2 keer goed uitgecheckt, maar toch 2 keer 10 euro afgeschreven

• 24 september 2014
  • 6 reacties
  • 1023 Bekeken

• Intercity
  • 7 reacties
Hallo,

Gisteren, 23 sept, ben ik op mijn heenreis goed in- en uitgecheckt. Bij het uitchecken klopte het uitcheckbedrag op het scherm van de poortjes. Toen ik aan mijn terugreis begon was er echter extra geld van mijn OV chipkaart verdwenen, 10 EUR in totaal, alsof ik niet zou hebben uitgecheckt, terwijl ik dit wel heb gedaan!

Op mijn terugreis gebeurde hetzelfde: ik ben goed ingecheckt, ik ben goed uitgecheckt, het bedrag op het scherm klopte bij het uitchecken, maar toen ik mijn saldo later op de avond controleerde was er weer extra geld afgeschreven, weer die 10 EUR in totaal!

Op mijnns.nl staat alleen geregistreerd dat ik goed in en uit ben gecheckt. Er is echter 20 EUR in totaal van mijn saldo afgeschreven en dat is 13 EUR teveel! Ik wil graag deze 13 EUR aan teveel afgeschreven geld teruggestort hebben!

6 reacties

Het kan wel tot zo'n 24 uur duren alvorens de reishistorie op MijnNS volledig is bijgewerkt.
Het kan dus zijn dat in uw geval nog niet alle gegevens zijn verwerkt en daardoor een vertekend beeld wordt gegeven.
Ik zou nog even tot vanavond of morgenochtend wachten en de reishistorie dan nog eens controleren.
Goeie kans dat alles dan wel klopt.

Is het morgenochtend nog niet in orde dan kunt u daarover contact opnemen met de Klantenservice (030 751 51 55). Ook zij kunnen uw reisgegevens n.l. pas na 24 uur inzien en dus eventueel restitutie verlenen.
Welkom op het forum NOR!

De reisgegevens kunnen inderdaad nog tot 24 uur na de gemaakte reis worden bijgewerkt. Als na 24 uur blijkt dat er inderdaad €20,- is afgeschreven van je OV-chipkaart kan je via het tabblad 'Mijn reishistorie' in Mijn NS restitutie aanvragen. Ik kan dit eventueel ook voor je regelen als je mij 24 uur na de gemaakte reis een privébericht stuurt met daarin je naam, postcode + huisnummer, geboortedatum, kaartnummer, het afgelegde traject en je IBAN + tenaamstelling.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum OV-chipkaart en de titel aangepast om de vindbaarheid te vergroten.
Hallo Hertog en Inge NS,

Inmiddels zijn de 24 uur na mijn reis verstreken. Uit mijn OV saldo blijkt nu dat er uiteindelijk 1x 10 EUR is afgeschreven. Op de heenreis ben ik uitgecheckt en op de display las ik dat ik goed was uitgecheckt en zag ik een correct saldo. Echter, thuis zag ik op mijnns dat ik niet was uitgecheckt op mijn heenreis (wat dus onjuist is) en dat er toen 10 EUR is afgeschreven (wat dus niet op de display te zien was) (hier heb ik ook een screenshot van gemaakt). Maar nu is mijnns bijgewerkt en staat er dat ik gewoon goed ben in en uitgecheckt en dat het normale reisbedrag van mijn saldo is afgeschreven. Geen spoor van de 10 EUR die in feite is afgeschreven. Hoe kan ik dit nu dan terugclaimen? En hoe betrouwbaar is de saldoinformatie op de display bij het uitchecken? Blijkbaar niet 100%.
Beste Nor, het instaptarief is €10 voor abonnementhouders en reizigers met een studentenreisproduct. Dit bedrag wordt vervolgens gecorrigeerd met de ritprijs. In Mijn NS zijn de reistransacties van andere vervoerders niet zichtbaar.
Beste Femke NS,

In mijn geval is het instaptarief van 10 EUR niet gecorrigeerd met de ritprijs toen ik op de heenweg uitcheckte. En dat was eerst wel op mijn ns te zien, maar later niet meer, hoe kan ik dit dan terugclaimen? Ik reis alleen maar met de NS. Ik gebruik geen enkele andere vervoerder!
beste NOR, je mag mij een privébericht sturen met je gegevens (naam, adres, postcode en huisnummer, OV-chipkaartnummer en Iban). Ik kijk dit graag voor je na.

Reageer