beantwoord

2,5 uur vertraging... claimes afgewezen

• 22 april 2014
  • 3 reacties
  • 324 Bekeken

Op 4 april begon ik mijn reis in Amsterdam Zuid richting Eindhoven. Normaal een tripje van 1,5 uur. Echter er waren werkzaamheden dus ik wist dat ik een half uur vertraging zou hebben. Maar in de trein richting Utrecht werd als extraatje aangekondigd dat er een wisselstoring was tussen Utrecht en Tiel (oid). Reizigers werden verzocht te reizen via Arnhem/Nijmegen. Op Utrecht centraal werd ook daar omgeroepen te reizen via Nijmegen. De app gaf aan via Rotterdam, maar is die app in zo'n geval 'betrouwbaar'?
Ik ben nog goedgelovig, en verwachtte dat een live omroep van de behulpzame NS-medewerker, dan toch iets meer actuele/correcte informatie zou verstrekken. Verkeerd gedacht dus. In totaal duurde mijn reis 3uur + 20min.

De dag erna, weer vertraging. Dit keer 'maar' 30 min. (los van de ingecalculeerde extra reistijd).

Mijn 2 claimes heb ik 6 april gelijk ingediend. Vandaag ontdekte ik in 'mijnNS' dat blijkbaar mijn claimes zijn afgewezen. Afgewezen? Really? Ga mij dat maar eens uitleggen.
icon

Beste antwoord door Stephan NS 23 april 2014, 11:58

Beste lianaelmans,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je het niet eens bent met je afgewezen claim. Zou je in een privébericht je NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer, claimnummer en telefoonnummer kunnen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen en eventueel een bezwaar tegen de afgewezen claim indienen. Ik heb je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart".\

Groet,

Stephan
Bekijk origineel

3 reacties

Da's goed balen.
Ik denk dat je in dit geval 2 dingen kunt doen:
1. Afwachten tot een *moderator* van dit forum contact met jou opneemt door je een berichtje te sturen en er daarna - als hij/zij alle benodigde gegevens heeft - er voor je in duikt.
2. Als je e.e.a. snel wilt weten telefonisch contact zoeken met de NS Klantenservice, telefonisch te bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 22:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer 0900 - 20 21 163 (€ 0,10 per minuut).

Succes!
Hoi Lia,
Vervelend dat de reis lang heeft geduurd in verband met de storingen. Normaliter wordt er geen geld uitgekeerd als er gepland onderhoud op een traject is, maar omdat je hier nog enkele verstoringen had, zou de GTBV regeling gewoon van kracht moeten zijn.

'Gewone' gebruikers op dit forum kunnen je niet verder helpen met het zoeken naar de reden, de klantenservice en eventueel een moderator hier op het forum kan dat ook. Hier kun je gegevens van de klantenservice vinden, en eventueel een e-mail versturen via Eva (zeg 'email').

Succes, en ik hoop dat het snel opgelost wordt!
Beste lianaelmans,

Welkom op het NS Serviceforum. Ik begrijp dat je het niet eens bent met je afgewezen claim. Zou je in een privébericht je NAW-gegevens, ov-chipkaartnummer, claimnummer en telefoonnummer kunnen sturen? Dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen en eventueel een bezwaar tegen de afgewezen claim indienen. Ik heb je topic verplaatst naar "OV-Chipkaart".\

Groet,
Stephan

Reageer