beantwoord

2-1 toeslag

• 31 mei 2019
  • 10 reacties
  • 272 Bekeken

Ik heb een toeslag 2 1 daluren. Ik heb zojuist om 15.26 ingecheckt op Amsterdam Centraal. Ik reis via de HSL naar Venlo. Ik neem aan dat ik de reis gewoon mag afmaken in de 1e klas tijdens de spits ook al stap ik over in Rotterdam op een andere trein
icon

Beste antwoord door Anonymous 31 mei 2019, 16:21

Waarom reis je via Rotterdam? De route via Utrecht/Den Bosch/Eindhoven lijkt mij een stuk sneller.

Maar om je vraag te beantwoorden, je mag na overstap ook weer in de 1e klas plaatsnemen.
Bekijk origineel

10 reacties

Waarom reis je via Rotterdam? De route via Utrecht/Den Bosch/Eindhoven lijkt mij een stuk sneller.

Maar om je vraag te beantwoorden, je mag na overstap ook weer in de 1e klas plaatsnemen.
Reputatie 4
Maar dan moet TS wel uit- en inchecken aangezien de reisplanner geen opties via Rotterdam geeft...
En dan komt terecht de vraag of de toeslag icm het dalvoordeel abonnement nog werkt, omdat het dan al na 16.00 is.
Ik weet niet of het om een dal voordeel abonnement gaat, maar waarom zou de 2-1 klasswissel vervallen bij een nieuwe incheck vanwege overstap? Als dat binnen de 35 minuten gedaan wordt lijkt mij dat geen probleem, of zijn er aanvullende voorwaarden voor de 2-1 dal klassewissel?
Ik heb het zojuist gevraagd aan een conducteur en volgens hun was het geen probleem. Maar op de HSL kwam ik ook een conducteur tegen en die was nogal vrij duidelijk. Nee dat mag niet
Badge +3
De conducteur op de HSL heeft gelijk. Je mag alleen reizen via de route die is aangegeven in de Reisplanner.

Je mag wel omreizen via Rotterdam Centraal maar dan zul je daar moeten uit- en inchecken om de omweg te betalen.
Oké dat kan ik begrijpen maar waarom zijn niet alle conducteurs hiervan op de hoogte.
Ik bedoel de ene zegt dit en de andere zeg dat.
Ik sprak zelfs met een conducteur die niet eens wist dat je een toeslag 2-1 kon kopen
Badge +3
Tja, wat valt daar over te zeggen. Niet iedere conducteur is even goed op de hoogte als de andere. Soms verschillen ze zelfs onderling van mening over hoe de regels geïnterpreteerd moeten worden.

Heb je zo'n toeslagkaart die tijdelijk voor €9 wordt verkocht?
https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen/p/toeslag-2-1
Badge +3
Die toeslagen voor de hele dag (€25/€9/€6) zijn alleen verkrijgbaar bij 'vrij reizen' abonnementen, dus ik neem aan dat @mariodelta een Dal Vrij heeft. Bij Dal Voordeel moet je een andere klassewissel laden, en betaalt dan een toeslag op je reis.

Met Dal Vrij is omreizen via Rotterdam niet zo'n probleem, maar met Dal Voordeel zal je in Rotterdam even een 'overstap' moeten doen (bij een paaltje op de perrons of door de poortjes naar buiten en weer naar binnen).

Reizen via Rotterdam i.p.v. Utrecht en dan via Eindhoven of Nijmegen kost je inderdaad al gauw tot een uur extra. Je zou ook nog in de IC direct kunnen blijven zitten tot Breda, en vanuit daar de IC Nijmegen kunnen nemen. Tussen Horst-Sevenum en Venlo ben je namelijk bijna een half uur onderweg met een bus.
Ik heb een studentenov waarop ik vanmorgen een toeslag 2-1 heb geladen
Badge +3
Ik heb een studentenov waarop ik vanmorgen een toeslag 2-1 heb geladen
Dat is natuurlijk ook prima, want valt onder 'vrij reizen'.

Reageer