beantwoord

1e keer reizen met de NS met persoonlijke OV-Chipkaart

• 2 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 121 Bekeken

Ik ga morgen voor het eerst reizen met mijn OV Chipkaart bij de NS (heb wel al met de bus meegereden) er staat €43,50 op mijn kaart en ik heb hem op 27 maart 2019 gekregen. Nu heb ik gelezen dat ik iets moet activeren?! Kan iemand hierbij helpen, want ik snap het niet helemaal..
icon

Beste antwoord door Momo 2 augustus 2019, 23:48

Voorheen moesten OV-chipkaarten voor een eerste gebruiken voor de trein worden geactiveeerd dmv het bepalen van de klasse waarin je wilde reizen. Sinds vorig juni is het echter zo dat nieuwe kaarten standaard al geactiveerd zijn voor reizen met de 2e klas en kun je er zo mee reizen. Er was (of is misschien nog steeds) 1 uitzondering en dat was bij treinen van Connexxion. Maar bij NS en andere treinvervoerders is dat activeren niet meer nodig wanneer je de kaart na juni 2018 aangeschaft hebt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Voorheen moesten OV-chipkaarten voor een eerste gebruiken voor de trein worden geactiveeerd dmv het bepalen van de klasse waarin je wilde reizen. Sinds vorig juni is het echter zo dat nieuwe kaarten standaard al geactiveerd zijn voor reizen met de 2e klas en kun je er zo mee reizen. Er was (of is misschien nog steeds) 1 uitzondering en dat was bij treinen van Connexxion. Maar bij NS en andere treinvervoerders is dat activeren niet meer nodig wanneer je de kaart na juni 2018 aangeschaft hebt.
Momo, bedankt!
Badge +3
Klopt, en op nieuwe kaarten staat het al niet eens meer (Reizen op Saldo NS).

Of het nog steeds nodig is bij Connexxion (Valleilijn Amersfoort - Ede Wageningen) weet ik niet. Ook bij Qbuzz op de Merwede-Lingelijn (Dordrecht - Geldermalsen) schijnt het fout te gaan, maar dat is alleen met NS Flex.

Reageer