kan ons op weg helpen. De NS winkel staat vol mensen. Geen tijd om hierop te wachten.

Toevallig weet ik dat er vanaf Sloterdijk ook bussen rijden naar Schiphol. Met veel gedoe: bus, tram, lopen, met tassen aangekomen op Sloterdijk station, waar lokale bussen rijden, de lokale bus naar schiphol rijdt voor onze neus weg, en wij zijn al laat.... wat nu?.... gelukkig worden wij door een jonge jongen naar een NS NOODBUSSEN standplaats gebracht. Het lijkt erop dat de NS last minute actie heeft ondernomen, en ergens touring bussen op de kop weten te tikken, om de vele aantallen toeristen naar Schiphol te vervoeren, er is ook een nood incheck punt, wij inchecken, en in de lange LANGE rij met toeristen voor de touring bussen, meeste toeristen haast duwen trekken, ik ben met jong kind. veel tassen. Ik scan de buurt: zie ik een taxi!?!? Tis echt niet te doen. Wij zijn al aan de late kant. 1 1/2 reistijd verspild. Ik bel een kennis: HELP!!!. En gaan uit de rij. NERGENS een punt waar je kan uitchecken. NERGENS. Niemand kan ons die dag iets vertellen. Behalve ons proberen terug te duwen in de rij voor een touring bus. Uiteindelijk met de hulp/ een lift van super lieve kennis die in auto is gesprongen, naar schiphol gekomen. GEEN GEBRUIK GEMAAKT VAN DE NS die dag. Wordt er alsnog 20 euro per persoon van onze kaarten geschreven.

Graag zien wij de 40 euro voor de zeer stressvolle mislukte NS CS naar Schiphol niet rijdende trein ervaring retour op onze bankrekening.

Zou iemand contact hierover willen opnemen. DANK!
icon

Beste antwoord door Slidestops 29 januari 2019, 20:32

Even voor de goede orde: 19 januari waren er (ver van te voren) geplande werkzaamheden op en rond Schiphol. Er was dus (ver) van te voren al bekend dat er die dag geen treinen zouden rijden van en naar Schiphol. Het is handig van te voren uw reis te plannen; dan komt u nooit voor verassingen te staan.

U kunt contact opnemen met de klantenservice voor de restitutie van het instap tarief.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Even voor de goede orde: 19 januari waren er (ver van te voren) geplande werkzaamheden op en rond Schiphol. Er was dus (ver) van te voren al bekend dat er die dag geen treinen zouden rijden van en naar Schiphol. Het is handig van te voren uw reis te plannen; dan komt u nooit voor verassingen te staan.

U kunt contact opnemen met de klantenservice voor de restitutie van het instap tarief.
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap dat het vervelend was, maar het waren ruim vooraf aangekondigde werkzaamheden. De 'noodbussen' waren gewoon het treinvervangend vervoer dat NS geregeld had. U had kunnen uitchecken bij hetzelfde punt als waar u was ingecheckt.

Desalniettemin kunt u ongetwijfeld uw geld terugkrijgen als u even contact opneemt met de klantenservice.

Reageer