beantwoord

2 nieuwe OV-chipkaarten ontvangen, oude is nog niet verlopen

• 19 november 2014
  • 6 reacties
  • 490 Bekeken

Ik reis al jaren op voorheen een dalurenkaart nu een voordeelurenkaart. De OV chip kaart waar dit reisproduct op staat verloopt op 14 januari 2017; ik heb hem dus op of omstreeks 14 januari 2012 aangeschaft. Afgelopen vrijdag en afgelopen maandag werd ik "verblijd" met twee nieuwe OV chip kaarten van NS; vandaag gebeld met de klantenservice, die mij meedeelde dat er op mijn huidige kaart "een fout" zit waardoor hij per 31 december van dit jaar beëindigd wordt. Wat voor fout is dat dan? En waarom is dáár over nooit met me gecommuniceerd? Eerlijk gezegd vind ik het verhaal erg ongeloofwaardig, heb nog nooit problemen met die kaart gehad.
icon

Beste antwoord door Thijs NS 20 november 2014, 09:38

Kan me voorstellen dat dit verwarrend is. Ik heb gisteren het bericht gekregen dat een aantal reizigers door een fout in het systeem 2 nieuwe kaarten heeft ontvangen. Dit was natuurlijk niet nodig. De oude kaart is nog bruikbaar. Ik adviseer je wel de één van de nieuwe kaarten te gaan gebruiken. Deze kaart is namelijk langer bruikbaar. Heb je met de klantenservice al overlegd welke van de 2 nieuwe kaarten je kunt gebruiken? Zo niet, kun je dan een privébericht met je adresgegevens en de kaartnummers aan mij sturen?
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
NS heeft de magneetstrip vervangen door een ingebouwd chipje in de kaart. Dat is wat beter beveiligd al zal het voor uw gebruik geen verschil maken. Magneetstrippen zijn door kwaadwillenden makkelijker uit te lezen. Het bedrijf dat ze uitgeeft, communiceert dit soort dingen ook niet met individuele reizigers. Het zal niet om een fout gaan die alleen op uw kaart voorkomt.
De kaart die ik nu in gebruik heb is die bekende gele met een koe op de achterzijde; besteld via de website van OV chip (was nog moeilijk om een foto van mijzelf te vinden, die zijn er niet zo veel... had bijna een foto van mijn kat opgeladen, voldeed volgens de website precies aan de vereisten...:))
Ziet er inderdaad iets anders uit dan de kaart die ik maandag kreeg (en volgens klantenservice de nieuwe kaart moet worden); die van vrijdag jl. ziet er hetzelfde uit.... Blijft dat ik me verbaas over het plotselinge van de actie... het ongeldig maken van een geldig reisproduct (in de toekomst) zou toch gecommuniceerd kunnen worden? Ik weet inmiddels uit ervaring het verschil tussen het geldig zijn van de kaart (tot 14 januari 2017) en het reisproduct (volgens de automaat tot 31 januari 2029, maar feitelijk zeer waarschijnlijk tot 13 februari 2015 omdat het dan verlengd cq betaald moet worden.)...Ik vind het hele chip gebeuren met mist omgeven, en NS zou moeten helpen die mist te laten optrekken, maar ze maken naar mijn gevoel de mist groter. Als ik niet eerst ov chip (50 cent per gesprek) en vandaag klantenservice NS had gebeld en de nieuwe kaarten als overbodig had weggegooid.... waren de problemen te voorspellen geweest... Ik zou andere service verwachten....
Kan me voorstellen dat dit verwarrend is. Ik heb gisteren het bericht gekregen dat een aantal reizigers door een fout in het systeem 2 nieuwe kaarten heeft ontvangen. Dit was natuurlijk niet nodig. De oude kaart is nog bruikbaar. Ik adviseer je wel de één van de nieuwe kaarten te gaan gebruiken. Deze kaart is namelijk langer bruikbaar. Heb je met de klantenservice al overlegd welke van de 2 nieuwe kaarten je kunt gebruiken? Zo niet, kun je dan een privébericht met je adresgegevens en de kaartnummers aan mij sturen?
Ja, ik heb ook twee nieuwe kaarten gekregen; en klantenservice gebeld. Die waren verbaasd dat ik dinsdag met mijn "oude" kaart had kunnen reizen (die nog gewoon geldig is... tot 14 januari 2017).
Klantenservice zei dat de nieuwste nieuwe kaart de nieuwe kaart zou moeten worden...
Ik wacht nog even met saldo er op zetten (zonder saldo is de kaart niet bruikbaar).. kost me te veel, naar mijn gevoel. Vraag voor mij blijft (reden van aanmelding bij dit forum) waarom de oude kaart niet bruikbaar zou zijn en waarom dat niet naar mij gecommuniceerd is. Ik wil jou, Thijs, best in ee privé bericht de nummers etc. sturen... alleen even uitvogelen hoe hier een privebericht te sturen is...:)
Je kunt een privebericht sturen door op de naam van Thijs NS te klikken en vervolgens 'stuur bericht'.
Je kunt een privebericht sturen door op de naam van Thijs NS te klikken en vervolgens 'stuur bericht'. Dank Brian, heb het gevonden!

Reageer