beantwoord

2 minuten voor de daluren inchecken

• 12 september 2017
  • 2 reacties
  • 67743 Bekeken

Morgen wil ik graag met de trein van Heerenveen naar Rotterdam reizen met mijn dal-voordelen abonnement. Omdat de reis lang duurt vertrek ik graag zo vroeg mogelijk, maar wel met korting. De trein vertrekt echter om 18.28. Twee minuten voordat de daluren ingaan. Stel ik neem deze trein; betaal ik dan het hele traject het volle tarief? Of alleen die twee minuten en gaat het daarna automatisch over op korting?
Bedankt alvast!
icon

Beste antwoord door Tochjo 12 september 2017, 12:50

Het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief dat bij uitchecken in rekening wordt gebracht. Iemand die om 18.00 uur incheckt en om 20.00 uur uitcheckt, betaalt dus vol tarief voor de hele reis, en iemand die om 15.30 uur incheckt en om 17.30 uur uitcheckt, krijgt 40 procent korting over de hele reis. Er wordt niet automatisch gewisseld van tarief onderweg.

Gelukkig voor u geldt er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger: als u incheckt om 18.25 of later, betaalt u bij het uitchecken dus het kortingstarief voor de hele reis. Maar let goed op het tijdstip van inchecken: als u om 18.24 uur of eerder incheckt, dan betaalt u vol tarief voor de hele reis. Houd dus het klokje op paaltje of poortje goed in de gaten hiervoor.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het tijdstip van inchecken bepaalt het tarief dat bij uitchecken in rekening wordt gebracht. Iemand die om 18.00 uur incheckt en om 20.00 uur uitcheckt, betaalt dus vol tarief voor de hele reis, en iemand die om 15.30 uur incheckt en om 17.30 uur uitcheckt, krijgt 40 procent korting over de hele reis. Er wordt niet automatisch gewisseld van tarief onderweg.

Gelukkig voor u geldt er een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger: als u incheckt om 18.25 of later, betaalt u bij het uitchecken dus het kortingstarief voor de hele reis. Maar let goed op het tijdstip van inchecken: als u om 18.24 uur of eerder incheckt, dan betaalt u vol tarief voor de hele reis. Houd dus het klokje op paaltje of poortje goed in de gaten hiervoor.
Goed om te lezen dat je het NS Serviceforum hebt gevonden, Manoneline93. Welkom! 🙂

Ik hoop dat je voldoende informatie hebt verkregen door het correct gegeven antwoord van Tochjo!

Reageer